onvoldoende afstand houden
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
onvoldoende afstand houden
als je door een achter jou rijdende auto verblind wordt omdat die te dicht achter je rijd wat mag en kun je daar aan doen???
-
- Infopolitie Gast
wat zouden jullie doen als je om 03:00 uur op een 2 baansweg reden en een eind voor je rijd een vrachtwagen en achter je zie je een auto naderen die net doet of die je inhaalt maar op het laatst zich bedenk en achter je gaat rijden zodat je in de spiegels niks meer zie?? onnodig remmen mag toch niet of wel ??
- donmarcello
- Stamgast
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
-
- Infopolitie Gast
- donmarcello
- Stamgast
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
nee maar je kan natuurlijk boven op je remmen gaan staan zodat de achterligger moet uitwijken en daarna fronttaal op de tegenligger knalt zodat jij weer rustig door kan rijden zonder dat je last heb van de lampen van de bumper klever en word je daarna aangeklaagt wegens doodslag .......is mischien een optie maar niet zo slim dus eigelijk kan je niets doen dan gewoon doorrijden en hopen dat hij zo snel mogelijk inhaalt 

Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
Je moet niet reageren op wat je "denkt te lezen" maar op wat er staat.gast schreef:vinden jullie dat dan normaal dat iemand dat doet terwijl het zo rustig is en er al zoveel ruimte over is om in te halen
Niemand schreef dat normaal te vinden.
Je vraag is wat je ertegen kan doen en dat is niet zo heel veel zonder niet zelf strafbaar te worden.
-
- Infopolitie Gast
Gast
Wellicht kun je je een aflevering herinneren van Blik op de weg. Daarin reed een gozer in een 60-zone en er reed iemand voor hem die hij inhaalde. Die ingehaalde persoon was daar niet van gediend en ging dicht achter hem rijden enz. Die gozer die in eerste instantie inhaalde trapte daarbij op z'n rem waardoor de achterligger moest uitwijken en tegen een boom reed...dood. Die gozer die remde stond terecht voor dood door schuld! Gewoon opzij gaan dus als de mogelijkheid daarvoor is en anders idd je binnenspiegel op nachtstand zetten zoals al eerder werd gezegd.
Wellicht kun je je een aflevering herinneren van Blik op de weg. Daarin reed een gozer in een 60-zone en er reed iemand voor hem die hij inhaalde. Die ingehaalde persoon was daar niet van gediend en ging dicht achter hem rijden enz. Die gozer die in eerste instantie inhaalde trapte daarbij op z'n rem waardoor de achterligger moest uitwijken en tegen een boom reed...dood. Die gozer die remde stond terecht voor dood door schuld! Gewoon opzij gaan dus als de mogelijkheid daarvoor is en anders idd je binnenspiegel op nachtstand zetten zoals al eerder werd gezegd.
-
- Infopolitie Gast
Re: onvoldoende afstand houden
Zodra de mogelijkheid van een zijweg zich aandient, moet u wel weten waar natuurlijk, richting aangeven en 2 seconden later gas loslaten.gast schreef:als je door een achter jou rijdende auto verblind wordt omdat die te dicht achter je rijd wat mag en kun je daar aan doen???
Uitvoegstroken zijn op de provinciale wegen afgeschaft, dus u kunt niets anders.
U doet dan niets fout. De man achter u neemt dan ogenblikkelijk afstand of zal u voorbij gaan.
Daarna mag u bedenken of u alsnog af wilt slaan dan wel rechtdoor.
Verder kunt u eventueel uw mistachterlicht even op laten lichten als of u gaat remmen, 2 mistlampen is nog wel zo effectief, officieel mag dit niet maar u remt niet en brengt de achterligger niet in gevaar.
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
ik laat meestal gewoon m'n gas los omdat ik mijn afstand tot mijn voorligger ga vergroten voor het geval er plotseling geremd word meestal gaat de achterligger dan ook afstand houden of hij gaat inhalen
De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is. art 19 bron rvv 1990
De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is. art 19 bron rvv 1990
-
- Infopolitie Gast
Re: onvoldoende afstand houden
Bouwe1 schreef: Zodra de mogelijkheid van een zijweg zich aandient, moet u wel weten waar natuurlijk, richting aangeven en 2 seconden later gas loslaten.
Wel een gevaarlijke optie......Stel dat er uit de zijweg een auto komt, die denkt dat je afslaat en zal misschien de weg op kunnen draaien met alle gevolgen van dien.