schorsing vergeten

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Bernard 2 TS
Infopolitie Gast

schorsing vergeten

Ongelezen bericht door Bernard 2 »

Hallo,

Aan het begin van het jaar heb ik vergeten de schorsing te verlengen van een auto die ik gedemonteerd heb voor restauratie. Onlangs een bekeuring gekregen voor het niet hebben van een verzekering. Voor alle duidelijkheid, er is dus niet mee gereden en het ding staat zonder motor in de garage. Is hier nog wat aan te doen?
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Misschien dat je bezwaar aan kan teken en kan bewijzen en onderbouwen dat je het vergeten bent en dat de auto toch echt in stukjes in je garage staat.

Trouwens....is dit zo'n bekeuring die krijgt van de RDW? Of kan het zijn dat een collega een verkeerd kenteken heeft genoteerd?
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Nog even een vraag: als je dat 9 maanden geleden al vergeten bent, ben je er dan niet aan herinnert door de belastingdienst en is het dan niet gewoon laksheid als je em nu nog niet geschorst hebt? Of is dat al weer gebeurd"?
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

U bent waarschijnlijk 'rechtstreeks' door de Dienst Wegverkeer bekeurd. Dit is gebeurd ogv een zogenaamde 'registercontrole'.

Men checkt het voertuigenbestand en alle (niet geschorste) voertuigen, die niet verzekerd zijn, krijgen volautomatisch een bekeuring toegestuurd.

Dit is wettelijk zo toegestaan. Het is dus totaal niet relevant of een voertuig in onderdelen op zolder ligt of als plantenbak wordt gebruikt, zolang het kenteken niet is geschorst of ongeldig is geworden, dient het apparaat verzekerd te zijn. Waar en hoe dan ook...

Juridisch heeft uw bezwaar dus geen schijn van kans en aangezien ik dergelijke rechtszaken nog niet heb mogen meemaken, kan ik u verder weinig advies geven....

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Bernard 2 TS
Infopolitie Gast

chorsing vergeten

Ik heb de auto weer geschorst begin juli, tijdje in het buitenland geweest voor het werk, vandaar. 20 juli dan een brief van de rdw gekregen dat men had geconstateerd dat het voertuig niet verzekerd was en ik tzt een schikkingsvoorstel van het cjib zou krijgen. Bezwaar is niet mogelijk. Bij niet betalen komt het voor. Ik was nieuwsgierig naar mijn kansen bij de rechter.
Bernard 2 TS
Infopolitie Gast

schorsing vergeten

Het is overigens een klassieker. Die zijn vrijgesteld van wegenbelasting.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: chorsing vergeten

Ongelezen bericht door SWAT »

Bernard 2 schreef:Ik heb de auto weer geschorst begin juli, tijdje in het buitenland geweest voor het werk, vandaar. 20 juli dan een brief van de rdw gekregen dat men had geconstateerd dat het voertuig niet verzekerd was en ik tzt een schikkingsvoorstel van het cjib zou krijgen. Bezwaar is niet mogelijk. Bij niet betalen komt het voor. Ik was nieuwsgierig naar mijn kansen bij de rechter.
Als u de zaak laat voorkomen wordt hoogstens het bedrag iets lager maar dat is absoluut niet zeker.
Gesloten