Hallo,
Naar aanleiding van een opmerking van een collega van mij, zit ik met het volgende. Sinds iets meer dan een jaar rijd ik in een auto met een automaat. Bevalt op zich prima, maar mijn collega beweerde dat ik, als ik gedurende langere tijd (bijv. 5 jaar of meer) achtereenvolgend in een automaat rijd, ik bij verlenging van mijn rijbewijs (rijbewijzen, ben ik het bezit van A, B en E achter B) de vermelding AUTOMAAT zou gaan krijgen, waardoor ik alleen nog maar automaat mag rijden.
Ik heb het wetboek van de website er al op nagelezen, maar kon mijn situatie hier niet echt in terug vinden. Ik zou graag weten of er in de opmerkingen van mijn collega enige waarheid schuilt, en zo ja, na hoeveel jaar een dergelijke regeling in treedt.
Rijden in een automaat
Moderator: Moderatorteam
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Daar schuilt geen waarheid in.
Er is niemand die kan nagaan of u in de tussenliggende tijd niet meer in een schakelbak heeft gereden maar buiten dat, die regel bestaat niet.
Het gaat er gewoon om of je in een automaat hebt afgereden of niet. Afrijden in een automaat geeft een beperking aan het rijbewijs.
Voor de surveillance rijden wij ook in een automaat. Dat zou dus betekenen dat ik anders prive na een bepaalde periode ook een automaat moet aanschaffen.
Er is niemand die kan nagaan of u in de tussenliggende tijd niet meer in een schakelbak heeft gereden maar buiten dat, die regel bestaat niet.
Het gaat er gewoon om of je in een automaat hebt afgereden of niet. Afrijden in een automaat geeft een beperking aan het rijbewijs.
Voor de surveillance rijden wij ook in een automaat. Dat zou dus betekenen dat ik anders prive na een bepaalde periode ook een automaat moet aanschaffen.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.