ik las in het archief een bericht over de geldigheid van een internationaal rijbewijs (''russisch rijbewijs" dd 10-2-2005). Hierin wordt de volgende tekst gemeld:
En die 185 dagen gaat over de periode vanaf dat je in Nederland bent komen wonen (ingeschreven hoeft niet perse)
Kom je Nederland binnen rijden en je gaat na 170 dagen de grens weer over en je komt opnieuw het land in gaat die termijn opnieuw in.
Ik heb een aanvullende vraag:
geldt dit ook voor iemand met een niet-EU-rijbewijs die in Nl. als ingezetene ingeschreven staat en na een kort verblijf in het land van herkomst weer terugkeert in Nl.? Hij/zij kan dan d.m.v. douanestempels in het paspoort aantonen dat hij/zij buiten Nl. geweest is.
internationaal rijbewijs 185 dgn geldig
Moderator: Moderatorteam
Re: internationaal rijbewijs 185 dgn geldig
Nee, het is niet de bedoeling dat je even over de grens gaat, stempeltje halen en dat dan de periode weer ingaat.cleo schreef:
Ik heb een aanvullende vraag:
geldt dit ook voor iemand met een niet-EU-rijbewijs die in Nl. als ingezetene ingeschreven staat en na een kort verblijf in het land van herkomst weer terugkeert in Nl.? Hij/zij kan dan d.m.v. douanestempels in het paspoort aantonen dat hij/zij buiten Nl. geweest is.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
- rai
- Geslacht:
Op het moment dat je dat zou doen voor je rijbewijs loop mogelijk ook tegen een ander probleem aan en dat is de vreemdelingenwet 2000.Cleo schreef:geldt dit ook voor iemand met een niet-EU-rijbewijs die in Nl. als ingezetene ingeschreven staat en na een kort verblijf in het land van herkomst weer terugkeert in Nl.? Hij/zij kan dan d.m.v. douanestempels in het paspoort aantonen dat hij/zij buiten Nl. geweest is.