leuk boekje

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gast TS
Infopolitie Gast

leuk boekje

Ongelezen bericht door Gast »

laatst is er een leuk boekje uitgekomen over toon je gezicht.
kvind het belachelijk dat mensen in burger look en politie uniform er voor zorgen dat een particulier per jaar per persoon meer als 1500 afhandig wordt gemaakt door in en uit te rijden.
dit vind ik belachelijk maar het schijnt te mogen om een burger te NAAIEN
dit is niet op de mensen die hier aangemeld staan dit niet doen maar op jullie collega's.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

en je punt is nu>

Ik schaam me ook de ogen uit me kop nu.
maar bedenk wel dat niet alleen de politie dit zo doet...
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Weet je, de uitzending was een goeie.....TOT het moment, JUIST van dat parkeren. Dat alle onderwerpen op zijn minst niet de schoonheidsprijs verdienen, daar zijn we het volgens mij allemaal mee eens...maar wat zou de uitkomst zijn als in dat gebouw niet het KLPD, maar Phillips, shell of de ING-bank had gezeten ? Ik denk exact hetzelfde....

Kortom, boekje, prima, over enkele onderwerpen mogen zeker een aantal agenten zich nog eens duidelijk achter de oren krabben, maar dat onderwerp over parkeergeld was gewoon flut.... Jammer, want het brak de complete uitzending af tot een lachertje...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Ja, verdient idd geen schoonheidsprijs, maar het ergste van het verhaal is dat de exploitant door deze tv-uitzending mogelijk nog meer inkomsten gaat mislopen. een hoop mensen zijn nu immers op een idee gebracht.

En laten we eerlijk zijn de gemiddelde nederlander is niet roomser (hoe schrijf je het ook alweer?) als de paus.

gr, Mashi
Bouwe TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe »

Moet zeggen dat ik een vrij tarief van 3 uur ook wel erg veel vind. Maak er een uur / anderhalf uur van en je bent er vanaf, want dan moeten ze ieder uur vanaf hun werkplek wandelen naar de parkeergarage. Van de rest wel met Frans eens, maar het zag er wel erg lullig uit, twee tot drie keer per dag je auto keren. Worden de bandjes ook eens goed warm :P :wink:
Laatst gewijzigd door Bouwe op 09 jun 2005, 22:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Gast TS
Infopolitie Gast

mijn punt is zijn ze strafbaar.

mijn mening wel ze maken iemand geld afhandig.
en ook met voorbedachte rade.
kwil niet zeggen dat burgers dit niet doen.
maar aangezien dit elke dag gebeurt dag in dag uit vind ik het een zeer kwalijke zaak.
stel dat 10 mensen dit doen (en dat gebeurt zoals je ziet) wordt de particulier per jaar minimaal 15.000 afhandig gemaakt waardoor hij misschien die kapotte paal kan maken bij de uitrit.
en trouwens ik zou me doodschamen als ik dit zelf zou doen.
tevens zorgen ze ervoor dat gewone burgers niet meer kunnen parkeren doordat diverse mensen (denk zelf niet dat het burgers onderling zijn) 2 kaartjes nemen.

dat is mijn mening.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Betreft helaas een civiele zaak.

Je zou haast denken aan oplichting, echter theoretisch gezien moet je iemand, de exploitant, door middel van in dit geval listige kunstgrepen daadwerkelijk iets aan jou laten afgeven.

gr, Mashi.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Na deze uitzending zou de exploitant in mijn optiek wel eens een heel goede kans maken bij de kantonrechter als we het hebben over een onrechtmatige daad.

gr, Mashi.
Gast TS
Infopolitie Gast

mmm sorry civiele zaak,
die snap ik niet ff snel (ligt misschien aan een bruine fles hehe)
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Anonymous schreef:mijn punt is zijn ze strafbaar.

mijn mening wel ze maken iemand geld afhandig.
en ook met voorbedachte rade.
kwil niet zeggen dat burgers dit niet doen.
maar aangezien dit elke dag gebeurt dag in dag uit vind ik het een zeer kwalijke zaak.
stel dat 10 mensen dit doen (en dat gebeurt zoals je ziet) wordt de particulier per jaar minimaal 15.000 afhandig gemaakt waardoor hij misschien die kapotte paal kan maken bij de uitrit.
en trouwens ik zou me doodschamen als ik dit zelf zou doen.
tevens zorgen ze ervoor dat gewone burgers niet meer kunnen parkeren doordat diverse mensen (denk zelf niet dat het burgers onderling zijn) 2 kaartjes nemen.

dat is mijn mening.
Natuurlijk, en een mening mag je duidelijk uiten, ook geen enkel probleem.

Maar laten we dan nu eens kijken waar ze strafbaar aan zijn ? Het ongeoorloofd gebruik maken van de mogelijkheden van de parkeergarage ??? Tja, dan kan ik je nog wel wat leuke voorbeelden noemen.....voorbeeld: Als je op vakantie gaat, moet je je auto gewoon parkeren in een betaald parkeergarage. Na 3 weken ga je je auto ophalen, drukt op het knopje "verloren kaart" en betaald daarop de volle mep van wel 15,- voor het overdekt, bewaakt en wind en stofvrij parkeren van je bolide. Da's geen fraude, da's iets wat elk jaar bij hele hordes tegelijk voor komt. Daar hoef je ook geen agent voor te zijn, dat doen echt ALLE nederlanders. (en degene die het niet doen hebben nu een goed idee erbij...:-))

Kortom, ik ben het met je eens, nogmaals, dat een aantal zaken niet door de beugel kunnen......dit is daar niet 1 van....en da's mijn mening...;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Civiele zaak is tussen mensen/bedrijven onderling

Je sluit als automobilist een zeg maar zakelijke overeenkomst met de houder van de parkeergarage. Jij betaalt geld/parkeertarief en in ruil daarvoor levert de andere partij jou een parkeerplaats.

Als 1 van de 2 partijen zich niet aan de zakelijke overeenkomst houdt, in dit geval de automobilist in kwestie, heb je dus een soort van zakelijk geschil.

De benadeelde partij kan dan via een kort geding proberen de geleden schade te verhalen.

hoop dat het zo een beetje helder is.

gr, Mashi.
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Helaas wordt door deze uitzending weer de politieagent op straat hierover door de burger aangesproken.
Hoewel voor zover ik heb kunnen nagaan het hier handelt om administratief "burger"personeel. Dus wie is hier weer het slachtoffer van? Juist de diender met de pet, want zij moeten het voorlopig weer iedere dag aanhoren.
Bouwe TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe »

andre schreef:Helaas wordt door deze uitzending weer de politieagent op straat hierover door de burger aangesproken.
Hoewel voor zover ik heb kunnen nagaan het hier handelt om administratief "burger"personeel. Dus wie is hier weer het slachtoffer van? Juist de diender met de pet, want zij moeten het voorlopig weer iedere dag aanhoren.
Wel geteld een pet voerde de truuk uit, en die was van een normaal wijkburo even verderop.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Juist dat ene beeld van die pet zorgt er voor dat 50.000 politiemensen er morgen op straat last van hebben. Zij worden er immers op aangesproken als iemand een bekeuring krijgt.

Nee, echt integer kun je dit gedrag niet noemen, of het nu door een politiemedewerker, een bankmedewerker, de bakker, de slager of wie weet wat voor type mensen ook gebeurt.

Dat in dit geval de politie in beeld werd gezet is een bekend gegeven van Peter R. de Vries. Die schopt nu eenmaal graag tegen alles wat gezag heet te hebben.

Hiermee praat ik dus op geen enkele manier het handelen in die parkeergarage goed, laat dat duidelijk wezen. De eigenaar van de parkeergarage zou er goed aan doen om het beleid tav die 3 vrije parkeeruren eens nader te bekijken.
Laatst gewijzigd door thijeleo op 10 jun 2005, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Misschien een idee dat alleen de laatste drie uur gratis zijn, indien langer dan 5 uur wordt geparkeerd ofzo.

Als je in een restaurant een kopje koffie gratis krijgt is dat ook pas het tweede kopje, en niet het eerste.
Gesloten