Voorstellen komt later wel, omdat ik op dit moment wacht op de activatie van mijn account. Toch had ik al wel een vraagje; hoe zit het met langzaam verkeer(tractoren e.d.) op gewone wegen(80 km/u)
Ik rij dagelijks op een scooter naar school, gewoon netjes 40 tot 45. Omdat ik vrij afgelegen woon ga ik daarbij over plattelandswegen. Op deze wegen geld en max. snelheid van 80 km/u, en op enkele plekken 60 km/u.
Op deze wegen kom ik geregeld landbouwvoertuigen tegen, die tussen de 20 Ã 30 km/u rijden. In tegenstelling tot veel scooterrijders reageer ik daar rustig op en blijf achter het voertuig rijden op een ruime afstand en ik maak mijzelf duidelijk zichtbaar in de spiegels van het betreffende voertuig.
De meeste bestuurders kijken bij kruisingen of eerder in de spiegels waarna ze ruim baan geven om te passeren maar er zijn ook bestuurders die ondanks de ruimte op de weg en in de berm geen ruimte geven om te passeren behalve door de berm of betonnen bermranden(hoe heten die ook al weer?). Daar haal ik uiteraard liever niet over in omdat deze erg verradelijk zijn en bij een val ik direct voor de wielen van het andere voertuig terecht kom.
Is het verplicht als langzaam verkeer sneller verkeer door te laten? Want op deze manier zie ik nog wel eens behoorlijke opstoppingen ontstaan.
En dan nog een 2de vraag.
Ik zag net bij toeval een politiewagen met gebruik van zwaailicht en sirene over de weg vliegen, hierbij werd het voertuig gehinderd door een bestuurder die de signalen niet hoorde, zag of gewoonweg negeerde met als gevolg dat het politievoertuig behoorlijke vertraging op liep en zich via een uitzonderlijk ruime oprit van een boederij/transportbedrijf er uiteindelijk langs wist te persen.
Is het een politieagent in functie toegestaan de bestuurder van het voertuig te bekeuren voor het hinderen van een voorrangsvoertuig? Ik wil zelf in de toekomst bij de politie gaan, ik wacht echter mijn 18de verjaardag af, en ik vroeg mij af of het mogelijk was om, als de oproep waarop zij reageerden niet meer spoedeisend was, of om als agent toevallig in de buurt, om de bestuurder van dit voertuig te bekeuren.
Langzaam verkeer
Moderator: Moderatorteam
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
-
Stef(gast) TS
- Infopolitie Gast
-
Leo TS
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Ik sluit me bij Gijs aan. Uit 'beleefdheid' probeert men wellicht anderen zo min mogelijk te hinderen, maar ze hebben natuurlijk gewoon het recht om van de weg gebruik te maken. Dat verander je niet... En continu stoppen en uitwijken om iemand te laten passeren kan je ook niet echt verwachten.
En wat het voorrangsvoertuig betreft:
m R 486 als weggebruiker een voorrangsvoertuig niet voor laten gaan:
€95,-
En wat het voorrangsvoertuig betreft:
m R 486 als weggebruiker een voorrangsvoertuig niet voor laten gaan:
€95,-
Laatst gewijzigd door zijlvaart67 op 28 jun 2005, 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
Deze weet ik dan toevallig wel weer, een invalide karretje mag niet op het fietspad komen. Dit heeft te maken met de breedte.Leo schreef:even inhakend op de vraag van Stef,
mag een invalide wagentje (die uiteraard 45 km/u rijdt), op een 70 of 80 km weg rijden?.
het snelheids verschil lijkt mij toch wel redelijk hoog.
dit omdat ik op een 80km weg zo'n soort gelijk wagentje tegenkwam terwijl er een fietspad naast de weg lag.
Daarom moeten deze karretjes altijd op de weg rijden en ook op provinciale wegen en 80km/u wegen. Dat is heel hinderlijk maar soms zijn fietspaden zo smal dat er geen fietser meer langs het karretje kunnen(ik spreek uit ervaring).