Crossmotor

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Dennis
Infopolitie Gast

Crossmotor

Ongelezen bericht door Dennis »

Hoi,

Als ik met mijn crossmotor zonder kenteken en zonder rijbewijs hier in de buurt op een industrieterrein ga rijden zonder dat ik er iemand mee stoor en de politie pakt mij dan. Wat voor boetes/straffen krijg ik dan?

Gr.
Dennis (14 jaar)
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht: Man

Ongelezen bericht door gvdbor »

Je krijgt een boete voor het rijden zonder rijbewijs, voor het rijden met een voertuig op de weg zonder dat deze is voorzien van een kenteken. Hoogst waarschijnlijk zal de motorfiets ook in beslag worden genomen.

De hoogtes van de boetes worden bepaald door justitie.
Dennis
Infopolitie Gast

Pff, dat is niet niks, en als ik wel een kenteken heb alleen zelf geen rijbewijs.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

Ongelezen bericht door gvdbor »

Dan vervalt de bekeuring voor het rijden zonder kentekenbewijs.

Als 14 jarige moet je er dan nog steeds mee rekening houden dat die inbeslaggenomen wordt.

Ik heb het trouwens nog niet over de verzekering gehad.
Dennis
Infopolitie Gast

Ik ben wel KNMV verzekerd, voor de cross. Maar dat geld dan natuurlijk weer niet.
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Leeftijd: 66

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Dennis schreef:Ik ben wel KNMV verzekerd, voor de cross. Maar dat geld dan natuurlijk weer niet.
Nee, die verzekering geldt alleen op het circuit: niet op de openbare weg. (zie polisvoorwaarden KNMV)
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Dennis
Infopolitie Gast

OK, dan vind ik het een beetje zonde om mee op een industrieterrein te gaan rijden. Dan maar een auto kopen en daar illigaal mee gaan rijden ofzo want hoe moet ik anders bij de crossbaan komen :evil:
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Leeftijd: 66

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Dennis schreef:OK, dan vind ik het een beetje zonde om mee op een industrieterrein te gaan rijden. Dan maar een auto kopen en daar illigaal mee gaan rijden ofzo want hoe moet ik anders bij de crossbaan komen :evil:

:?: :?: :?: :?: :?:
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Dennis
Infopolitie Gast

Ja, hoe wil ik anders crossen? Het mag nergens, kk land. Blij dat we volgend jaar bij de maasvlakte gaan wonen, lekker langs de deur crossen :twisted:
Michael
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Leeftijd: 48

Ongelezen bericht door Michael »

Dennis schreef:Ja, hoe wil ik anders crossen?
Een paar jaar wachten en dan je rijbewijs halen!!
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ik begrijp dat het het probleem van de politie is, hoe jij bij een crossbaan moet komen? :shock:

Misschien is het een goed idee om gewoon eens 'om je heen te kijken' en kijken hoe anderen dit oplossen... En als er geen oplossing is die bij jou past, dan heb je gewoon pech gehad...

Nog even wat feiten op een rijtje:
* rijden zonder rijbewijs €200,-. Recidive binnen 4 jaar €220,-
* onverzekerd rijden €320,-. Recidive (binnen 2 jaar) €480,-
* rijden op de openbare weg terwijl er geen kenteken is afgegeven €200,-
* inbeslagneming crossmotor

Jij bent gelukkig voor de halve prijs klaar, maar toch...

Veel succes met het zoeken naar een betere oplossing...:wink:

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

Dennis
Infopolitie Gast

Als je ziet hoeveel crossbanen er weg moeten gaan door de gemeente, jullie begrijpen die protestacties van wildcrossen nog steeds niet he. WIj willen onze banen weer terug en er nog meer bij, ik heb ook een hekel aan golfbanen, ze zijn groot, staan vol met auto's, en ik krijg iedere keer van die balletjes op mn dak. Die blijven toch ook :? . En nou niet gaan zeuren over geluid want ik heb meer last van scooters dan van een crossbaan. Maarja dit word een eindeloze discussie.. zoals altijd, maarja.

Ik wil nog 1 ding zeggen:

ER ZULLEN NOG VEEL WILDCROSSEN VOLGEN!
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent

Prima!
Maar ik barst nog steeds niet in huilen uit...

Je probleem moet je namelijk bij gemeenten neerleggen en niet hier...

En ik begrijp van jou dat die strijd tegen de gemeenten overal verloren wordt, dus zal je gewoon met betere argumenten moeten komen.... of er heel veel geld 'inpompen', zoals bij golfbanen wel gebeurt...

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

Dennis
Infopolitie Gast

Hoezo heel veel geld inpompen? Wat bedoel je daarmee?
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent

Nou, de wereld draait om geld en als golfen een sport was die uitsluitend door 'daklozen' werd beoefend, bestond er geeneen golfbaan in Nederland....

De aanleg (en onderhoud) van golfbanen kost gruwelijk veel geld...is (denk ik) veel duurder dan de aanleg van een knappe crossbaan, maar de gemiddelde golfer stopt ook veel meer geld in z'n hobby. Oftewel, die kunnen zichzelf bedruipen en kosten de gemeenten uiteindelijk 'geen dubbeltje'... en daar komen inderdaad ook nog de bekende 'milieuargumenten' bij...

'Crossen' is gewoon niet populair bij de bevolking en zeker als de gemeente ook nog bij moet dragen in de kosten voor aanleg, onderhoud, geluidsoverlast terugdringen ed, dan win je die strijd niet....

Donald Tusk

Gesloten