snelheid niet gemeten, wel staande gehouden en boete
Moderator: Moderatorteam
-
Tim 306 TS
- Infopolitie Gast
snelheid niet gemeten, wel staande gehouden en boete
Goeiemiddag,
Ik ben laatst staandegehouden voor het feit dat ik te hard reed. Het was rond 1 uur 's nachts en was erg rustig op de weg. Heel in de verte achter mij reed een andere auto, dat bleek later een auto van de politie te zijn en ik werd staandegehouden en heb een proces verbaal gekregen. Volgens 1 de agente reed is minimaal 150 (waar 80 is toegestaan) dat is totale onzin, dat haalt mijn auto nauwelijks nl.
Op dat proces verbaal is geen snelheid ingevuld, omdat ze geen meting hebben kunnen doen (ze zaten op de weg waar het gebeurde te ver achter mij om te kunnen meten). Het enige wat er staat is overschrijding max. snelheid.
Nu is mijn vraag: Kan ik een boete krijgen, zonder dat ze een meting hebben kunnen doen?
Ik heb bij een eigen verklaring wel opgegeven dat ik 120 reed
Niemand heeft mij tot nu toe antwoord kunnen geven (heb het zelfs aan een agent gevraagd en die wist het ook niet)
Alvast bedankt,
Tim
Ik ben laatst staandegehouden voor het feit dat ik te hard reed. Het was rond 1 uur 's nachts en was erg rustig op de weg. Heel in de verte achter mij reed een andere auto, dat bleek later een auto van de politie te zijn en ik werd staandegehouden en heb een proces verbaal gekregen. Volgens 1 de agente reed is minimaal 150 (waar 80 is toegestaan) dat is totale onzin, dat haalt mijn auto nauwelijks nl.
Op dat proces verbaal is geen snelheid ingevuld, omdat ze geen meting hebben kunnen doen (ze zaten op de weg waar het gebeurde te ver achter mij om te kunnen meten). Het enige wat er staat is overschrijding max. snelheid.
Nu is mijn vraag: Kan ik een boete krijgen, zonder dat ze een meting hebben kunnen doen?
Ik heb bij een eigen verklaring wel opgegeven dat ik 120 reed
Niemand heeft mij tot nu toe antwoord kunnen geven (heb het zelfs aan een agent gevraagd en die wist het ook niet)
Alvast bedankt,
Tim
Het " proces-verbaal" wat je hebt gekregen (het gele briefje) is slechts een aankondiging, waarop inderdaad (vaak door doordrukken wat niet lukt etc. etc.) vaak te weinig gegevens leesbaar zijn. Dat de meting is verricht is heel goed mogelijk, immers de politie-atuo's hebben ook allemaal een geijkte snelheidsmeter aan boord. Kortom, aan het verhaal "an sich" is volgens mij weinig mis. Ik neem ook aan dat er geen bedrag is ingevuld want bij snelheden van meer dna 30 km/h te hard beslist de officier van justitie het bedrag, welke zal kijken naar eventueel eerder begane (kortgeleden) snelheidsovertredingen.
Wat je het beste kunt doen is het transactievoorstel van de officier afwachten en dat dan gebruiken om bezwaar aan te tekenen. Ove rhe talgemeen duurt het een behoorlijke tijd voor je dit transactievoorstel in de bus krijgt..... Het heeft overigens geen enkel nut om nu dus bezwar aan te tekenen (de OvJ zal er immers nog niets van weten en kan je bezwaar dus niet koppelen aan je " zaak")
succes !
Wat je het beste kunt doen is het transactievoorstel van de officier afwachten en dat dan gebruiken om bezwaar aan te tekenen. Ove rhe talgemeen duurt het een behoorlijke tijd voor je dit transactievoorstel in de bus krijgt..... Het heeft overigens geen enkel nut om nu dus bezwar aan te tekenen (de OvJ zal er immers nog niets van weten en kan je bezwaar dus niet koppelen aan je " zaak")
succes !
-
Tim 306 TS
- Infopolitie Gast
Er is inderdaad geen snelheid en bedrag ingevuld. Alleen de agenten hebben toegegeven dat ze niet hebben kunnen meten, omdat ze zo ver achter mij zaten. Ze hebben zelf toegegeven dat ik te ver reed voor hun om mij te kunnen meten. Ik geloof best dat ze zelf 150 hebben moeten rijden om mij in te kunnen halen, maar ikzelf reed dat echt niet.
Ik ga ervan uit dat ik een boete krijg voor 120 km/u waar 80 is toegestaan, aangezien dat mijn eigen verklaring was.
Ze hebben alleen duidelijk gezegd dat ze geen meting konden doen.
Het is ondertussen nu 10 weken geleden, hoelang duurt zoiets maximaal?
De boete wordt zeker hoger als ik in een kort verleden nog dergelijke overtredingen heb begaan?
Hoeveel tijd kijken ze dan terug naar mijn boeteverleden? 1 jaar of 6 maanden?
Gelukkig heb ik geen andere boetes gehad nog
Ik ga ervan uit dat ik een boete krijg voor 120 km/u waar 80 is toegestaan, aangezien dat mijn eigen verklaring was.
Ze hebben alleen duidelijk gezegd dat ze geen meting konden doen.
Het is ondertussen nu 10 weken geleden, hoelang duurt zoiets maximaal?
De boete wordt zeker hoger als ik in een kort verleden nog dergelijke overtredingen heb begaan?
Hoeveel tijd kijken ze dan terug naar mijn boeteverleden? 1 jaar of 6 maanden?
Gelukkig heb ik geen andere boetes gehad nog
-
Tim 306 TS
- Infopolitie Gast
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
-
Tim 306 TS
- Infopolitie Gast
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
-
Tim 306 TS
- Infopolitie Gast
Ik snap er zelf ook helemaal niks van daarom heb ik jullie hulp maar ingeroepen.
Ik neem aan dat je met omschrijving het stukje links in het midden van het papiertje bedoeld?
Daar staat alleen ..........de volgende gedraging/overtreding werd verricht: Overschrijding max snelheid.
Verder is categorie, inzet ook niet ingevuld (ik weet ook niet of dat nodig is)
Ik neem aan dat je met omschrijving het stukje links in het midden van het papiertje bedoeld?
Daar staat alleen ..........de volgende gedraging/overtreding werd verricht: Overschrijding max snelheid.
Verder is categorie, inzet ook niet ingevuld (ik weet ook niet of dat nodig is)
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
naja, zoals al eerder aangegeven is, het is een AANKONDIGING van beschikking.
De beschikking zelf zal zelf wet tzt met de post verschijnen.
Maar meen nu niet dat je een reden hebt om bezwaar aan te tekenen tegen de beschikking met als reden dat je geen goed geeltje hebt gehad.
Want zelfs al zetten ze erop dat je met een boeing op een fietspad landde heb je nog maakt dat niet uit.
wacht ff wat er op de beschikking zelf staat.
De beschikking zelf zal zelf wet tzt met de post verschijnen.
Maar meen nu niet dat je een reden hebt om bezwaar aan te tekenen tegen de beschikking met als reden dat je geen goed geeltje hebt gehad.
Want zelfs al zetten ze erop dat je met een boeing op een fietspad landde heb je nog maakt dat niet uit.
wacht ff wat er op de beschikking zelf staat.
-
Tim 306 TS
- Infopolitie Gast
-
sunwave TS
- Infopolitie Gast
Wat regelmatig gebeurd is dat oudere (niet in leeftijd maar in jaren werkzaam) politieagenten niet altijd de gehele feittekst overnemen maar hier een eigen (kortere) draai aan geven. De feitcode is een code die verwijst naar de feittekst en met een snelheidsovertreding begint deze met een "S" (bijvoorbeeld S100a).
De feiten die de agent waarneemt komt op de achterkant van het procesverbaal en staan niet op de doordruk. Het kan dus zijn dat de agent de feittekst heeft zitten inkorten, maar op de achterkant wel zijn verhaal wat zijn waarneming was heeft neergezet. En deze staat zoals ik net al zei niet op de doordruk (geeltje).
De feiten die de agent waarneemt komt op de achterkant van het procesverbaal en staan niet op de doordruk. Het kan dus zijn dat de agent de feittekst heeft zitten inkorten, maar op de achterkant wel zijn verhaal wat zijn waarneming was heeft neergezet. En deze staat zoals ik net al zei niet op de doordruk (geeltje).
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45