hey is namelijk zo ik kan een ex. gendarmerie voertuig overnemen. alleen nou is mijn vraag.
mag dit?? (lijkt mij wel want je berngt niemand in verwarring om dat het niet lijkt op politie en gendarmerie maar nationale rechten behoud?)
en op het desbetreffen de voertuig zit nog een blauw zwaailicht. is het wel toegestaan om daarmee rond te rijden als er geen lamp in zit of niet aan gesloten is???
Poeh, dat is een lastige en lastiger dan het zo op het eerste oog lijkt. En dan niet alleen vanwege het zwaailicht, daar wil ik het niet eens over hebben. Het zou namelijk best wel eens voor kunnen komen dat een Franse politieauto onder bepaalde omstandigheden hier in Nederland in aktie komt. Voor een opvallende politieauto zal de kans niet zo heel groot zijn maar uit te sluiten valt het niet en daarmee valt het argument dat het geen verwarring zou kunnen zaaien in ieder geval af. Ik weet echter niet hoe het wettelijk geregeld is voor particulieren die een buitenlandse politieauto hier in Nederland willen gebruiken. Bij zo'n grote Amerikaanse bak zie ik het probleem niet want die zullen hier in Nederland niet in aktie komen. maar bij Belgische, Duitse en in mindere mate Luxemburgse en Franse politieauto's zie ik dat probleem wel. Iemand ?
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Blijkbaar wordt het (meestal) toegestaan,
mijn (prive) auto heeft al 10 jaar een bordje rijkspolitie bij de achterruit.
Het is een orgineel bord (metaal, blauw met witte letters).
Mogelijk heeft het inmiddels antiek waarde
Ouderwetse groeten;
Ron
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Ja Ron, maar het grote verschil zit er in mijn ogen in ieder geval in dat de Rijkspolitie niet meer bestaat en dat je die dus ook niet meer in levende lijve tegen zult kunnen komen terwijl ze met hun werk bezig zijn. De Gendarmerie bestaat nog steeds en er is een mogelijkheid dat je ze hier in Nederland tegenkomt terwijl ze met hun werk bezig zijn.
maar infeiten zou ik daar meer problemen mee krijgen als een andere franse politie tegenkom i.p.v. een nederlandse.
een kennis van mij heeft een ouderwetse "gendarmerie"bestel eend en hij zei zel dat je hier in NL zondermeer gewoon mee kunt rijden (meer ik wil het zeker weten ) Hij id alwel een keer aan gehouden in belgië (geen wonder) maar toen moest hij de letters er terplaatsen erafhalen.
MAar aals ik de aansluiting van de zwaailicht erafhaal +de lamp, mag hij dan gewoon nog op dat zitten? hij zit er namelijk aan vast. maar dan valt het toch niet meer op optische signalen?
Tsja, de laatste keer dat ik het gecheckt heb was de opmerking "ja maar een kennis van mij zei dat het mocht" geen argument om onder een prent (of erger) uit te komen.
misschien een domme opmerking hoe oud is de auto want ook heeft hij het over een gendarmerie eend (toch niet van die non gejat he) en het lijkt me stug dat ze daar nog in rijden
Het blauwe zwaailicht moet je inderdaad 'onklaar' maken.
Verder weet ik alleen dat het oude rijkspolitielogo en de striping niet speciaal 'beschermd' was.
Iedereen kent nog wel de auto's van Skala die er gruwelijk veel op leken. Hoe het echter met de franse 'stickers en plakkers' zit, durf ik niet te zeggen, maar in de moderne tijd zou het me niet verbazen als het iets beter is dichtgetimmerd dan vroeger.
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
die ex. "gendarmerie"auto is een citroën BX uit het jaar 1990. deze worden ookal in geen 10 jaar meer gebruikt bij de franse politie. (ik weet niet of dat uitmaakt).
ook heeft de franse politie de auto's zelf verkocht destijds en is dus ook niet van de sloop gestolen of zow.
Maar aangezien de franse politie niet al te vaak bij ons landje lang komt (iedergeval nooit gezien) maak ik me daar niet z'n zorgen over.
maar als nederlandse politie, zou je me dan van de weg halen i.v.m. gendarmerie?
Tip: neem contact op met het RDW. Zij kunnen je veel wijzer maken.
En ehh.. als ik je zie rijden en je doet geen rare dingen, dan zal ik je niet van de weg halen, sterker nog, misschien zie je wel een stukje bewondering in mijn ogen....