parkeren bij inrit
Moderator: Moderatorteam
-
hanni TS
- Infopolitie Gast
parkeren bij inrit
Hallo forum, mijn man en ik dubben over een parkeer probleem, we hebben een oprit bij ons huis, deze loopt over het openbare trottoir dus. Nu onze vraag, mag een ander hier zomaar zijn auto parkeren zodat wij er niet fatsoenlijk uit kunnen,,,en wat is de afstand van het plaatsen van een auto,,ik bedoel...hoeveel cm, bv vanaf de oprit..vanaf de gebogen trottoir-band .wie kan ons hier mee helpen

-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Op het moment, dat u vanaf uw oprit met veel moeite de weg opkomt (of andersom uiteraard) omdat daar een auto geparkeerd staat mag u gevoeglijk aannemen, dat die auto verkeerd geparkeerd staat.
Op het moment dat u als geoefende chauffeur uw auto zonder al te veel problemen de oprit op kunt krijgen (of er af uiteraard) staat de auto niet verkeerd.
Op het moment dat u als geoefende chauffeur uw auto zonder al te veel problemen de oprit op kunt krijgen (of er af uiteraard) staat de auto niet verkeerd.
-
Ellen TS
- Infopolitie Gast
- olle-griese
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
Tja Ellen, zelfde korps, maar een wereld van verschil.
en Hanni, vanaf de gebogen trottoirband is er niet echt een minimale afstand om te parkeren volgens mij. wel vanaf een hoek, kruising, zebrapad ed. 5 meter namelijk. Ik zou het bij een inrit niet weten. Thijeleo zn antwoord lijkt me duidelijk, al kan je er geen wetgeving naast leggen. Iedereen ziet het anders.
Die fotoreportage doen ze slim, die parkeerdiensten. scheelt ze een hoop centjes.
en Hanni, vanaf de gebogen trottoirband is er niet echt een minimale afstand om te parkeren volgens mij. wel vanaf een hoek, kruising, zebrapad ed. 5 meter namelijk. Ik zou het bij een inrit niet weten. Thijeleo zn antwoord lijkt me duidelijk, al kan je er geen wetgeving naast leggen. Iedereen ziet het anders.
Die fotoreportage doen ze slim, die parkeerdiensten. scheelt ze een hoop centjes.
Wie rent, bekent!
- olle-griese
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
-
hanni TS
- Infopolitie Gast
parkeren
Hallo, hier ben ik weer, Walter vroeg wie er gelijk had , mijn man of ik,,nu daar zijn we dus nog niet uit,,ik zeg,,,ze moeten een bepaalde afstand houden van je oprit, mijn man zegt: ze mogen er niet op gaan staan, maar er wel tegenaan parkeren zolang ze niet op je oprit staan, en uit de antwoorden worden we dus ook niet wijzer,,,de antwoorden zijn allemaal een beetje verschillend,,,nu weet ik het nog niet zeker,,,ps. mijn man heeft een rijbewijs, ik niet

-
theo TS
- Infopolitie Gast
Hanni hieronder een samenvatting ik hoop dat het nu wat duidelijker wordt voor juilie
thijeleo schreef.
Walter schreef:RVV artikel 24:
1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
a. bij een kruispunt op een afstand van minder dan vijf meter daarvan;
b. voor een inrit of een uitrit;
thijeleo schreef.
Op het moment, dat u vanaf uw oprit met veel moeite de weg opkomt (of andersom uiteraard) omdat daar een auto geparkeerd staat mag u gevoeglijk aannemen, dat die auto verkeerd geparkeerd staat.
De auto mag dus niet VOOR een oprit staan. En wanneer staat een auto ervoor? Als u de nodige moeite moet doen om de oprit op te komen omdat die auto daar staat.
Stel een oprit is 3 meter breed en wordt voor de helft geblokkeerd en uw auto is 1.50 breed. Dan heeft u dus een probleem, want u zult veel moeite moeten doen om uw auto toch op de oprit te krijgen. In dat geval staat de auto dus verkeerd.
Stel een oprit is 3 meter breed en wordt voor de helft geblokkeerd en uw auto is 1.50 breed. Dan heeft u dus een probleem, want u zult veel moeite moeten doen om uw auto toch op de oprit te krijgen. In dat geval staat de auto dus verkeerd.