Hoi allen,
ik woon in een studentenflat met acht man. Eén van hen (voor het gemak noem ik 'm even X) heeft al sinds geruime tijd een deurwaarder achter hem aan, er lag een leuke stapel brieven en visite kaartjes op de trap. Ik en andere bewoners hebben X er op attent gemaakt dat er een lading brieven voor hem lag.
Vandaag is de deurwaarder langs geweest, maar er was niemand thuis. Nu heeft hij een briefje achtergelaten dat X binnen drie dagen moet betalen, en anders komt de deurwaarder (met politie) langs om de inboedel op te halen.
Wat kan ik het beste doen om te voorkomen dat de deurwaarder de verkeerde kamer(s) open breekt en mijn spullen en/of de spullen van 1 van de andere bewoners meeneemt?
Omdat X is 'm is gesmeerd (de huisbaas heeft vandaag zijn lege kamer geopend) heeft de huisbaas alle brieven meegenomen. Nu heb ik dus geen contact adres om de situatie bij de deurwaarder uit te leggen en om opheldering te vragen.
Heeft iemand advies?
Huisgenoot heeft problemen met deurwaarder.
Moderator: Moderatorteam
-
petertenthije TS
- Geslacht:
- Leeftijd: 45
-
Walter
- Infopolitie Gast
Zou me geen zorgen maken.
Gewoon aanwijzen wat de kamer van X is en dat de andere kamers van anderen zijn.
Het binnentreden, waarvoor de politie nodig is, mag zich uitsluitend beperken tot de kamer van X. En zeker niet de jouwe.
Misschien is het een idee om, voor geval je er niet bent, alle kamers even te voorzien van een naambordje. En tevens zou ik je huisbaas contact op laten nemen met de deurwaarder. Laat hem eea maar uitleggen.
Gewoon aanwijzen wat de kamer van X is en dat de andere kamers van anderen zijn.
Het binnentreden, waarvoor de politie nodig is, mag zich uitsluitend beperken tot de kamer van X. En zeker niet de jouwe.
Misschien is het een idee om, voor geval je er niet bent, alle kamers even te voorzien van een naambordje. En tevens zou ik je huisbaas contact op laten nemen met de deurwaarder. Laat hem eea maar uitleggen.
-
petertenthije TS
- Geslacht:
Ik zal over 3 dagen gewoon werken, en zo zal dat voor de meeste van mijn huisgenoten ook zijn. Een studentenflat is een ruim begrip in een stad met een wachtlijst voor woningen. maar 2 mensen in de flat studeren.Walter schreef:Gewoon aanwijzen wat de kamer van X is en dat de andere kamers van anderen zijn.
Het idee van de naamplaatjes is een goed idee waar ik niet op was gekomen. Bedankt daarvoor!
De huisbaas heeft de brieven meegenomen en is er mee bezig. Maar in het verleden heeft hij meer beloften gedaan en zijn woord is niet genoeg meer voor mij.
-
Walter
- Infopolitie Gast
-
mwb
- Infopolitie Gast
Een deurwaarder mag niet zomaar binnentreden, die bevoegdheid heeft de politie.
Ze zullen dus samen komen.
Het is dus zaak om vooraf een van de 2 te benaderen en uit te leggen hoe de vork in de steel zit, zeker omdat in dergelijke huizen niet altijd duidelijk is wie nu eigenaar van wat is.
Bel dus gewoon de deurwaarder en als je niet weet wie dat is, bel de politie.
Ze zullen dus samen komen.
Het is dus zaak om vooraf een van de 2 te benaderen en uit te leggen hoe de vork in de steel zit, zeker omdat in dergelijke huizen niet altijd duidelijk is wie nu eigenaar van wat is.
Bel dus gewoon de deurwaarder en als je niet weet wie dat is, bel de politie.
-
petertenthije TS
- Geslacht:
-
Walter
- Infopolitie Gast
Peter, als je een huurcontract hebt waarop staat welke kamer JIJ huurt, plak die op je deur met een begeleidend schrijven.petertenthije schreef:Weet helaas niet zeker wie de deurwaarder is.
Frans heeft gezegd dat hij morgen wat rond zal gaan vragen. Hopelijk weet ik dan meer! (bij deze nogmaals bedankt Frans!)
En de HOvJ zal wel een lijst krijgen met de binnentredingen dus wie weet heeft Frans de info snel boven water. Al zijn er deurwaarders bij die pas een uur van tevoren bellen.