Meldingen verkeersovertredingen
Moderator: Moderatorteam
-
Guario TS
- Infopolitie Gast
Meldingen verkeersovertredingen
Ik las in de krant dat KLPD-ers nu verkeerovertredingen mogen aangeven. Maar hoe valt dat te bewijzen? Ik zal maar een agent 's ochtends tegenkomen die denkt dat ik door rood rij (het is nog vroeg) terwijl ik door oranje rij.
Ziets valt toch nooit te bewijzen. Ik vind ook dat overtredingen bewezen moeten worden, anders kan iedereen wel wat gaan roepen...
Ziets valt toch nooit te bewijzen. Ik vind ook dat overtredingen bewezen moeten worden, anders kan iedereen wel wat gaan roepen...
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: Meldingen verkeersovertredingen
Waarom zou een constatering van een politieambtenaar als hij in dienst is meer bewijs waarde hebben dan als hij in zijn vrije tijd hetzelfde constateert?Guario schreef:Ik las in de krant dat KLPD-ers nu verkeerovertredingen mogen aangeven. Maar hoe valt dat te bewijzen? Ik zal maar een agent 's ochtends tegenkomen die denkt dat ik door rood rij (het is nog vroeg) terwijl ik door oranje rij.
-
Guario TS
- Infopolitie Gast
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
U dacht dat als er een politiewagen achter u reed er dan een foto werd gemaakt??Guario schreef:Ik bedoel dat als ik door rood rijd, dan wil ik dat er een foto gemaakt wordt.
Bij een parkeerovertreding wordt toch ook geen foto gemaakt?
De waarneming van de ambtenaar vastgelegd in een proces-verbaal of (kennisgeving van) beschikking is voldoende bewijs voor het feit dat de overtreding is geconstateerd.
-
Guario TS
- Infopolitie Gast
Een parkeerboete is een duidelik te registreren overtreding. Een snelheidsovertreding met een politiewagen achter je; dan kan de politieagen een tijdje achter je rijden en het duidelijk registreren. Wanneer iemand niet meer kan stoppen en door oranje rijdt, of rood vindt ik niet duidelijk.
Ket KLPD heeft in een persberich aangegeven dat voor een overtreding als bumperkleven meer geavaenceerde apparatuur nodig is, hetzelfde lijkt mij voor een overtreding bij een verkeerslicht.
Ket KLPD heeft in een persberich aangegeven dat voor een overtreding als bumperkleven meer geavaenceerde apparatuur nodig is, hetzelfde lijkt mij voor een overtreding bij een verkeerslicht.
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
Guario TS
- Infopolitie Gast
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
je kunt duidelijk zien opf de autop bijv nog voor de stopstreep rijdt wanneer het licht op rood gaat.
bij bumperkleven is het lastiger de afstand tussen de voertuigen te schatten. de afstand van het traject dat het gebeurt enz.
en niet meer kunnen stoppen voor oranje/rood? dan heb je te hard gereden.
bij bumperkleven is het lastiger de afstand tussen de voertuigen te schatten. de afstand van het traject dat het gebeurt enz.
en niet meer kunnen stoppen voor oranje/rood? dan heb je te hard gereden.
Wie rent, bekent!
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
dat is ook voldoende. de constatering agv de waarneming met het blote oog is ook hier wederom het bewijs. sorry kerel.....je hebt echt geen gelijk.Guario schreef:Waarom geeft het KLPD dan wel aan dat er voor bumperkleven meer geavanceerde apparatuur nodig is, dan zou de verklaring van een agent toch ook voldoende moeten zijn?
-
Guario TS
- Infopolitie Gast
Het gaat niet om gelijk. Ik vind dit scheef, door oranje/rood is een zeer korte moment, het gaat om een waarnemening van een persoon in een heel kort moment.
Ik vind dit echt niet waterdicht zo'n momentopname. In zo'n moment is een precieze waarneming niet mogelijk. Externe factoren kunnen op zo'n kort moment ook meespelen, je denk al die gaat het oranje niet meer redden en dan ben je sneller geneigd te denken dat degtene door rood rijdt. Ook vind ik vreemd dat er vanuit wordt gegaan dat ik een man ben, dus ook een persoonlijk perceptie van het moment....[/quote]
Ik vind dit echt niet waterdicht zo'n momentopname. In zo'n moment is een precieze waarneming niet mogelijk. Externe factoren kunnen op zo'n kort moment ook meespelen, je denk al die gaat het oranje niet meer redden en dan ben je sneller geneigd te denken dat degtene door rood rijdt. Ook vind ik vreemd dat er vanuit wordt gegaan dat ik een man ben, dus ook een persoonlijk perceptie van het moment....[/quote]
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
-
Guario TS
- Infopolitie Gast
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast