naam misbruik

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
thorne TS
Infopolitie Gast

naam misbruik

Ongelezen bericht door thorne »

Wat te doen als er een ander persoon steeds mijn naam opgeeft, kan ik een kenmerk op mijn rijbewijs laten zetten?
funkyduck
Toplid
Hoofdagent

Ongelezen bericht door funkyduck »

In welke context wordt de naam opgegeven?

Is dit bij controle van een rijbewijs?

Misschien dat er dan in het systeem van de politie waar rijbewijzen nagetrokken kunnen worden, gezet kan worden bij opmerkingen dat deze naam vaak als vals wordt opgegeven.

Neem hiervoor contact op met de politie.
Misschien dat iemand met ervaring hier in kan aangeven waar dat het beste gemeld kan worden.
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: naam misbruik

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

thorne schreef:Wat te doen als er een ander persoon steeds mijn naam opgeeft, kan ik een kenmerk op mijn rijbewijs laten zetten?
Dat kenmerk staat al op uw rijbewijs en is tweeledig:

de eerste tien cijfers in de rubriek 5 (fotozijde rijbewijs linksboven) zijnde uw rijbewijsnummer en direct daarachter, gescheiden door een deelstreep, uw sofinummer van negen cijfers

Een en ander ziet er zo uit:

1234567890/987654321

Indien u zorgvuldig met deze gegevens omgaat en uw rijbewijs zorgvuldig voor uzelf houdt en niet uit handen geeft aan deze persoon, kunt u eenvoudig uzelf bij elke transactie die u pleegt legitimeren en deze cijfers op uw overeenkomsten en contracten over laten nemen door uw leveranciers.

Is uw geboortdatum en geboorteplaats wellicht eenvoudig te reproduceren: het uit het hoofd leren van deze negentiencijferige code wordt wat lastiger.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
funkyduck
Toplid
Hoofdagent

Ongelezen bericht door funkyduck »

Ik had het idee dat het probleem was dat er iemand in den lande is die een valse naam op geeft, waardoor "thorne" steeds bekeuringen krijgt.
Beamer TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Beamer »

Ja, moet de vraagsteller eerst wat uitgebreider zijn in zijn vraagstelling, want als het bijvoorbeeld in een bekeuringssituatie is, hoe zit het dan met de identificatieplicht? Dan zou die andere persoon zich ook moeten legitimeren met de gegevens van de vraagsteller, maar als het is bij het aanvragen van een abonnement of het laten bezorgen van een taart of bloemen of zo, dan hebben we het over een heel andere situatie.
Gesloten