naam verkeerd geschreven op boete

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
-ronald- TS
Infopolitie Gast

naam verkeerd geschreven op boete

Ongelezen bericht door -ronald- »

Vorige week heb ik een bekeuring gekregen voor het rijden zonder gordel. Ik weet dat dit een strafbaarfeit is en ik heb het ook erkend dat ik fout was.

Nu staat op de brief die ik van het CJIB heb ontvangen een verkeerde achternaam. Alle andere gegevens kloppen. Mijn achternaam klopt 'bijna'. De agent heeft mijn rijbewijs hier dus niet goed overgeschreven.

Kan ik mij hierop beroepen? Ik bedoel: kan ik proberen om onder de betaling van deze boete uit te komen? Mijn financiële positie is op dit moment namelijk niet opperbest en dat zou 'mooi meegenomen' zijn.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Helaas....

Zodra u zich meldt met deze opmerking, wordt de bon aangepast en kunt u alsnog betalen... Iedere postzegel die u hieraan verspilt is zonde van het geld... :wink:

Overigens had u dit antwoord ook ik in 'de schatkist' kunnen vinden...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Geldt dat ook voor een verkeerde feitcode koen?
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:

Ja hoor... net zo makkelijk...alles kan men wijzigen om het 'juridisch kloppend' te maken... :wink:

Ik ben een keer bij een rechtszaak geweest waarbij een bekeurde bestuurder het tijdstip betwistte...De overtreding zou ongeveer 2 uur daarvoor hebben plaatsgevonden...

Rechter:"Tja, maar als u zich nou een uurtje vergist en de verbalisant ook, komen we elkaar in het midden toch weer tegen... Dan klopt het toch weer? Betaalt u maar gewoon. Tot ziens!"

Dat is 'de souplesse' van Mulder, zeg maar.... En bij het strafrecht is het 'kommaneuzelen er ook wel een beetje af, hoor! Al luistert dat nog wel iets strakker ... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Ik heb dat ook eens gehad. Ik heb de enveloppe ongeopent "Retour afzender, geadresseerde onbekend" teruggestuurd. En daarna nooit meer iets gehoord of gezien.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Bert schreef:Ik heb dat ook eens gehad. Ik heb de enveloppe ongeopent "Retour afzender, geadresseerde onbekend" teruggestuurd. En daarna nooit meer iets gehoord of gezien.
Dan heb je gewoon geluk gehad :wink:
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:

Of de wet Mulder was nog niet ingevoerd.... :wink:

Gesloten