Wanneer krijg je bijvoorbeeld Electronisch Huisarrest?
En hoe werkt het precies?
Vind ik leuk om te weten
Iemand ervaring hiermee?????
Gr. Sylvia
Moderator: Moderatorteam
Zitten er ook bewaarders op dit forum ja? Ow...toffe peren....goeie ervaringen mee.thijeleo schreef:Blijft je vraag nog over. Electronisch toezicht is niet iets waar de politie mee te maken heeft. Het heeft te maken met het gevangeniswwezen en dat is geen onderdeel van de politie.
Nu zitten in het forum een paar bewaarders dus mogelijk kunnen zij je beter van antwoord dienen dan ik. Even afwachten wanneer zij online komen dus.
Ben ik niet helemaal met U eens Senior,seniorbewa schreef:Voor zover bij mij bekend volgt de ED in de laatste fase van de detentie. Er wordt niet gekeken of iemand kinderen heeft of wel/geen werk.
Je begint de detentie normaal gesproken gewoon in een Huis van Bewaring (is een gesloten inrichting), en nadat je veroordeeld bent wordt je overgeplaatst naar een gevangenis (is ook een gesloten inrichting). Tegen het einde van de straf kan je worden overgeplaatst naar de ED, het kan ook zo zijn dat je vanuit het HvB naar het ED wordt overgeplaatst.
Hoe dit precies zit zou ik na moeten kijken, maar ik heb nu vakantie en die gegevens moet ik op het werk nakijken/vragen.
Niet alleen daarvoor, Zijlvaart. Helaas ook zeer waar gestraften en o.a. halsmisdaden (en dat kan varieren van enkele jaren tot 12 jaar detentie. Maar allen hebben dus het recht op die ED onder voorwaarden). En zoals een voorbeeld aangegeven van iemand die 5 jaar heeft gehad(o.a. voor zware afpersing en bedreigingen waaronder aan de korpschef Brabant en vele politifunctionarissen aldaar. Of dit nu wel of niet de waarheid zou zijn het feit dat de veroordeling 5 jaar is en men tussendoor 3 maanden vakantie krijgt, zelfs nog eenmaal enkele weken waarbij deze zelfde persoon met zijn zoon naar Spanje is geweest).En dat is dan je straf voor (meerdere) winkeldiefstallen..