Gegevens van arrestant

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
arrestant TS
Infopolitie Gast

Gegevens van arrestant

Ongelezen bericht door arrestant »

Wie kan mij vertellen of een gearresteerde de gegevens die bij de arrestatie zijn verzameld op kan vragen. Hier wordt bedoeld met de foto's, vingerafdrukken en bekentenissen.

Ik begrijp dat de originelen in bezit van de politie blijven, maar is het mogelijk deze gegevens te copieren en of scannen op aanvraag van de arrestant?
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Negatief, alleen uw advocaat die uw zaak behandeld kan de stukken opvragen via het OM dat uw zaak behandeld.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Nope. foto's en vingerafdrukken worden niet afgestaan aan de betrokkene. Zijn puur voor eigen gebruik van de politie.

Je verklaring zou nog kunnen. Maar meestal gaat dat via je advocaat of via een verzoek.
funkyduck
Toplid
Hoofdagent

Ongelezen bericht door funkyduck »

De verdachte heeft recht op inzage van de processtukken.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

funkyduck schreef:De verdachte heeft recht op inzage van de processtukken.
je zegt het goed: processtukken. zie wat Rai zei.
Martin TS
Infopolitie Gast

Re: Gegevens van arrestant

Ongelezen bericht door Martin »

arrestant schreef:Wie kan mij vertellen of een gearresteerde de gegevens die bij de arrestatie zijn verzameld op kan vragen. Hier wordt bedoeld met de foto's, vingerafdrukken en bekentenissen.

Ik begrijp dat de originelen in bezit van de politie blijven, maar is het mogelijk deze gegevens te copieren en of scannen op aanvraag van de arrestant?
Op grond van artikel 20 van de Wet politieregisters kun je inzage vragen bij de politie. Tenzij er een weigerringsgrond is mag je alles inzien en lezen. Een afschrift krijg je echter niet. Dit kun je nadat een proces-verbaal is opgemaakt en ingezonden bij het openbaar ministerie vragen. Die mag wel een afschrift verstrekken.
Gesloten