Blauwe taxikenteken
Moderator: Moderatorteam
-
PaTeer1 TS
- Infopolitie Gast
Blauwe taxikenteken
Mag een taxi die hier in Nederland met blauwe platen rijdt ook in het buitenland met die blauwe platen als particuliere auto rondrijden? Ik kwam namelijk op vakantie een taxibusje tegen in Oostenrijk, zonder zijn taxi bord uiteraard maar met blauwe kentekenplaten. In deze taxi zat een gezinnetje dat eveneens op vakantie was en Pa was kennelijk taxichauffeur. Op deze kentekenplaten staat namelijk niet het Europese en NL teken.
-
theo TS
- Infopolitie Gast
Officeel moet achter op de taxi de NL sticker zitten als je met de taxi naar het buitenland gaat.(voor een rit of voor jee vakantie)
Waarschijnlijk heeft de werkgever van de taxichauffeur het busje aan zijn chauffeur verhuurt of met toestemming meegeven. (gebeurt ook bij mijn werkgever)
De taxichauffeur moet wel zijn werkboekje meenemen en die elke dag invullen ook al heeft hij het busje gehuurt of hij mag het busje van zijn werkgever meenemen.
Maar je mag niet als partikulier een taxi huren er moet dan altijd een taxichauffeur achter het rtuur zitten.(i.v.m verzekering, belasting)
En ook de groene kaart is dan verplicht in het buitenland.
Gr theo.
Waarschijnlijk heeft de werkgever van de taxichauffeur het busje aan zijn chauffeur verhuurt of met toestemming meegeven. (gebeurt ook bij mijn werkgever)
De taxichauffeur moet wel zijn werkboekje meenemen en die elke dag invullen ook al heeft hij het busje gehuurt of hij mag het busje van zijn werkgever meenemen.
Maar je mag niet als partikulier een taxi huren er moet dan altijd een taxichauffeur achter het rtuur zitten.(i.v.m verzekering, belasting)
En ook de groene kaart is dan verplicht in het buitenland.
Gr theo.