Wanneer wordt je scooter ingenomen?
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Wanneer wordt je scooter ingenomen?
Hee,
Weet iemand wanneer je scooter ingenomen wordt?
Boven een bepaalde snelheid, of geen originele onderdelen of ... ??
bas
Weet iemand wanneer je scooter ingenomen wordt?
Boven een bepaalde snelheid, of geen originele onderdelen of ... ??
bas
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
Een scooter word getest op een rollerbank. Deze meet het vermogen van de scooter. Dit mag een X aantal KW zijn. Zit je hier boven dan krijg je een bekeuring, en hoe verder je er boven zit hoe hoger de bekeuring. Bij een aantal KW te hoog is het zo dat er geen bekeuring meer met een bedrag gegeven word maar dat het Openbaar Ministerie een bedrag eraan toezegd. Je zult je dan moeten verantwoorden voor de rechter. Ook komt je scooter dan op een lijst te staan. Overtreed je een tweede keer deze grens dan pas kan de scooter in beslag worden genomen. Het afpakken van een scooter is nogal wat, het is immers jouw eigendom.
Ik ben geen verkeersexpert, weet alleen hoe een rollerbank werkt en wanneer hij te hard gaat
Van cc's e.d. heb ik geen kaas gegeten...
Ik ben geen verkeersexpert, weet alleen hoe een rollerbank werkt en wanneer hij te hard gaat

Volgens mij reageer je ietwat impulsief.sunwave schreef:Je zou er beter voor kunnen zorgen dat je scooter in orde is dan dat je gaat kijken wanneer je m kwijt bent.
Tussen kwijt en in orde zit nog een hele lijst met boetes die bij elke paar tienden KW hoger worden.
Je geeft antwoord op vragen die niet gesteld worden en we hebben afgesproken dat niet te doen.
Even voor de duidelijkheid. Op een rollentestbank wordt niet het aantal KW gemeten maar de constructiesnelheid.sunwave schreef:Een scooter word getest op een rollerbank. Deze meet het vermogen van de scooter. Dit mag een X aantal KW zijn. Zit je hier boven dan krijg je een bekeuring, en hoe verder je er boven zit hoe hoger de bekeuring. Bij een aantal KW te hoog is het zo dat er geen bekeuring meer met een bedrag gegeven word maar dat het Openbaar Ministerie een bedrag eraan toezegd. Je zult je dan moeten verantwoorden voor de rechter. Ook komt je scooter dan op een lijst te staan. Overtreed je een tweede keer deze grens dan pas kan de scooter in beslag worden genomen. Het afpakken van een scooter is nogal wat, het is immers jouw eigendom.
Ik ben geen verkeersexpert, weet alleen hoe een rollerbank werkt en wanneer hij te hard gaatVan cc's e.d. heb ik geen kaas gegeten...
En verder is het per arrondisement verschillend.
Maar boven de 75 km/u is het mogelijk het ding inbeslag te nemen, immers is het dan geen mulderfiet meer.
Dat sommige regio's een coulanceregeling hebben bij een overtreding voor de tweede keer is sympathiek maar geen regel dus.
-
- Infopolitie Gast
Bij ons nemen we zelfs niet meer in beslag. Boven een bepaalde snelheid nemen we de scooter (brommer) plus de bestuurder mee naar het bureau. Betrokkene mag dan ZELF alle onderdelen eraf halen die te maken hebben met de te hoge constrctiesnelheid (volgens mij mogen wij van de ARBO niet meer zelf sleutelen??!!)
Hierna gaat de scooter wederom op de testbank. Is de constructiesnelheid goed, dan mag betrokkene zijn scooter (zonder onderdelen) mee naar huis nemen (vaak betekend dit lopen naar huis)
Hierna gaat de scooter wederom op de testbank. Is de constructiesnelheid goed, dan mag betrokkene zijn scooter (zonder onderdelen) mee naar huis nemen (vaak betekend dit lopen naar huis)

-
- Infopolitie Gast
Ik kan me vergissen hoor maar op een rollerbank geeft men toch echt het vermogen in KW aan en niet de snelheid.Even voor de duidelijkheid. Op een rollentestbank wordt niet het aantal KW gemeten maar de constructiesnelheid.
Bij een overtreding word er dan gekeken hoeveel KW bij welke snelheid hoort en daar krijg je een bekeuring voor.
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
Oftewel de snelheid wordt gemeten.DaV schreef:Ik kan me vergissen hoor maar op een rollerbank geeft men toch echt het vermogen in KW aan en niet de snelheid.Even voor de duidelijkheid. Op een rollentestbank wordt niet het aantal KW gemeten maar de constructiesnelheid.
Bij een overtreding word er dan gekeken hoeveel KW bij welke snelheid hoort en daar krijg je een bekeuring voor.
Als ik achter mijn kilometerteller de plaat met km weg haal en vervang door een willekeurige plaat die Volts aangeeft en verder niks aan het mechanisme verander; wijst de meter wel bijv 110 Volt aan. Als ik vervolgens een tabel heb die zegt dat 110 volt overeen komt met 50 km/u dan rijd ik dus 50 km/u.
Een landbouwtrekker heeft heel wat meer KWatt dan een bromfiets. Toch zal hij op de rollentestbank niet hoger dan zo'n 2 komen.
simpelweg omdat de rollentestbanken zijn omgebouwd naar constructiesnelheid. Echter is wel de schaal van KW blijven zitten.
-
- Infopolitie Gast
Er is geen nieuwe regel ingevoerdbasas schreef:Ik bedoel er is tog een nieuwe regel, wanneer je op een opgevoerde of niet originele scooter rijdt dat de scooter dan wordt ingenomen?
Maar wanneer is die regel van toepassing , bij hogere snelheid of bij een niet orginele scooter, bv met 70 cc.

Er zijn er veel die dat dachten door een proefballonnetje van minister Peijs. Maar er is geen nieuwe landelijke regel ingevoerd.
-
- Stamgast
- Roepnaam: Jan
- Geslacht:
- Leeftijd: 70
Gijs heeft helemaal gelijk.
De teller geeft de omtreksnelheid van de rol van de rollenbank weer. Die is even hoog als de omtreksnelheid van het achterwiel van de bromfiets.
Dat wordt ook wel genoemd het "vermogen"aan het achterwiel.
Dat is heel wat anders dan het vermogen van een bromfiets. Dat wordt gemeten aan de krukas.
De teller geeft de omtreksnelheid van de rol van de rollenbank weer. Die is even hoog als de omtreksnelheid van het achterwiel van de bromfiets.
Dat wordt ook wel genoemd het "vermogen"aan het achterwiel.
Dat is heel wat anders dan het vermogen van een bromfiets. Dat wordt gemeten aan de krukas.