Buurman schroeft in mijn huis

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Chraz TS
Infopolitie Gast

Buurman schroeft in mijn huis

Ongelezen bericht door Chraz »

Hallo,

Mijn nieuwe buurman, (vrijstaande huizen) en wij delen twee 'Taartpunten' grond tussen onze woningen. Hij heeft zonder ons te vragen onze toegang tot onze 'punt' dichtgemaakt met hout. Nou is dat nog tot daar aan toe. Maar hij heeft in oude schroefpluggen in onze gemetselde muur van de woning een dikke stalen draad (betonwapening) gedraaid. Dermate klem dat het er bijna niet uit te krijgen was. Nou is mijn vraag; Hij mag toch niet zomaar aan ons huis komen?

Ps. De reden was volgens hem dat er op zijn perceel was ingebroken tijdens de afgelopen nacht. Het huis is nog in aanbouw en is niet eens dicht! Er staat enkel een hek voorlangs. Hij beschuldigde mijn vriendin van de inbraak waarop zij vroeg wat er dan miste. 'Niks' was het antwoord. Nou, zij mijn vriendin, dan is er toch ook niet ingebroken? Raar verhaal. De man zal wel in de war zijn ofzo, wij snappen er in ieder geval niets van!

Mag hij aan ons huis komen? Doet hij dit weer, wat kunnen wij dan ondernemen? Wat kunnen we tegen hem zeggen? Dreigen met politie doet hij zelf al om de haverklap. Dus dat liever niet, maar als wij een op (wettelijke) feiten gebasseerde opmerking zouden kunnen plaatsen, zouden wij dat toch niet laten!

Gaarne uw hulp!

Bij voorbaat dank,

Chraz
®win
Lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door ®win »

Lijkt me typisch gevalletje van onrechtmatige daad. Neem contact op met een advocaat / rechtswinkel voor hulp. Overigens, voor geringe schadebedragen zal een (kanton)rechter zich niet ontvankelijk verklaren.
Gesloten