loslopende honden

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

loslopende honden

Ongelezen bericht door Gast »

hallo
wat kan ikdoen aan de overlast van loslopende honden bij ons
in de wijk waaronder enkele pitbul achtige honden
ik durf bijna niet meer mijn hond uit te laten
de baasjes vinden het stoer om de honden los te laten lopen
Maaike
Superlid
Roepnaam: Maaike
X: @mama_maaike
Facebook: MDJ1980
Geslacht:
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door Maaike »

U kunt eens met de wijkagent gaan praten en hem het probleem voorleggen

Mischien is het in de plaatselijke APV geregeld dat honden daar niet los mogen lopen
Artikel 2.4.9: Loslopende honden.

Het is de eigenaar of houder van een hond verboden die hond te laten verblijven of te laten lopen:

* op de weg, zonder dat die hond aangelijnd is, op de door het college van burgemeester en wethouders aangewezen plaatsen;

* op een voor het publiek toegankelijke en kennelijk als zodanig ingerichte kinderspeelplaats, zandbak of speelweide of op een andere door het college van burgemeester en wethouder aangewezen plaats;

* op de weg zonder voorzien te zijn van een halsband die de eigenaar of houder duidelijk doet kennen, of een identificatiekenmerk als bedoeld in het tweede lid van artikel 2.4.11,
Bron

Succes ermee :!:
Laatst gewijzigd door Maaike op 07 sep 2005, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
The One
Superlid
BOA
BOA
Roepnaam: Conducteeeuur?
Geslacht:
Leeftijd: 56

Ongelezen bericht door The One »

U kunt natuurlijk ook eerst eens met de andere hondeneigenaren gaan praten en hen vragen de honden op de uitlaatplek aan te lijnen.

En voor de APV (Algemeen Plaatselijke Verordening), kunt u ons vertellen in welke gemeente u woont?

The One
Gast TS
Infopolitie Gast

hallo
ik woon in dordrecht
er iets van zeggen doen wij ook
maar helpen doet het niet
als je zelf weet dat je pitbul gromt en wil vechten waarom laat je hem dan loslopen???????
The One
Superlid
BOA
BOA
Roepnaam: Conducteeeuur?
Geslacht:
Leeftijd: 56

Ongelezen bericht door The One »

Artikel 2.4.20
Overlast door honden
Loslopende honden
1 Het is de eigenaar of houder van een hond verboden die hond te laten verblijven of te laten
lopen:
a binnen de bebouwde kom op de weg zonder dat die hond aangelijnd is;
b op een voor het publiek toegankelijke en kennelijk als zodanig ingerichte
kinderspeelplaats, zandbak of speelweide of op een andere door het college aangewezen
plaats;
c op de weg zonder voorzien te zijn van een halsband en een identificatiekenmerk of ander
onderscheidingsteken, die de eigenaar of houder duidelijk doen kennen.
2 Het in het eerste lid gestelde verbod geldt niet voor de eigenaar of houder van een
blindengeleidehond of een soho-hond.
Het staat erin, aangezien het dus verboden is kunt u de politie en/of de gemeente om handhaving vragen.

Zeker omdat de veroorzakers niet aan uw vraag willen voldoen.

Om de handhaving te helpen is het handig om de tijden alvast te gaan noteren dat u de "pitbulls" tegenkomt.

The One
Haaglanden TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Haaglanden »

wijkagent en anders naar stadsdeelkantoor met de coordinator praten
Doggieman TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Doggieman »

Ten eerste vind ik het knap dat u al onderscheid kunt maken tussen pitbull achtigen en een "gewone" hond. Wanneer het een pitbull is, moet deze aan 35 voorwaarden voldoen wil. Bovendien wordt een Stafford ook vaak afgeschildert als zijnde pitbull achtige, wat vaak niet eens het geval is (aangezien de betreffende honden voldoen aan de eisen, dus gechipped en voorzien van stamboom papieren).

Dat een hond niet los mag lopen buiten de daartoe aangewezen losloopgebieden door uw gemeente, dat is een feit. Aangezien in elke APV van elke gemeente in Nederland dit staat omschreven. Neem contact op met uw plaatselijke politie en deze kan de eigenaren hier op aanspreken danwel verbaliseren. Bij aggressie danwel ophitsen van de loslopende honden kan deze mogelijk in beslag worden genomen.

Succes,

Doggieman 8)
Schaaltje7 TS
Infopolitie Gast

loslopende honden

Ongelezen bericht door Schaaltje7 »

Ik ben zelf werkzaam in de Regio en kan u daarom de volgende tips geven:

Ik weet dat er in Dordrecht hier veel toezicht op plaats vind door de afdeling Toezicht van de Gemeente Dordrecht. Indien u veel overlast vind van loslopende honden, pleeg even een belletje naar de afdeling Toezicht van de Gemeente Dordrecht (078 6398560). Hierop kunnen zij dan toezicht gaan houden.

Met betrekking tot de pitbull-achtigen bel de Regiopolitie Zuid-Holland Zuid (0900-8844) en geef het door. In deze regio is een agent speciaal aangesteld ter beroordeling e.d. van deze pitbulls en handhaaft dit dan ook op de juiste manier.

En mocht u niet kunnen bellen loop eens langs bij uw buurtagent. Hij staat u graag ter woord en geeft het tevens door aan de juiste instantie.

Succes en sterkte...
Gast TS
Infopolitie Gast

Doggieman schreef:Ten eerste vind ik het knap dat u al onderscheid kunt maken tussen pitbull achtigen en een "gewone" hond. Wanneer het een pitbull is, moet deze aan 35 voorwaarden voldoen wil. Bovendien wordt een Stafford ook vaak afgeschildert als zijnde pitbull achtige, wat vaak niet eens het geval is (aangezien de betreffende honden voldoen aan de eisen, dus gechipped en voorzien van stamboom papieren).

Dat een hond niet los mag lopen buiten de daartoe aangewezen losloopgebieden door uw gemeente, dat is een feit. Aangezien in elke APV van elke gemeente in Nederland dit staat omschreven. Neem contact op met uw plaatselijke politie en deze kan de eigenaren hier op aanspreken danwel verbaliseren. Bij aggressie danwel ophitsen van de loslopende honden kan deze mogelijk in beslag worden genomen.

Succes,

Doggieman 8)
hallo doggieman
je hoeft niet bij ons in de buurt te vragen wat pitbullachtige honden zijn
ik loop niet met molens en weet waar ik over praat
discussie hierover heb ik geen zin in
ik heb er best veel moeite mee als een gezond dier in moet slapen omdat zijn baas hem of haar zonodig zonder stamboom koopt
het verbaasd mij echt wel dat er hier weinig controle is er zijn in een straal van nog geen 100 meter zeker 4 of 5 gezinnen met zon hond
en deze honden moeten niet aan 35 eisen voldoen maar aan 47
helaas is dit onlangs gebeurt bij 1 van deze honden bij ons uit de buurt
waar ik best wel veel moeite mee heb
helaas de hond vraagt hier niet om
de schuld ligt bij de fokkers en de kopers van niet geregistreerde honden
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

het verbaasd mij echt wel dat er hier weinig controle is er zijn in een straal van nog geen 100 meter zeker 4 of 5 gezinnen met zon hond
Dat verbaast mij niet. Als de betrokken instanties niet weten van het bestaan van een eventueel probleem dan kan er ook geen inzet op gepleegd worden.

De instanties die zich er mee bezighouden zoals de politie en toezichthouders van de gemeente hebben over het algemeen genoeg om handen en dan schieten dit soort zaken er bij in. Een actief beleid is er dus niet maar bij overlast zal er wel opgetreden worden. Helaas zijn er in dit landje andere vormen van overlast die meer aandacht vragen en dus ook krijgen.

De adviezen zijn gegeven: Melden
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gast TS
Infopolitie Gast

als je zoveel weet over pitbulls/staffords weet je ook dat er meer mensen worden gebeten door een Duitse herder dat door een pitbullachtige
Gast TS
Infopolitie Gast

ja daar heb je gelijk in
ik met geen tegenstander van geen ene hond
maar wel van het gedrag van de baasjes
en daar gaat het om
geen enkele hond wod gemeen geboren
maar wel zo gemaakt
:roll: :roll: :roll:
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Met name na het antwoord van schaaltje7 lijkt me hier genoeg zinnigs over gezegd.
Gesloten