Bijrijder bekeurd
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Bijrijder bekeurd
Afgelopen nacht ben ik als bijrijder bekeurd, omdat ik een geopend flesje bier in mijn handen had!
Het was voor mij volkomen onbekend dat ik als bijrijder geen alcohol houdende drank mag nuttigen in de auto.
De politie agent bleef stellig volhouden dat het verboden is... hij kon mij niet zeggen hoeveel de boete zou zijn
Het was voor mij volkomen onbekend dat ik als bijrijder geen alcohol houdende drank mag nuttigen in de auto.
De politie agent bleef stellig volhouden dat het verboden is... hij kon mij niet zeggen hoeveel de boete zou zijn
-
- Infopolitie Gast
Ja
Ja, inderdaad
Vandaar dat ik dit hier ook even post
Misschien dat iemand van jullie weet of dit een terecht boete is
Het is natuurlijk de vraag of ik ook daadwerkelijk een boete krijg.
De betreffende agent was in ieder geval bloed serieus (het was trouwens wel een aspirant)
Vandaar dat ik dit hier ook even post
Misschien dat iemand van jullie weet of dit een terecht boete is
Het is natuurlijk de vraag of ik ook daadwerkelijk een boete krijg.
De betreffende agent was in ieder geval bloed serieus (het was trouwens wel een aspirant)
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
.
Gewoon rustig als bijrijder een biertje drinken inderdaad.Paul (TS): je zat gewoon rustig als bijrijder een biertje te drinken in de auto? Je hing bijvoorbeeld niet met een blikje bier uit het raam van de auto m.a.w. ziekte van Heineken?
De agent zag pas dat ik bier an het drinken was toen hij ons aangehouden had.
-
- Infopolitie Gast
Ik stam uit een al wat oudere tijd.
Het staat mij bij dat eind jaren 70 begin jaren 80 er een regel gekomen is dat er in een personen auto geen aangebroken flessen/ blikjes met alcohol houdende dranken vervoerd mogen worden.
E.e.a zou wel mogen als het in de kofferbak staat, zolang er tijdens het rijden maar niemand bij kan.
Wetsartikel is mij uiteraard onbekend, wellicht dat 1 van de heren / dames agenten daar iets over kan uitzoeken.
Het staat mij bij dat eind jaren 70 begin jaren 80 er een regel gekomen is dat er in een personen auto geen aangebroken flessen/ blikjes met alcohol houdende dranken vervoerd mogen worden.
E.e.a zou wel mogen als het in de kofferbak staat, zolang er tijdens het rijden maar niemand bij kan.
Wetsartikel is mij uiteraard onbekend, wellicht dat 1 van de heren / dames agenten daar iets over kan uitzoeken.