Hallo,
Ik heb de volgende vraag;
Iemand wil mijn verzekeringsgegevens hebben na een bijna aanrijding, een kleine 2 maanden geleden. Ik vind het een raar verhaal omdat we na de bijna aanrijding toch duidelijk tot de conclussie zijn gekomen dat er geen schade of letsel was. Alleen beide geschrokken. De betreffende persoon was juist heel vriendelijk etc. Nu opeens is er sprake van een behoorlijk letsel en heeft de betreffende persoon flinke financiele schade op gelopen die hij op mijn autoverzekering wil verhalen. Het verhaal dat daar bij hoort vind ik overigens ook erg vreemd, maar dat is nu even niet van belang.
Ik ben een beetje huiverig om zomaar al mijn gegeven aan iemand te gaan geven. Als er terplekke echt sprake was geweest van letsel of schade had ik dit natuurlijk wel gedaan middels een schadeformulier. of politie inschakeld om achteraf onduidelijkheid te voorkomen.
Het komt nu op mij over alsof iemand achteraf zich heeft bedacht dat er toch nog wat te halen valt.
Moet ik nu mijn verzekeringsgevens zomaar door geven? Kan of mag iemand dit zo wel eisen?
Bvd, Marieke de H.
Ongeval?
Moderator: Moderatorteam
-
Schaaltje7 TS
- Infopolitie Gast
Bijna aanrijding
Gewoon niet doen dan. Indien er geen aanrijding heeft plaats gevonden hoef je ook niet zomaar je personalia op te geven.
Een advies ga wel even langs bij de wijkagent en laat je verhaal wel even vastleggen om een hoop ellende in de toekomst te voorkomen.
Stel tevens je verzekering even in kennis.
Is er wel een aanrijding geweest dan dient men natuurlijk wel de persoonsgegevens uit te wisselen.
Een advies ga wel even langs bij de wijkagent en laat je verhaal wel even vastleggen om een hoop ellende in de toekomst te voorkomen.
Stel tevens je verzekering even in kennis.
Is er wel een aanrijding geweest dan dient men natuurlijk wel de persoonsgegevens uit te wisselen.
-
theo TS
- Infopolitie Gast
Beste Marieke U kunt het beste eens bij u verzekering langsgaan met dit verhaal en laat het door u verzekering uitzoeken.
Zet het voor uw zelf het eens op papier wat er toen gebeurt is.
Als uw een rechtbijstandverzekering heeft vraag daar eens voor informatie desnoods bij de rechtswinkel.
De tegenpartij moet bewijzen dat het letsel inderdaad door de bijna aanrijding is veroorzaakt en niet door iets anders.
Gr Theo
Zet het voor uw zelf het eens op papier wat er toen gebeurt is.
Als uw een rechtbijstandverzekering heeft vraag daar eens voor informatie desnoods bij de rechtswinkel.
De tegenpartij moet bewijzen dat het letsel inderdaad door de bijna aanrijding is veroorzaakt en niet door iets anders.
Gr Theo