bankpas
Moderator: Moderatorteam
-
carla TS
- Infopolitie Gast
bankpas
Mijn bejaarde moeder heeft vandaag via de post haar nieuwe bankpas ontvangen. Mijn zus en zwager waren vandaag bij haar op visite en waren ontzettend boos op haar omdat zij een nieuwe bankrekening heeft geopend. Nu hebben ze haar nieuwe bankpasje meegenomen, zodat ze zelf geen geld kan halen. En ze zijn zeker niet van plan om het pasje terug te geven. Wat kunnen wij hieraan doen?
groetjes,
Carla
groetjes,
Carla
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
-
carla TS
- Infopolitie Gast
Met "wat kunnen wij hieraan doen" bedoel ik dus eigenlijk mijn moeder en ik. Mijn zus is boos, omdat ze hiervoor een en/of rekening had met mijn moeder en dus geld van de rekening kon halen zonder toestemming van mijn moeder. Mijn moeder wilde dit niet meer en heeft dus een nieuwe bankrekening geopend.
Volgens mij is dit ook gewoon diefstal. Ze heeft ze namelijk geen toestemming gegeven om het pasje mee te nemen.
Volgens mij is dit ook gewoon diefstal. Ze heeft ze namelijk geen toestemming gegeven om het pasje mee te nemen.
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
Volgens mij heb je van beide tenaamgestelden toestemming nodig om een en/of rekening te veranderen in een rekening op 1 naam en als ik het zo proef zit dat er hier niet in. Aangifte doen is altijd mogelijk (diefstal) maar dat lost de problemen binnen de familie natuurlijk niet op. Een nieuw pasje aanvragen (en dat niet vertellen) is wellicht de gemakkelijkste oplossing.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
-
carla TS
- Infopolitie Gast
Dat had mijn moeder dus gedaan. Een nieuw pasje aangevraagd en het niemand verteld, behalve mij dan. Maar mijn zus heeft dat nieuwe pasje dus tussen haar post gevonden.
De en/of rekening kan mijn moeder niet laten blokkeren, omdat mijn zus daar ook voor moet tekenen. En dat zal ze nooit doen.
Ik denk dat ze dan toch maar aangifte moet doen van diefstal.
De en/of rekening kan mijn moeder niet laten blokkeren, omdat mijn zus daar ook voor moet tekenen. En dat zal ze nooit doen.
Ik denk dat ze dan toch maar aangifte moet doen van diefstal.
-
theo TS
- Infopolitie Gast
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Hier is niet direct een antwoord op te geven.
Staat uw moeder onder curatele?
Staat uw moeder onder curatele?
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
carla TS
- Infopolitie Gast
Het probleem is opgelost
Ik heb vanmorgen contact gehad met iemand van het politiebureau. Deze vertelde mij dat het diefstal is en dat mijn moeder aangifte kan doen van diefstal van de pas.
Met die wetenschap heb ik mijn zus en zwager gebeld en medegedeeld dat ze de pas vandaag nog terug konden brengen naar mijn moeder. En als ze dat zouden nalaten, dat we dan alsnog aangifte zouden doen.
Binnen een half uur had mijn moeder haar pasje weer terug
Ik heb vanmorgen contact gehad met iemand van het politiebureau. Deze vertelde mij dat het diefstal is en dat mijn moeder aangifte kan doen van diefstal van de pas.
Met die wetenschap heb ik mijn zus en zwager gebeld en medegedeeld dat ze de pas vandaag nog terug konden brengen naar mijn moeder. En als ze dat zouden nalaten, dat we dan alsnog aangifte zouden doen.
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
Uw eerste zin is: het probleem is opgelost.carla schreef:Het probleem is opgelost![]()
Dat denk ik niet. Uw moeder heeft de giro pas terug, maar het werkelijke probleem is niet dat uw zus de giropas had.
Het probleem is dat er ruzie is over het beheer van het geld van uw moeder en dat is er nog steeds.
Daar zal toch een keer iets over geregeld moeten worden.
Dat nu gelijk bij het eerste conflict de politie als kar wordt gebruikt, vindt ik een zwaktebod.
Hier is dus een probleem in de familie.
De politie is er om boeven te vangen, niet omfamilieproblemen op te lossen. Daar is weer maatschappelijk werk voor. Wellicht is het een idee om daar eens contact mee op te nemen?
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Ik kan me er op zich wel in vinden dat men de politie om advies vraagt. Met de huidige wetgeving vind ik het niet meer dan normaal dat de men niet precies weet hoe het een en ander juridisch in elkaar steekt.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
rich@infopolitie.nl
MWB maakt even de scheiding tussen het juridische deel en het feitelijke probleem.
Juridisch is het inderdaad opgelost.
Het feitelijke, onderliggende probleem is nog steeds aanwezig.
Omdat wij slechts iets met het juridische gedeelte kunnen heeft MWB in mijn mening terecht die opmerking geplaatst. Voor ons is het verder afgerond, de rest zal men zelf iets mee moeten (als men dat wenselijk acht uiteraard)
Juridisch is het inderdaad opgelost.
Het feitelijke, onderliggende probleem is nog steeds aanwezig.
Omdat wij slechts iets met het juridische gedeelte kunnen heeft MWB in mijn mening terecht die opmerking geplaatst. Voor ons is het verder afgerond, de rest zal men zelf iets mee moeten (als men dat wenselijk acht uiteraard)