conflikt
Moderator: Moderatorteam
-
jeanet TS
- Infopolitie Gast
conflikt
Hallo.
Even ter verduidelijking:
Mijn zoon is door zijn werkgever op staande voet ontslagen en zoals dat dan verder loopt op de rechtbank in de uitspraak in het gelijke gesteld.
Dat was mooi.
Maar om papieren van voor de IBaangifte 2004 te halen moesten we heel wat moeite doen, alle dagen langs gaan, en ze stuurden ons met lege handen naar huis, ook toen we gingen klagen dat de loonoverzichten niet klopten en we toch een verbeterde hebben wilden voor de IB aangifte.
Ik dacht dat de werknemer daar recht op had.
Maar daarop werd ons de toegang tot het bedrijf ontzegt op grond van artikel 138 WvS. en we worden gedreigd met strafvervolging en politie en justitie.
Ook is daar straks stemburo en ook daar mag ik dan niet komen, terwijl het stemburo openbaar is, niet dus.
Ik wil graag van uw weten wat mij boven mijn hoofd hangt als ik daar komt wat deze sancties inhouden.
Graag zou ik een antwoord hebben op deze vrag, mocht een en ander nog niet duidelijk zijn wil ik het grag even toelichten zodat het dan duidelijker wordt.
jeanet.
Even ter verduidelijking:
Mijn zoon is door zijn werkgever op staande voet ontslagen en zoals dat dan verder loopt op de rechtbank in de uitspraak in het gelijke gesteld.
Dat was mooi.
Maar om papieren van voor de IBaangifte 2004 te halen moesten we heel wat moeite doen, alle dagen langs gaan, en ze stuurden ons met lege handen naar huis, ook toen we gingen klagen dat de loonoverzichten niet klopten en we toch een verbeterde hebben wilden voor de IB aangifte.
Ik dacht dat de werknemer daar recht op had.
Maar daarop werd ons de toegang tot het bedrijf ontzegt op grond van artikel 138 WvS. en we worden gedreigd met strafvervolging en politie en justitie.
Ook is daar straks stemburo en ook daar mag ik dan niet komen, terwijl het stemburo openbaar is, niet dus.
Ik wil graag van uw weten wat mij boven mijn hoofd hangt als ik daar komt wat deze sancties inhouden.
Graag zou ik een antwoord hebben op deze vrag, mocht een en ander nog niet duidelijk zijn wil ik het grag even toelichten zodat het dan duidelijker wordt.
jeanet.
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
De rechthebbende zal u dus moeten vorderen (verbaal van u eisen) dat u het pand verlaat. Doet u dit niet, dan zal de politie u vorderen. Als u hieraan geen gehoor geeft wordt u direct aangehouden voor huisvredebreuk.Art. 138
1. Hij die in de woning of het besloten lokaal of erf, bij een ander in gebruik, wederrechtelijk binnendringt of, wederrechtelijk aldaar vertoevende, zich niet op de vordering van of vanwege de rechthebbende aanstonds verwijdert, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
De straf die een rechter op zal leggen of een eventueel schikkingsvoorstel van een OvJ zal per geval verschillen. Een indicatie durf ik u niet te geven.
Bedenk wel dat als u veroordeeld wordt, u een strafblad heeft.
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Als TS weet dat ze daar niet meer mag komen en ze gaat er toch naar toe dan is het heel goed mogelijk dat ze zelfs zonder vordering al strafbaar is. Vergelijk het met het winkelverbod. Op het moment dat iemand met een winkelverbod toch naar binnenstapt dan is er direct sprake van een overtreding van 138Sr.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
jeanet TS
- Infopolitie Gast
conflikt
Hallo.
Ik ben blij met jullie antwoorden.
Weet nu waar ik aan toe ben en wat ik laten moet.
Kom er niet hoor, daar het ik geen zin in, en aan een strafblad helemaal niet.
De kwestie waar dit uit voortvloeide is in wezen een fout van de werkgever van mijn zoon, die de ontslagregels niet kent.
Akelig en vervelend gedrag vertoont naar ons toe, en vooral dom gedrag, maar dit heeft hem een rekening van de rechtbank opgeleverd, waar wij in ons gelijk werden gesteld en hij in het ongelijk, en afgaan als een gieter was voor hem een nederlaag.
Nu ik treur er niet om stemmen doe ik toch, maar op het park komen zal ik laten, toch zal ik bij de gemeente elke keer vragen als ze daar een gemeente open avond hebben voor toestemming, als ik het niet krijg zal de zitting niet openbaar zijn en moet de gemeente voor een andere lokatie zoeken.
Jeanet.
Weet nu waar ik aan toe ben en wat ik laten moet.
Kom er niet hoor, daar het ik geen zin in, en aan een strafblad helemaal niet.
De kwestie waar dit uit voortvloeide is in wezen een fout van de werkgever van mijn zoon, die de ontslagregels niet kent.
Akelig en vervelend gedrag vertoont naar ons toe, en vooral dom gedrag, maar dit heeft hem een rekening van de rechtbank opgeleverd, waar wij in ons gelijk werden gesteld en hij in het ongelijk, en afgaan als een gieter was voor hem een nederlaag.
Nu ik treur er niet om stemmen doe ik toch, maar op het park komen zal ik laten, toch zal ik bij de gemeente elke keer vragen als ze daar een gemeente open avond hebben voor toestemming, als ik het niet krijg zal de zitting niet openbaar zijn en moet de gemeente voor een andere lokatie zoeken.
Jeanet.
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Roland,Roland schreef:De rechthebbende zal u dus moeten vorderen (verbaal van u eisen) dat u het pand verlaat. Doet u dit niet, dan zal de politie u vorderen. Als u hieraan geen gehoor geeft wordt u direct aangehouden voor huisvredebreuk.Art. 138
1. Hij die in de woning of het besloten lokaal of erf, bij een ander in gebruik, wederrechtelijk binnendringt of, wederrechtelijk aldaar vertoevende, zich niet op de vordering van of vanwege de rechthebbende aanstonds verwijdert, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
De straf die een rechter op zal leggen of een eventueel schikkingsvoorstel van een OvJ zal per geval verschillen. Een indicatie durf ik u niet te geven.
Bedenk wel dat als u veroordeeld wordt, u een strafblad heeft.
Geheel correct alleen het is niet de bedoeling dat de politie vordert maar uitsluitend de eigenaar of rechthebbende.
Die zal, om de overtreding te late constateren door de politie, in bijzijn van de politie (mogen echter ook andere getuigen zijn, die moeten dan wel een verklaring afleggen) tenminste 2x vorderen dat een persoon het betreffende pand verlaat. Vaak wordt er verlangd 3x te vorderen voor het geval de betrokkene wellicht een vordering niet heeft gehoord.
Voldoet de betrokkene niet aan de vorderingen dan is hij/zij in overtreding van het genoemde artikel.
-
Jeanet, TS
- Infopolitie Gast
conflikt
Hallo.
Nu mijn ontzegging duurt 1 jaar, hoe zit dat met verlenging.
En is het altijd 1 jaar of meer, voor het leven???
Is de het van belang dat de juiste naam vermeldt moet zijn op zulke brieven, want ik sta onder mijn meisjesnaam bij de gemeente te boek, maar de brief is gesteldt op dat ik mijn mans naam voer.
Jullie antwoorden zijn welkom, want ik weet het niet en laat me graag door jullie adviseren, zodat ik geen stommiteiten bega.
Jeanet.
Nu mijn ontzegging duurt 1 jaar, hoe zit dat met verlenging.
En is het altijd 1 jaar of meer, voor het leven???
Is de het van belang dat de juiste naam vermeldt moet zijn op zulke brieven, want ik sta onder mijn meisjesnaam bij de gemeente te boek, maar de brief is gesteldt op dat ik mijn mans naam voer.
Jullie antwoorden zijn welkom, want ik weet het niet en laat me graag door jullie adviseren, zodat ik geen stommiteiten bega.
Jeanet.