bromfietscertificaat

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
misty TS
Infopolitie Gast

bromfietscertificaat

Ongelezen bericht door misty »

ik heb een vraagje,
ik heb een bromfietscertificaat aangevraagd, en nu moet ik twee tot drie weken wachten, mag ik nu wel rijden dan met het bewijs van aanvraag?
Hier zitten we in dubio, want op het postkantoor zeiden ze van wel?
ik ben trouwens voor 1980 geboren(weet niet of dat wat uit maakt)

Alvast bedankt voor de reacties
Groetjes Misty
mashi TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mashi »

Kan ik heel kort op antwoorden, helaas NEE.

Bij een eventuele aanrijdig ben je theoretisch gezien dus ook niet verzekerd.

Er zit niets anders op dan gewoon even te wachten.

gr, Mashi
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

heb je een rijbewijs>
mashi TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mashi »

Ik ben blond maar,

Als iemand een rijbewijs heeft hoeft hij/zij geen bromfietscertificaat aan te vragen.

gr, Mashi.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

hallo mashi, je had geregistreerd met een email-adres wat nie twordt toegestaan. Ik wil het wel goedkeuren, maar dan moet je me even met een geldig email-adres mailen op mijn mail-adres.....;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
mashi@ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mashi@ »

Frans,

Heb het op de gebruikelijke wijze maar gedaan. Ik blijf een hekel hebben aan registreren, maar goed.

gr, Mashi
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

mashi schreef:Kan ik heel kort op antwoorden, helaas NEE.

Bij een eventuele aanrijdig ben je theoretisch gezien dus ook niet verzekerd.

Er zit niets anders op dan gewoon even te wachten.

gr, Mashi

Oke bedankt voor het snelle antwoorden, zal dan hellaas nog twee tot drie weken met openbaar vervoer moeten. :(
Wat ik wel raar blijft vinden is dat ik alleen maar moet aanvragen, verder geen test hoef af te leggen, maar als ik niet aanvraag(wat in mijn ogen gewoon de kas spekken is)mag ik niet rijden, heb ik hem wel dan mag het wel weer, ik snap dat niet echt, maar dat zal wel aan mij liggen.
Ik begrijp dat "jongeren" er een test voor moeten afleggen, maar dat iemand die voor 1980 het gewoon kan kopen, zonder daarvoor een test te moeten doen, en dan pas mag rijden kan er bij mij echt niet in...maar dat is weer een ander verhaal :wink:
Voorlopig ga ik nog maar een uur eerder van huis...grmbl en staat me scooter in de schuur te roesten gheghe
bedankt nogmaals
Groetjes Misty
T-nus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door T-nus »

Gast. Wat jij zegt dat klopt ook helemaal mi. Het feit dat jij als persoon, geboren voor 1980, gewoon een certificaat kunt kopen klopt niet. Ik vind het OP DEZE MANIER ook gewoon het spekken van de kas (zo komt het over)

Ik kan begrijpen (en het is ook wel zo) dat men het nodig vind dat jongeren een certificaat moeten gaan halen voordat zij een bromfiets mogen besturen. Wat theoretische kennis is natuurlijk heel goed.
Maar er zijn ook genoeg personen van voor 1980 die deze kennis niet bezitten en dus wordt er onderscheid gemaakt tussen jong en oud.
Natuurlijk zijn jongeren, vaak, wat roekelozer...... Maar dat doet niks af van het feit dat zij wel een theorietoets moeten afleggen en de personen van voor 1980 niet......

Deze vraag is trouwens al voorbij gekomen voor je, maar heb je een rijbewijs want dan hoef je dus helemaal geen bromfietscertificaat aan te vragen? :wink:
Gesloten