Definitie Letsel

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Student TS
Infopolitie Gast

Definitie Letsel

Ongelezen bericht door Student »

Hallo

Ik ben aspirant en ben bezig met verkeersongevallen. Ik was bezig met art 6. Wvw 94.
Nu heb ik de bespreking er al bij gepakt maar ik kom niet uit het volgende.

zwaar lichamelijk letsel en letsel waardoor tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van de normale bezigheden ontstaat

Hierdoor heb ik 2 vragen:

1: In SR staat wel de definitie van zwaar lichamelijk lestel. Kan deze nergens vinden in de WvW.

2: Het andere is het 2e gedeelte mbt verhindering in normale bezigheden. Kan het dan al zo zijn dat als ik iemand aanrij en deze breekt zijn arm dat er art. 6 WvW kan ten laste worden gelegd.

alvast bedankt
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Beste student.

Het is even zoeken maar de defenitie is te vinden en hij verschilt van de omschrijving in strafrecht.

Als je even gaat spitten op http://www.zakboekenpolitie.com dan kan je een aardig stukje tekst vinden waarbij de verschillende vormen van letsel ter sprake komen.

Wij hebben hier de afspraak dat wij een student niet te snel het antwoord geven maar dat we de student de juiste richting wijzen en dat doe ik bij deze dus.

Kijk ook even bij de omschrijvingen in de bespreking van Koninklijke Vermande en ook de andere uitgevers geven toch echt wel het een en ander weg in de bespreking.

Mbt de de tweede vraag:
Art. 6.

Het is een ieder die aan het verkeer deelneemt verboden zich zodanig te gedragen dat een aan zijn schuld te wijten verkeersongeval plaatsvindt waardoor een ander wordt gedood of waardoor een ander zwaar lichamelijk letsel wordt toegebracht of zodanig lichamelijk letsel dat daaruit tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van de normale bezigheden ontstaat.
Als je de bestandelen kunt invullen binnen een situatie dan is er sprake van een strafbaar feit. Bij het artikel dat je noemt behoort echter wat meer tekst en uitleg en deze kan je zeker vinden in de besprekingen.

Succes ;)
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Re: Definitie Letsel

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Student schreef:
2: Het andere is het 2e gedeelte mbt verhindering in normale bezigheden. Kan het dan al zo zijn dat als ik iemand aanrij en deze breekt zijn arm dat er art. 6 WvW kan ten laste worden gelegd.

alvast bedankt

Ligt helemaal aan het verhaal. Ik heb een been op 3 plekken gebroken....en dat was geen been van mijzelf. Was tegen iemand aangefietst, was volkomen de schuld van de ander en dat was meteen overduidelijk. Zelfs de vader van het slachtoffertje (jongetje van 6 jaar) was getuige in mijn voordeel zeg maar. Dus er is nooit een verbaal opgemaakt.
Wie rent, bekent!
Gesloten