ondeuglijke verlichting ??
Moderator: Moderatorteam
-
Niels TS
- Infopolitie Gast
ondeuglijke verlichting ??
hallo
ik ben een tijdje geleden aangehouden omdat een agent zag dat ik zogehete ''neon'' verlichting op mijn scooter heb zitten...
ik heb daar een bekeuring voor gehad en die agent heeft de neon ter plekke verwijdert en in het bijzijn van mij de neon kapot gemaakt (met de politiemotor erover heen gereden)
MAAR... ik had de lampjes UIT en mijn scooter is voor show doeleinden (scooter-meetings e.d.) en als ik met mijn scooter bijv. naar school ga is de neon niet verbonden met de accu (draden zitten los in het accu vakje) dit heb ik ook aan de agent laten zien..maar hij zei: dat maakt niets uit..
ik heb het nagevraagd bij een collega (ik werk bij de Gemeente) en die gaf aan: als je de neon NIET op de accu aangesloten is mag je het aan je scooter hebben...
nu weet ik het ook niet meer... ??
mag je ze nu wel of niet aan je scooter hebben en maakt het uit of ze op de accu zijn aangesloten..
groeten Niels
ik ben een tijdje geleden aangehouden omdat een agent zag dat ik zogehete ''neon'' verlichting op mijn scooter heb zitten...
ik heb daar een bekeuring voor gehad en die agent heeft de neon ter plekke verwijdert en in het bijzijn van mij de neon kapot gemaakt (met de politiemotor erover heen gereden)
MAAR... ik had de lampjes UIT en mijn scooter is voor show doeleinden (scooter-meetings e.d.) en als ik met mijn scooter bijv. naar school ga is de neon niet verbonden met de accu (draden zitten los in het accu vakje) dit heb ik ook aan de agent laten zien..maar hij zei: dat maakt niets uit..
ik heb het nagevraagd bij een collega (ik werk bij de Gemeente) en die gaf aan: als je de neon NIET op de accu aangesloten is mag je het aan je scooter hebben...
nu weet ik het ook niet meer... ??
mag je ze nu wel of niet aan je scooter hebben en maakt het uit of ze op de accu zijn aangesloten..
groeten Niels
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
Je mag ze niet op de scooter hebben.
Je mag niet meer verlichting of retroreflectoren aanwezig hebben. Maakt niet uit of ze aangesloten zijn of niet.
Kijk op http://81.4.68.197/forum/phpbb2/viewtop ... light=neon
Als gast kan je ook de zoek functie gebruiken
Je mag niet meer verlichting of retroreflectoren aanwezig hebben. Maakt niet uit of ze aangesloten zijn of niet.
Kijk op http://81.4.68.197/forum/phpbb2/viewtop ... light=neon
Als gast kan je ook de zoek functie gebruiken
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
- rai
- Geslacht:
En niet alleen dat, maar hem ook gewoon achterin de bus stoppen en meenemen die hap, afhandelen op het bureau.The Scorpion schreef:da's dan geregeld, wil ik verder nog mijn waardering uitspreken over het daadkrachtige optreden van de motoragenthet kan maar vast kapot zijn.
Niels schreef:ik ben een tijdje geleden aangehouden omdat een agent zag dat ik zogehete ''neon'' verlichting op mijn scooter heb zitten...
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Als TS er werk van maakt - vooropgesteld de neonbuis was niet aangesloten en niet brandde - dan kan deze "daadkrachtige" motoragent een aangifte tegemoet zien voor opzettelijke en wederrechtelijke vernieling, uit eigen zak nieuwe neonbuizen betalen en weer op de bromfiets (laten) monteren. Bovendien kan deze "gewaardeerde" motoragent via een klachtenprocedure uitgebreid zijn excuses aanbieden.The Scorpion schreef:da's dan geregeld, wil ik verder nog mijn waardering uitspreken over het daadkrachtige optreden van de motoragenthet kan maar vast kapot zijn.
Waarschijnlijk door frustratie of machtswellust gedreven een verregaande overschrijding van bevoegdheden. Een smet op het korps.
Op deze manier word je nooit hoofdagent.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Krachtdadig optreden is helemaal niet verkeerd... Daar ben ik zelf ook een groot voorstander van maar dan moet je inderdaad wel goed in de gaten houden wat je bevoegdheden zijn... 
En dit valt er allemaal toch wel ver buiten...
Of je moet iemand een 'voorstel' hebben gedaan...Uit vrije wil mag alles...
En dit valt er allemaal toch wel ver buiten...
Of je moet iemand een 'voorstel' hebben gedaan...Uit vrije wil mag alles...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
-
Wess TS
- Infopolitie Gast
-
Niels TS
- Infopolitie Gast
k vind ut belachelijk hoe die agent voor mn ogen eroverheen gereden is...zijn speciale neon buisjes a 40 per stuk...
ik ga hier echt werk van maken..kep foto's gemaakt toen die agent in mn accu vakje keek en ook voor en nadat hij erover heen gereden was
mijn vader zei ook al dat dit onder vernieling van anders mans spullen valt
helmaal omdat ik nog duidelijk tegen die agent hen gezegd..ze zijn NIET aangesloten en voor show doeleinden dan is het toegestaan
ik ga hier echt werk van maken..kep foto's gemaakt toen die agent in mn accu vakje keek en ook voor en nadat hij erover heen gereden was
mijn vader zei ook al dat dit onder vernieling van anders mans spullen valt
helmaal omdat ik nog duidelijk tegen die agent hen gezegd..ze zijn NIET aangesloten en voor show doeleinden dan is het toegestaan
- The Scorpion
o sorry, ik dacht dat eenThijs schreef:The Scorpion schreef:da's dan geregeld, wil ik verder nog mijn waardering uitspreken over het daadkrachtige optreden van de motoragenthet kan maar vast kapot zijn.
Is dat serieus?
toch sta ik van een paar dingen raar te kijken in t topic hier. Ik ga er even vanuit dat PJ gelijk heeft en dat die dingen niet mogen. Dus is het terecht dat je zo'n lampie kwijt bent, lijkt me. Dat zijn manier van afhandelen misschien niet de schoonheidsprijs verdient ok, maar ach. Je bent het toch kwijt. Moet/Kan je dan aangifte gaan doen van vernieling???
Gister is door de politie mn huis leeggehaald, alle hennepplantjes meegenomen. Doe straks lekker aangifte van diefstal, HA!
Ietwat kromme vergelijking misschien, maar toch. Er moet minder geluisterd worden naar collega's bij de gemeente, vaders enz enz. vernieling andersmans spullen. ja duh, had hij zijn eigen buisjes kapotgereden was er niks aan de hand (ja milieuverbaaltje misschien, ik weet niet precies wat dat puberale domme speelgoedlampje uit bestaat)
EDIT: heb die link toch aangeklikt, volgens mij bestaat er nog steeds geen duidelijkheid of het nou wel of niet is toegestaan.
Lekker duidelijk allemaal.
Excuses aanbieden, zeker naast die aangifte/klacht die gewoon doorgaat, is trouwens het laatste wat ik zou doen, nav Mofkap zn post. Typisch weer een voorbeeld van dubbel straffen omdatj e toevallig bij de kit zit. Andersom werkt dat niet. Ja eehh pietje, je hebt nu 220 euro boete gehad omdat je je middelvinger opstak naar die agent, en nu je excuses aanbieden!!!!! Zo niet dan..... Zo werkt het ook niet, dus andersom ook niet. Er even vanuit gaand dat de motorrijder inderdaad fout bezig geweest is, doet hij dat niet met opzet dunkt mij. Die scooterrijder moet dan wel schadeloos worden gesteld (door het korps, niet door de diender), maar aangifte van vernieling enzo....ga toch weg.
En toch hou ik wel creatief zoeken naar je werkwijze. hoeveel zakjes wiet en fietsen zonder slot en framenummer ik al naar binnen heb gehaald omdat de houder het heeft gevonden... wat je vindt moet je immers naar de politie brengen.
Wie rent, bekent!
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Geen schoonheidsprijs?
Het is absoluut abus de pouvoir, misbruik van macht.
Het onderwep is hier al vaker aan de orde geweest. Het RVV spreek over lichten. Dat betekent dat als de neonlichten niet (eenvoudig) zijn te schakelen het niet onder de werking van het verbodsartikel valt. Het is dan immers geen licht, maar een versiering. Dat is niet verboden, mits niet vallend onder uitstekende of scherpe voorwerpen e.d. Dat lijkt mij toch heel duidelijk.
Als ik mijn eigen spullen wil vernielen, dan staat mij dat vrij (alles binnen het wettelijk kader). Maar het bewust vernielen van andermans spullen, die ook nog eens niet verboden zijn, dat is opzettelijke en wederrechtelijke vernieling. Iedere burger kan dan een aangifte tegemoet zien of staat een OA boven de wet?
Het onderwep is hier al vaker aan de orde geweest. Het RVV spreek over lichten. Dat betekent dat als de neonlichten niet (eenvoudig) zijn te schakelen het niet onder de werking van het verbodsartikel valt. Het is dan immers geen licht, maar een versiering. Dat is niet verboden, mits niet vallend onder uitstekende of scherpe voorwerpen e.d. Dat lijkt mij toch heel duidelijk.
Als ik mijn eigen spullen wil vernielen, dan staat mij dat vrij (alles binnen het wettelijk kader). Maar het bewust vernielen van andermans spullen, die ook nog eens niet verboden zijn, dat is opzettelijke en wederrechtelijke vernieling. Iedere burger kan dan een aangifte tegemoet zien of staat een OA boven de wet?
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
- The Scorpion
np Thijs
Mofkap, vernielt hij dat ding puur uit vernielzucht, of heeft hij zelf het (kennelijk onterechte) idee dat hij rechtmatig bezig is en de overtreding gewoon wil laten stoppen? Zullen we helaas niet te weten komen.
De man maakt een fout, kan gebeuren. De scooterrijder moet daar verder geen last aan over houden, financieel gezien. hij heeft al genoeg gezeik gehad, dus dat is dan gewoon niet meer dan netjes.
Maar om de motorrijder te veroordelen voor diestal oid, terwijl hij gewoon zn werk goed probeert te doen gaat me echt te ver. Feit is dat zn kennis niet in orde is, maar die discussie hoeven we niet te voeren.
MAar nogmaals, we zullen het helaas waarschijnlijk nooit weten
en of hij een slechte dag had.....tja. Misschien was de TS wel dusdanig een vervelend pestventje dat de motorrijder zich liet laten kennen. zou geen goeie zaak zijn trouwens. het blijft gissen
Mofkap, vernielt hij dat ding puur uit vernielzucht, of heeft hij zelf het (kennelijk onterechte) idee dat hij rechtmatig bezig is en de overtreding gewoon wil laten stoppen? Zullen we helaas niet te weten komen.
De man maakt een fout, kan gebeuren. De scooterrijder moet daar verder geen last aan over houden, financieel gezien. hij heeft al genoeg gezeik gehad, dus dat is dan gewoon niet meer dan netjes.
Maar om de motorrijder te veroordelen voor diestal oid, terwijl hij gewoon zn werk goed probeert te doen gaat me echt te ver. Feit is dat zn kennis niet in orde is, maar die discussie hoeven we niet te voeren.
MAar nogmaals, we zullen het helaas waarschijnlijk nooit weten
en of hij een slechte dag had.....tja. Misschien was de TS wel dusdanig een vervelend pestventje dat de motorrijder zich liet laten kennen. zou geen goeie zaak zijn trouwens. het blijft gissen
Wie rent, bekent!
-
mark taxi TS
- Infopolitie Gast
even een reactie @ the scorpion.
jij zegt, aangezien de burger (in jou voorbeeld pietje) geen excuses aanbied (die ik overigens wel als ik iets fout doe) hoeft de motoragent dit ook niet te doen.
Ik dacht altijd dat er zoiets bestond van, ik doe het wel, ook al doet een ander het niet, ik weet wel beter.
Ik ben het met je eens dat de diender niet verplicht moet worden tot excuses maken, maar ik denk dat, indien het geen vervelend, beledigend rotventje was, het wel gepast is.
(dit is niet persoonlijk bedoeld hoor, gewoon een reactie)
jij zegt, aangezien de burger (in jou voorbeeld pietje) geen excuses aanbied (die ik overigens wel als ik iets fout doe) hoeft de motoragent dit ook niet te doen.
Ik dacht altijd dat er zoiets bestond van, ik doe het wel, ook al doet een ander het niet, ik weet wel beter.
Ik ben het met je eens dat de diender niet verplicht moet worden tot excuses maken, maar ik denk dat, indien het geen vervelend, beledigend rotventje was, het wel gepast is.
(dit is niet persoonlijk bedoeld hoor, gewoon een reactie)
- donmarcello
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
Welke OA heeft het recht om iets te vernielen ????Mofkap, vernielt hij dat ding puur uit vernielzucht, of heeft hij zelf het (kennelijk onterechte) idee dat hij rechtmatig bezig is en de overtreding gewoon wil laten stoppen? Zullen we helaas niet te weten komen.
Het is gewoon belachelijk dat die vent er met zijn motor overheen rijd ,komt bij mij over als iemand die misbruik maakt van zijn positie als politie agent en die niet geschikt is om het vak van politie uit te voeren .(en dat in mijn mening )
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L