medische keuring en sporttest

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

AD TS
Infopolitie Gast

medische keuring en sporttest

Ongelezen bericht door AD »

Kan iemand mij iets vertellen over de sporttest zoals die nu afgenomen wordt? Ook ben ik LICHT astmatisch. Kom je dan per defenitie niet door de medische keuring???
Mijn conditie is opzich wel goed.
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Licht astmatisch als in (soms) kortademig of heb je aanvallen? Dat laatste kan een probleem zijn, dat eerste hoeft niet maar daar kan je het best even contact opnemen met de telefoonlijn politiefuncties!
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Astma kán bij de sporttest een probleem opleveren, dat kun je zelf het beste beoordelen. Waar het nog meer een probleem bij kon vormen is de medische keuring. Informeer dus even goed bij Werving en Selectie.
Arie D TS
Infopolitie Gast

Astma

Ongelezen bericht door Arie D »

Bedankt!!

Bij cardio fitness heb ik geen probleem. Ik heb er alleen last van als ik zwaar verkouden ben, of bij griep.
Verder is mijn conditie best wel goed! Ik kan gewoon rennen enzo.
Ik ben gewoon bang dat ik de hele selectie goed doorkom, en dan bij de medische keuring (na maanden) alsnog wordt afgewezen.
Kun je degene die de medische keuring afneemt hier vooraf ook vragen over stellen? Of de medische keuring naar voren halen?
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Re: Astma

Ongelezen bericht door foreverblue »

Arie D schreef:Bedankt!!

Bij cardio fitness heb ik geen probleem. Ik heb er alleen last van als ik zwaar verkouden ben, of bij griep.
Verder is mijn conditie best wel goed! Ik kan gewoon rennen enzo.
Ik ben gewoon bang dat ik de hele selectie goed doorkom, en dan bij de medische keuring (na maanden) alsnog wordt afgewezen.
Kun je degene die de medische keuring afneemt hier vooraf ook vragen over stellen? Of de medische keuring naar voren halen?
Je moet inderdaad een vragenlijst invullen bij de medische keuring, waarbij ook vragen over astma e.d. bij zitten. Persoonlijk zou ik het gewoon vertellen zoals het is, je hebt er immers maar zelden last van begrijp ik uit je verhaal. Er wordt immers ook naar je longen/ademhaling geluisterd, dus dan kun je beter open kaart spelen.

Wil je nou helemaal uitsluitsel hierover dan moet je toch even Werving & Selectie bellen, of eventueel langs gaan bij een huisarts voor een beoordeling.
drie1347 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door drie1347 »

Ja ik heb al een afspraak gemaakt bij de huisarts. Ik ben ERG benieuwd wat hij ervan vindt.
Ik hoop echt dat het meevalt, want ik wil echt graag bij de politie.
Bedankt nog voor je reaktie!
drie1347 TS
Infopolitie Gast

Goed nieuws! De huisarts denkt dat mijn astmatische klachten geen probleem opleveren!! Ik heb er zo weinig last van, en mijn conditie is gewoon goed! Wel zal ik een blaastest bij de medische keuring moeten doen, om de longfunktie te testen.
Ben ik eruuug blij mee :thumleft:
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:

Leuk voor je :).
Ik kan me ook nog wel herinneren dat ik in een blaastest ooit ook eens ruimschoots het hoogste van de klas scoorde kwa longinhoud. Dat terwijl de een arts ongeveer hetzelfde heeft vastgesteld als bij jou.
drie1347 TS
Infopolitie Gast

Ha Stef,
Dat is mooi! Ben jij al door de medische keuring? Of ben je niet aan het solliciteren??
Ik hoorde pas van iemand dat ie ook door de medische keuring is gekomen. (ondanks lichte astma)
Dat geeft weer perspectief!!
Groetjes,
Arie
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:

Ik zit met smart te wachten op een vacature in deze regio of direct aanliggende regio's op niveau 3 maar het schiet niet echt op :P. Nou moet ik ook zeggen dat ik pas sinds een paar maanden echt geinteresseerd ben geraakt in de politie, hoewel ik dat als kind ook wel was is het verwezelijken van iets wat je graag wilt vaak iets aparts. Daarnaast zit ik ook nog een beetje te twijfelen omdat ik toch nog best wel jong ben, maar ik heb wel ervaring als soort van beveiliger en dan ga je toch anders in je schoenen staan. Sowieso heb ik het idee dat ik volwassener ben en steviger in mijn schoenen dan de meeste mensen die in mijn klas zitten van mijn huidige, tijdelijke opleiding!
drie1347 TS
Infopolitie Gast

O.K.! Sommige zeggen: doe eerst wat meer levenservaring op. Maar ik zou niet weten waarom je dat bij de politie zelf niet zou kunnen.
Als het echt je ambitie is, zou ik er gewoon voor gaan. Ouder wordt je vanzelf.
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:

drie1347 schreef:Als het echt je ambitie is, zou ik er gewoon voor gaan. Ouder wordt je vanzelf.
Als je dat toch eens kon stopzetten ;)

In ieder geval veel succes met je sollicitatie!
Mireille TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mireille »

Ik heb gisteren het verlossende bericht gekregen ik ben door de medische keuring heen en heb ook astma. Het is dus niet zo dat je per definitie niet door de keuring komt met astma.

Succes verder met solliciteren!
drie1347 TS
Infopolitie Gast

Hoi Mireille,
Dit forum ook gevonden?
Groetjes Arie.
Gesloten