gehandicaptenparkeerplaats op kenteken en toch bekeuring ?
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
gehandicaptenparkeerplaats op kenteken en toch bekeuring ?
Ik ken iemand die een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken heeft. Het kenteken van de auto staat op het bord dat bij de parkeerplaats staat.
Nu heeft die persoon een bekeuring gekregen, terwijl zijn eigen auto op die plaats stond. Als reden van de bekeuring is opgegeven dat er geen gehandicaptenparkeerkaart onder de voorruit lag.
Ik vraag me af of dit mag? Dat bord met kenteken staat er toch niet voor niets!
Dat je de gehandicaptenparkeerkaart moet gebruiken op een algemene gehandicaptenparkeerplaats lijkt me duidelijk. Maar dit vind ik een beetje ver gaan.
Weet iemand antwoord?
Nu heeft die persoon een bekeuring gekregen, terwijl zijn eigen auto op die plaats stond. Als reden van de bekeuring is opgegeven dat er geen gehandicaptenparkeerkaart onder de voorruit lag.
Ik vraag me af of dit mag? Dat bord met kenteken staat er toch niet voor niets!
Dat je de gehandicaptenparkeerkaart moet gebruiken op een algemene gehandicaptenparkeerplaats lijkt me duidelijk. Maar dit vind ik een beetje ver gaan.
Weet iemand antwoord?
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
dit is waarschijnlijk de actie van een fanatieke parkeerwachter die blij is met zijn/haar opsporingsbevoegdheid, ik zelf vind dit een belachelijke actie, als er een kenteken op dat bord staat is het toch logisch dat die plaats voor die bepaalde auto is.
iets vergeten doen we allemaal wel eens, toch? daar zijn we mensen voor.
iets vergeten doen we allemaal wel eens, toch? daar zijn we mensen voor.
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
Het vastplakken van zo'n gehandicaptenparkeerkaart is helaas niet zo verstandig. In sommige plaatsen (zoals Amsterdam en Dan Haag) hoef je met zo'n kaart niet te betalen (ook niet als je op een gewone parkeerplaats staat).
Helaas daarom is er een hele zwarte handel in die kaarten ontstaan en zijn ze erg kwetsbaar om gestolen te worden.
Helaas daarom is er een hele zwarte handel in die kaarten ontstaan en zijn ze erg kwetsbaar om gestolen te worden.
-
- Infopolitie Gast
Dit is waarschijnlijk de actie van iemand die gewoon iets wil zeggen zonder daar verder over na te denken.... Een fout maken is toch menselijk. Ga dan niet meteen op de toer dat deze parkeerwachter blij is met zijn opsporingsbevoegdheid.dit is waarschijnlijk de actie van een fanatieke parkeerwachter die blij is met zijn/haar opsporingsbevoegdheid

-
- Infopolitie Gast
Ik sluit me hier helemaal bij aan.T-nus schreef:Dit is waarschijnlijk de actie van iemand die gewoon iets wil zeggen zonder daar verder over na te denken.... Een fout maken is toch menselijk. Ga dan niet meteen op de toer dat deze parkeerwachter blij is met zijn opsporingsbevoegdheid.dit is waarschijnlijk de actie van een fanatieke parkeerwachter die blij is met zijn/haar opsporingsbevoegdheid
Stapel & de Koning:
Deze bespreking leert dus dat er WEL een geldige gehandicapten parkeerkaart in de auto aanwezig moet zijn. Hieruit blijkt dus dat de bekeuring terecht is...4.11.3 Artikel 26 RVV 1990
Artikel 26 betreft het parkeerregime op een gehandicaptenparkeerplaats. Het omvat de bevoegdheid om te parkeren op een algemene gehandicaptenparkeerplaats voor een gehandicaptenvoertuig c.q. een motorvoertuig op meer dan twee wielen, waarin een geldige gehandicaptenparkeerkaart zichtbaar is aangebracht en een verbod om te parkeren voor andere weggebruikers. Daarnaast is geregeld dat een zgn. gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats slechts mag worden gebruikt voor dat gereserveerde motorvoertuig.
Een gehandicaptenparkeerplaats wordt aangeduid door bord E6. Op een aldus aangeduide parkeerplaats mag onder andere worden geparkeerd door een gehandicaptenvoertuig.
Art. 1, onderdeel r, RVV 1990 beschrijft wat onder een gehandicaptenvoertuig moet worden verstaan en uit die omschrijving komt naar voren dat er twee verschijningsvormen bestaan die onder deze definitie vallen, te weten:
1. Een voertuig dat:
- is ingericht voor het vervoer van een gehandicapte;
- niet breder is dan 1,10 meter;
- niet is uitgerust met een motor.
2. Een voertuig dat:
- is ingericht voor het vervoer van een gehandicapte;
- niet breder is dan 1,10 meter;
- uitgerust met een motor waarvan de door de constructie bepaalde maximumsnelheid niet meer dan 45 km per uur bedraagt;
- geen bromfiets is.
Laatst gewijzigd door Frans op 22 mar 2005, 17:57, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Infopolitie Gast
Is geen kritiek, slechts mijn visie. Het zou pas kritiek zijn als ik zou zeggen dat het onnozel is om die kaart niet onder je voorruit te leggen, en dat heb ik volgens mij niet gezegd.gvdbor schreef:gaarne beperken tot het beantwoorden van vragen. Kritiek leveren is niet nodig en ongepast.foreverblue schreef:Waarom zou je zo'n gehandicaptenkaart vergeten ? Die plak je toch gewoon vast tegen de voorruit en die haal je er niet meer af..lijkt mij dan hoor
-
- Infopolitie Gast
OK,dus hier even mijn onderbouwing. Wettelijk gezien ben je fout, maar als je bezwaar indient en de pet van de OvJ staat toevallig goed, heb je een kans dat hij je bezwaar honoreerd. Want zo'n parkeerplaats op kenteken krijg je niet zomaar, naar ik aanneem...::Frans::.. schreef:Nooit dus iets roepen zonder onderbouwing andré....andre schreef:Ik denk dat u hiertegen het beste bezwaar kunt aantekenen. Een goede kans dat u het wint.
(Geldt overigens ook nog voor wat anderen.....)
Er is een plaats voor een invalide gereserveerd. En dat kan volgens mij alleen maar door bord E6. Om te voorkomen dat er ook andere invaliden parkeren wordt er een onderbord met een kenteken geplaatst.
Waarschijnlijk wel andré, en het is zeker goed om bezwaar aan te tekenen tegen de bekeuring, maar zoals je zegt moet het dan gaan om de "bui" van de OvJ en niet om wetgeving.....maar als je bezwaar indient en de pet van de OvJ staat toevallig goed
En om hier nu te gaan pratne over de stemming(swisselingen) van OvJ's.....tja...

-
- Infopolitie Gast
Frans, wat betekent het woordje daarnaast?..::Frans::.. schreef:Stapel & de Koning:
Deze bespreking leert dus dat er WEL een geldige gehandicapten parkeerkaart in de auto aanwezig moet zijn. Hieruit blijkt dus dat de bekeuring terecht is...4.11.3 Artikel 26 RVV 1990
Artikel 26 betreft het parkeerregime op een gehandicaptenparkeerplaats. Het omvat de bevoegdheid om te parkeren op een algemene gehandicaptenparkeerplaats voor een gehandicaptenvoertuig c.q. een motorvoertuig op meer dan twee wielen, waarin een geldige gehandicaptenparkeerkaart zichtbaar is aangebracht en een verbod om te parkeren voor andere weggebruikers. Daarnaast is geregeld dat een zgn. gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats slechts mag worden gebruikt voor dat gereserveerde motorvoertuig.
Enz.
Kijk eens naar het verschil tussen art. 26 b en art. 26 c.
Op een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats mag alleen dat aangewezen voertuig parkeren en behoeft geen gehandicaptenparkeerkaart te zijn geplaatst.
De bekeuring is dus volledig onterecht.