6 mei geflitst
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
6 mei geflitst
Ik ben 6 mei geflitst en kreeg afgelopen week pas de boete in huis. Nu is het zo dat flitsen niet om het geld gaat, maar om het corrigerende effect. Binnen de psychologie is allang aangetoond dat na zo'n tijd een boete geen corrigerend effect meer heeft. Mijn vraag is dan ook na hoeveel tijd de boete verlopen is?
Re: 6 mei geflitst
Daar zijn we het helemaal over eensAnonymous schreef:Ik ben 6 mei geflitst en kreeg afgelopen week pas de boete in huis. Nu is het zo dat flitsen niet om het geld gaat, maar om het corrigerende effect. Binnen de psychologie is allang aangetoond dat na zo'n tijd een boete geen corrigerend effect meer heeft.
Er worden termijnen van 4 maanden genoemd, onder bijzondere omstandigheden schijnt het zelfs langer te kunnen zijn.Mijn vraag is dan ook na hoeveel tijd de boete verlopen is?
- rai
- Geslacht:
Re: 6 mei geflitst
Anonymous schreef:Mijn vraag is dan ook na hoeveel tijd de boete verlopen is?
Maar dit geldt aalleen in de Mulder gedraging, dat wil zeggen een overschrijding onder de 41 km op de auto(snel)wegen en onder de 31 km op overige wegen.Gvdbor schreef:Er worden termijnen van 4 maanden genoemd, onder bijzondere omstandigheden schijnt het zelfs langer te kunnen zijn.
Mocht die overschrijding hoger zijn dan bovengenoemde overschrijdingen is het geen Mulder gedraging meer maar een strafrechtelijke afdoening en is die termijn van 4 maanden niet meer van toepassing.