en nog een vraagje agente mogen gratis mee als ze een pasje laten zien nu is mij opgevallen dat er verschilde pasje zijn klopt dat ook is verteld dat ze alleen gratis mee mogen als ze hun taak aan het uitoefen zijn hoe kan ik dat zien ????????? niet lijkt mij dus neem ik ze maar gewoon mee
busje komt zo
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
busje komt zo
hè hallo ik rij op een lijn bus (12/18 meter) nu is mijn vraag waarom hoef je in een bus geen gordel aan en in een touringcar alleen de voorste stoelen en de stoelen bij het trapgat bij de achteruitgang
en nog een vraagje agente mogen gratis mee als ze een pasje laten zien nu is mij opgevallen dat er verschilde pasje zijn klopt dat ook is verteld dat ze alleen gratis mee mogen als ze hun taak aan het uitoefen zijn hoe kan ik dat zien ????????? niet lijkt mij dus neem ik ze maar gewoon mee
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Ook in touringcars is een draagplicht voor gordels indien die aanwezig zijn. Daarbij wordt geen enkel uitzondering gemaakt voorwat betreft de locatie van zitplaatsen. Is de zitplaats voorzien van een gordel, dan dient de passagier deze te dragen. Bestuurder is wel verplicht om passagiers te wijzen op deze draagplicht. Een en ander dient ook terug te vinden te zijn op de veiligheidsinstructiekaarten die in de bus aanwezig zijn.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
klop het dat er verschillende kleuren pasjes zijn????Guido schreef:dan kan ik je niet helpen, sorry.
hangt van de afspraken af van de politie regio
in amsterdam amstelland mag personeel op vertoon van de politie pas gratis met het ov.
deze kaart word te samen met een blauwe kaart getoond.
ik laat altijd me gewone legitimatie zien en chauffeurs daar accepteren dat.
Een politie legitimatiebewijs is in heel Nederland hezelfde en in 1 kleur en/of vormgeving. Naast het idbewijs hebben een aantal korpsen een zogeheten itrs-pas, zeg maar soort van sleutelkaart om bureau's binnen te komen. De itrs-pas kan wel van kleur verschillen maar is dus geen politie-legitimatiebewijs.
gr, mashi
gr, mashi
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
ik heb de landelijke politie pas (legitimatie bewijs)mashi schreef:Een politie legitimatiebewijs is in heel Nederland hezelfde en in 1 kleur en/of vormgeving. Naast het idbewijs hebben een aantal korpsen een zogeheten itrs-pas, zeg maar soort van sleutelkaart om bureau's binnen te komen. De itrs-pas kan wel van kleur verschillen maar is dus geen politie-legitimatiebewijs.
gr, mashi
een sesam pas (kaart waarmee de deuren opengaan)
EN een blauwe pas van de politie die ik in combi met mijn legitimatie bewijs moet tonen om gratis met het ov te reizen.
-
Bim TS
- Infopolitie Gast
-
sunwave TS
- Infopolitie Gast
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
yepsunwave schreef:Ze worden in 1 model geleverd bij KLPD Logistiek.Bim schreef:Dat is niet zo, ik heb een aantal verschillende modellen gezien.
maar er zijn ook oudere modellen, waar de houder aan de voorkant moest tekenen.
die bedoelt de gast misschien.
Misschien een klein verschil maar grotendeels zijn ze gelijk hoor!
Als een diender een politielegitimatiebewijs toont en zegt dat hij aan het werk is, heeft hij inderdaad gratis reizen. En helaas zul je hem op zijn blauwe (of andere kleur) ogen moeten geloven omdat je dat niet kunt controleren. Ook het wel of niet dragen van een uniform is wat dat betreft geen aanwijzing of iemand wel of niet aan het werk is.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Het antwoord van Botje klopt.......
Alleen niet meer bij de BBA..... Daar hebben ze sinds 3 jaar een eigen jaarabo (wordt netjes naar je huisadres gestuurd) voor OA's die met het openbaar vervoer meegaan (eigenlijk allemaal gelul, want als je in een BBA-bus stapt in uniform is er nog nooit een chauffeur geweest die me tegenhield) Kortom, ik weet dat de BBA het legitimatiebewijs NIET meer accepteert (en ja, ik weet het, ze zouden het wel moeten, maar op 31-12-2005 is het toch geen BBA meer......
)
Alleen niet meer bij de BBA..... Daar hebben ze sinds 3 jaar een eigen jaarabo (wordt netjes naar je huisadres gestuurd) voor OA's die met het openbaar vervoer meegaan (eigenlijk allemaal gelul, want als je in een BBA-bus stapt in uniform is er nog nooit een chauffeur geweest die me tegenhield) Kortom, ik weet dat de BBA het legitimatiebewijs NIET meer accepteert (en ja, ik weet het, ze zouden het wel moeten, maar op 31-12-2005 is het toch geen BBA meer......