Onzeker, toch politie droom

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Just Me TS
Infopolitie Gast

Onzeker, toch politie droom

Ongelezen bericht door Just Me »

Hallo allemaal (?)

Ik heb een vraagje, ik heb al heel lang de droom om bij de politie te komen, en mag ondertussen ook beginnen met solliciteren (ik ben nu 17)
Maar nu heb ik het probleem dat ik nogal onzeker ben, in het werk/opleiding wat ik nu doe werk ik ook veel met mensen dus dat gaat op zich wel goed, maar toch vraag ik me af in hoeverre het erg is als je onzeker bent?!
Nou ik hoop op een antwoord!
Alvast bedankt!
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Als je je erg onzeker voelt, zou je kunnen overwegen om te wachten met solliciteren.
Doe eerst wat werkervaring op, en op een latere leeftijd zou je alsnog kunnen solliciteren. Dan voel je je misschien al een stuk beter!!

p.s. Registreer je even, dan kom je alles te weten w.b de sollicitatieprocedure e.d...;)
CrashDuck TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Misschien is je onzekerheid wel op slag verdwenen als je als agent op straat rondloopt. Weet jij veel ... Ik zou het gewoon proberen. Zeg wel dat je onzeker bent en vraag of je collega's e.d. het willen melden als ze je te onzeker vinden. Niet geschoten is altijd mis en met wachten bouw je misschien alleen maar angst op.
Wimmy TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wimmy »

Onzekerheid verlies je door zeker te worden. Als je gewoon soliciteerd naar wat je zeker leuk vind komt het goed. Gewoon doen, en wie weet vindt de politie jou zekerder dan dat jij je zeker vindt.

Even zonder flauwekul, de politie kan iedereen gebruiken en je moet niet voor niks nog in opleiding. Daar wordt je ook wel zeker van. En het nieuwe onderwijs gaat heel geleidelijk in wat je op straat kan, mag of moet doen.

Groetjes Wim
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

hoi,

Zoals al eerder gezegd, je bent nog jong. Ik zou idd eerst wat "levenservaring" gaan op doen. Het probleem met onzekerheid is dat je dat namelijk ook kan uitstralen tijdens je sollicitatieprocedure, waar een aantal gesprekken deel uit van maken.

Wat een goede optie is;

het brugjaar politie (uniformberoepen-opleiding) deze is speciaal bedoeld voor mensen die graag bij de politie of een van de andere uniformberoepen willen en daar eigenlijk nog te jong voor zijn.

gr, mashi
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Onderstaande link is (1) van deze opleidingen die in den lande wordt gegeven.

http://www.zadkine-beveiliging.nl/Html/brugpol.htm

gr, mashi
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

In het politievak is het essentieel dat je zeker bent van jezelf. Let wel: echt zeker en niet gespeeld, ook wel machogedrag genoemd. Dat zijn meestal de echt onzekere mensen, die gewoon een masker dragen.

Het is echter minstens zo belangrijk dat je jezelf niet overschat. Zelfkennis is niet voor niets een van de competenties waarop je wordt getest tijdens de selectieprocedure. Je wordt geacht stabiel te zijn en behoorlijk stevig in je schoenen te staan. Dit is iets wat je niet "even snel" kunt ontwikkelen.

Laat je niet teveel leiden door negatieve gedachten en vertrouw vooral op wat je wel kan. Door werk- en levenservaring op te doen wordt je ook steeds zekerder.
just me TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door just me »

Bedankt voor jullie reacties en 'meedenken'.
Een brugjaar politie is niks (meer) voor mij, omdat ik momenteel al een opleiding volg, in de zorg.
Ik ga denk ik gewoon proberen te solliciteren, en mocht ik er de eerste keer niet door komen dan ga ik zeker voor een tweede keer!!
Want inderdaad, levenservaring moet ik nog opbouwen ook al ben ik daar nu aardig mee bezig..
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Hoi Just Me,

ik moet je zeggen dat ik van mezelf ook een wat onzeker persoon ben. Inmiddels ben ik wel aangenomen voor niveau 4 en begint de opleiding voor mij in augustus. Het was de psychologe uiteraard ook opgevallen dat ik wat introvert ben en dat heeft uiteraard ook weer zo z'n uitwerking op je overwicht. Toch was zij van mening dat dit tijdens de opleiding verbeterd zou worden. En het korps dacht daar precies hetzelfde over want het gesprek met hen heb ik ook met positief resultaat afgelegd.

Maak jezelf dus niet gek en richt je op het positieve. Bedenk jezelf dat je zeker niet de enige bent en dat je in de opleiding voldoende begeleiding en mogelijkheden krijgt om te werken aan je zelfvertrouwen.

Veel succes !
Falven TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Falven »

17 Is wel jong hoor! Hou er rekening mee dat je op straat al snel te horen krijgt dat je een broekie bent of uitspraken zoals: Je had m'n zoon/dochter kunnen zijn dus wat kom jij me nou vertellen!?

Als je hier niet goed tegen kan en daar pas in het korps achterkomt is het te laat en als je daardoor ontslag moet nemen is je droom verpest. Ik zou lekker brugjaar gaan doen bij een ROC en wie weet wat je daar nog meemaakt!
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Falven schreef: Ik zou lekker brugjaar gaan doen bij een ROC en wie weet wat je daar nog meemaakt!
Als je daar meer over wilt weten, over een brugjaar, dan moet je maar een PB sturen.
Falven TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Falven »

Wat Thijs al aanbied is zo gek nog niet... vraag eens rond of er mensen zijn die zo'n opleiding doen en wat hun ervaring is. Misschien denk je na een tijdje wel heel anders en wil je liever naar de KMAR ofzo....
Just Me TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Just Me »

Ik heb, dat ik van de middelbare school af kwam inderdaad wel overwogen om dat brugjaar te gaan doen.
Maar voor mij was dat toen geen optie, omdat als ik klaar zou zijn, dan nog steeds te jong zou zijn om te solliciteren.Mijn mentor raadde dat ook af, omdat hij bang was dat ik me zou gaan vervelen omdat het een niveau 2 opleiding is! (daar heb ik verder niks op tegen hoor!)
Op het moment volg ik dus de opleiding voor verpleegkundige, maar dit vindt ik eigenlijk niet echt leuk, wil hier wel mee doorgaan zolang ik niks anders heb, maar ik wil toch proberen om door de sollicitatie te gaan en mocht het niet lukken dan kan ik altijd over een half jaar/ jaar weer solliciteren!
Wouter1987 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wouter1987 »

Iemand van W&S Haaglanden vertelde mij dat de opleiding verpleegkundige een goede tussen stap was omdat je met veel mensen contact heb en je ook je communicatie eigenschappen verbeterd! Je kan het natuurlijk altijd proberen en deze opleiding gewoon aanhouden.

De opmerkingen die je eventueel van mensen op straat kan krijgen moet je mee leren omgaan maar het lijkt me dat dat ook geldt voor iemand die al wat ouder is.

Groetjes
Wouter
Bartus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bartus »

He Just Me,

Denk dat het antwoord van Roland de spijker op z´n kop slaat.
In mijn beleving moet je over `echt´ zelfvertrouwen beschikken bij de politie omdat je dat ook uitstraalt.
Alleen is het wel zo, dat je dat in zekere zin wel kan opdoen in levens/werkervaring.
Ga anders eerst lekker van alles ondernemen en kijken wat er in de wereld te koop is. Als je droom dan over bv. 2 jaar nog steeds zo heftig is, dan stap je gewoon de banenwinkel binnen en ga je ervoor!!
Gesloten