lastig vallen en bedreiging opnieuw door groepsvorming

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
bekend TS
Infopolitie Gast

lastig vallen en bedreiging opnieuw door groepsvorming

Ongelezen bericht door bekend »

Hallo, helaas ben ik er weer na lange tijd rust. Voorheen mailde ik over burenoverlast over bovenburen. Deze overlast ging via mondopmond via
hun en kinderen en vriendjes naar andere buurtkinderen (ook degenen die ik niet ken) en dat is destijds, ook na aangifte van poging tot inbraak
in mijn box door politie teruggedraaid, waarvoor dank. Na maanden van
geen last en elkaar negeren werd ik vanavond aangesproken door een buurjongen van ongeveer 16 jaar die me aansprak op dat ik vullis in mijn
box neerzet (dit doe ik 1 dag van te voren voordat de vulliskomt en hierin zit zaagsel van mijn konijnen dwz stinkt niet, daarbij eet ik geen vlees en zit er eigelijk nooit iets in dat kan rotten en knoop ik de zak goed
dicht). Het feit dat ik mijn vullis in de box neer zet zou volgens hem muizen aantrekken. Nu wil het feit dat mijn buren zelf hun afval via het balkon naar buiten gooien, de vulliszakken om de hoek van de flat neer zetten, etensresten over de trap deponeren en zelfs op zolder, inclusief
rottende en lekkende zakken over de trap heen slepen of en-of hun vulliszakken half open in de algemene(grote)boxhal neerzetten, maar dat zien ze niet(volgens hunzelf) dus als er iets is dat muizen aantrekt dan is het door hun zelf. (waarvan ze mij de schuld geven)Alleen ben ik de pispaal en als een ander het doet is het niet gezien. Het feit dat ze 3 muizen op 1 hoog hebben doodgeslagen op hun balkon krijg ik de schuld van ( muizen kunnen tegen muren opklimmen en als je vullis op 1 hoog op je balkon zet zitten ze er zo bij) en daar werd ik dus op aangesproken met de woorden dat het hem niet beviel dat ik mijn vullis (1dag) in mijn box neer zet. Toen ik hem zei dat het vuil wat "men"voor de portiek en in de trap neergooit mij ook niet beviel kwam grote broer er via het balkon op 1 hoog zich mee bemoeien
en buiten stonden hun vriendjes commentaar te geven. Het kwam er op neer dat het de laatste keer is dat ik mijn vullis in de box neer zet of anders. Mijn bovenbuurjongen vulde aan dat dan mijn deur in zou worden
getrapt. Ik zei dat als er iets is dat hun ouders mij dan aan moeten spreken, en ik vroeg of de vader thuis was. antwoord was dat dat er niet toe deed en dat ie niet wilde dat ik zijn vader sprak.
Ik ben een volwassen alleengaande vrouw en heb er zat van om steeds
(hernieuwd)op een negatieve manier kontakt te hebben door kinderen van mijn buren inclusief hun aanhang die zich er mee bemoeid. Ik wens niet de bevelen op te volgen van een paar kinderen(van ongeveer 16 tm
20 jaar, incl. bemoeienis van nog jongere kinderen onder dreiging van
deur intrappen oid. Ik heb ook geen zin om hun eigen opmerkingen te
horen dat de naam nederland eigelijk verkeerd is en veranderd zou moeten worden in de naam marokka (is citaat). Ik woon als een van de
weinige nederlanders in een straat die in feite door marokanen en turkse
kinderen geregeerd wordt die mij al jaren (inclusief korte en langere pauzes) lastig vallen. De ouders nemen geen verantwoording volgens mij, en buiten dat, de kinderen worden groter en ouder , dus of het op lange termijn zinvol is betwijfel ik steeds meer.Ik kan hiervan aangifte doen en een gesprek op starten maar ik denk dat dat olie op het vuur gooien is want ze weten dat het van mij zal komen. Ik voel mij zelf gediscrimineerd en ik vind niet dat ik de bevelen van kinderen hoef op te volgen, daarbij gaat het niet om mijn vulliszak maar zoeken ze gewoon naar een reden om me lastig te vallen, ik ervaar het als uitlokken van iniedergeval reacties. Ik vind dat de ouders zelf naar me toe moeten komen als er wat is (dit zei ik ook en als reactie werd gezegd dat ma geen nederlands spreekt ---na tig jaar --- en buiten dat vind ik dat ze eerst even naar hun zelf moeten kijken hoe hun een puinhoop van de trap maken ipv mij overal de schuld van te geven.
Er hangt een groot bord met regelementen van de woningbouw met wat allemaal niet mag, en daar lappen ze hun laars aan, daar heb ik iniedergeval fotoos van gemaakt. Feit is dat ik de enige ben die wordt lastig gevallen (zover ik momenteel weet) dus aan het kortste eind trek.
ik heb echter geen zin om met gebogen hoofd te moeten leven naar hun
nukken en pijpen moet dansen omdat ze in feite te laf zijn om de andere medebewoners aan te spreken op onhygyenisch gedrag (spugen op de trap, chips, koek, snoep, stofophopingen, rondslingerende verpakkingen van flesjes drinken en chips moet allemaal kunnen ...daarbij zijn het vrienden van elkaar al was het alleen al via de kinderen) Als ik deze feiten
opnoem wordt er door een puber tegen me gezegd dat ik een andere toon moet gebruiken want die bevalt hem dan niet. Nu praat ik op een gewone toon en rustig, wat hij eigelijk bedoelt is dat ie niet tegengesproken wenst te worden en dat ik gewoon moet luisteren. Dit basseer ik op het feit dat die oudste broer zei dat er niet gediscusieert moet worden maar dat ik gewoon moet luisteren en hij noemde mijn voornaam (vind ik al respektloos, van respekt getuigt als hij me gewoon mevrouw noemt en bij mijn achternaam) waarna hij zei dat het de laatste
keer was en zijn vader moet er dus buiten blijven.
Nu aan u de vraag om advies en kunt u mijn vraag laten staan op uw site
zodat ik alles uitkan printen. Ik voel me ook nog monddood gemaakt en
wordt belemmerd in mijn bewegingsvrijheid door hun (hernieuwde)
kommentaar. En waarom is er niemand die er voor zorgt dat er geen
groepsvorming en geschreeuw voor de portiek plaats vind, ik bedoel ;
dat is ook storend en daar hou ik (totnu toe)ook mijn mond over.
bijvoorbaat dank, afz frustie.
rfo00457 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rfo00457 »

Ik lees een hoop irritatie over en weer. U hebt het in ieder geval van u af kunnen schrijven. Wellicht luchtte dat al iets op.

Mogelijk dat u met uw wijkagent in gesprek zou kunnen gaan. Wellicht heeft hij suggesties.

Maar als ik het verhaal zo lees, denk ik dat de situatie zo ver is, dat er niet op korte termijn verbetering te verwachten is.

Sterkte!
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Ik begrijp uit je verhaal dat je dus graag met de vader/buurman wilt spreken. Dit zou ik dan ook zeker overwegen. Nodig hem uit op de koffie, ga een keertje langs als hij alleen thuis is en probeer er rustig over te praten. Misschien kom je dan wat verder.

Succes,
Thijs
appiehappie
Lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door appiehappie »

Hoi "frustie". Ik kan mij heel goed voorstellen hoe u zich voelt.
Ik ken de eerdere posting van u niet, dus misschien herhaal ik nu iemand.

Maar is de optie om te verhuizen niet iets?

Ik begrijp dat dat veel centen kost, maar om jezelf nu zo psychisch kapot te laten maken door dat soort types lijkt me ook niet goed.

Zelf heb ik zoiets een aantal jaren geleden ook meegemaakt op Rotterdam Zuid, dat waren slooppanden en ik woonde daar nog met mijn ouders.
Het hele trappenhuis werd steeds "donkerder" en Aziatischer.
Dit heeft een paar flinke problemen opgeleverd. Wij konden toen godzijdank verhuizen en waren van het gezeik af.

Het verhaal dat wij Nederlanders hier eigenlijk niet horen, heeft mij toen eigenlijk voor altijd naar de "politiek rechtse hoek" gedrukt. Zonder overigens rascist te zijn, maar wel iemand met een zeer beperkt gevoel van begrip naar een aantal groeperingen "Medelanders".

En hoe rot het ook is, de politie kan hier helemaal niets aan doen, het maakt het probleem alleen maar erger.
Probeer het eens bij de woningbouwstichting, misschien kun je met hulp van hun daar wegkomen.

Heel veel succes en nog veel meer sterkte.
Gesloten