6 mei geflitst

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

6 mei geflitst

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben 6 mei geflitst en kreeg afgelopen week pas de boete in huis. Nu is het zo dat flitsen niet om het geld gaat, maar om het corrigerende effect. Binnen de psychologie is allang aangetoond dat na zo'n tijd een boete geen corrigerend effect meer heeft. Mijn vraag is dan ook na hoeveel tijd de boete verlopen is?
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Re: 6 mei geflitst

Ongelezen bericht door gvdbor »

Anonymous schreef:Ik ben 6 mei geflitst en kreeg afgelopen week pas de boete in huis. Nu is het zo dat flitsen niet om het geld gaat, maar om het corrigerende effect. Binnen de psychologie is allang aangetoond dat na zo'n tijd een boete geen corrigerend effect meer heeft.
Daar zijn we het helemaal over eens

Mijn vraag is dan ook na hoeveel tijd de boete verlopen is?
Er worden termijnen van 4 maanden genoemd, onder bijzondere omstandigheden schijnt het zelfs langer te kunnen zijn.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Re: 6 mei geflitst

Ongelezen bericht door rai »

Anonymous schreef:Mijn vraag is dan ook na hoeveel tijd de boete verlopen is?
Gvdbor schreef:Er worden termijnen van 4 maanden genoemd, onder bijzondere omstandigheden schijnt het zelfs langer te kunnen zijn.
Maar dit geldt aalleen in de Mulder gedraging, dat wil zeggen een overschrijding onder de 41 km op de auto(snel)wegen en onder de 31 km op overige wegen.
Mocht die overschrijding hoger zijn dan bovengenoemde overschrijdingen is het geen Mulder gedraging meer maar een strafrechtelijke afdoening en is die termijn van 4 maanden niet meer van toepassing.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt voor het antwoord, dan zal ik hem maar betalen.
Gesloten