Wanneer wordt je scooter ingenomen?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

basas
Infopolitie Gast

Wanneer wordt je scooter ingenomen?

Ongelezen bericht door basas »

Hee,

Weet iemand wanneer je scooter ingenomen wordt?
Boven een bepaalde snelheid, of geen originele onderdelen of ... ??

bas
sunwave
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sunwave »

Je zou er beter voor kunnen zorgen dat je scooter in orde is dan dat je gaat kijken wanneer je m kwijt bent.
Tussen kwijt en in orde zit nog een hele lijst met boetes die bij elke paar tienden KW hoger worden.
basas
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door basas »

Ik bedoel er is toch een nieuwe regel, wanneer je op een opgevoerde of niet originele scooter rijdt dat de scooter dan wordt ingenomen?

Maar wanneer is die regel van toepassing , bij hogere snelheid of bij een niet orginele scooter, bv met 70 cc.
sunwave
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sunwave »

Een scooter word getest op een rollerbank. Deze meet het vermogen van de scooter. Dit mag een X aantal KW zijn. Zit je hier boven dan krijg je een bekeuring, en hoe verder je er boven zit hoe hoger de bekeuring. Bij een aantal KW te hoog is het zo dat er geen bekeuring meer met een bedrag gegeven word maar dat het Openbaar Ministerie een bedrag eraan toezegd. Je zult je dan moeten verantwoorden voor de rechter. Ook komt je scooter dan op een lijst te staan. Overtreed je een tweede keer deze grens dan pas kan de scooter in beslag worden genomen. Het afpakken van een scooter is nogal wat, het is immers jouw eigendom.

Ik ben geen verkeersexpert, weet alleen hoe een rollerbank werkt en wanneer hij te hard gaat ;) Van cc's e.d. heb ik geen kaas gegeten...
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

sunwave schreef:Je zou er beter voor kunnen zorgen dat je scooter in orde is dan dat je gaat kijken wanneer je m kwijt bent.
Tussen kwijt en in orde zit nog een hele lijst met boetes die bij elke paar tienden KW hoger worden.
Volgens mij reageer je ietwat impulsief.
Je geeft antwoord op vragen die niet gesteld worden en we hebben afgesproken dat niet te doen.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

sunwave schreef:Een scooter word getest op een rollerbank. Deze meet het vermogen van de scooter. Dit mag een X aantal KW zijn. Zit je hier boven dan krijg je een bekeuring, en hoe verder je er boven zit hoe hoger de bekeuring. Bij een aantal KW te hoog is het zo dat er geen bekeuring meer met een bedrag gegeven word maar dat het Openbaar Ministerie een bedrag eraan toezegd. Je zult je dan moeten verantwoorden voor de rechter. Ook komt je scooter dan op een lijst te staan. Overtreed je een tweede keer deze grens dan pas kan de scooter in beslag worden genomen. Het afpakken van een scooter is nogal wat, het is immers jouw eigendom.

Ik ben geen verkeersexpert, weet alleen hoe een rollerbank werkt en wanneer hij te hard gaat ;) Van cc's e.d. heb ik geen kaas gegeten...
Even voor de duidelijkheid. Op een rollentestbank wordt niet het aantal KW gemeten maar de constructiesnelheid.
En verder is het per arrondisement verschillend.
Maar boven de 75 km/u is het mogelijk het ding inbeslag te nemen, immers is het dan geen mulderfiet meer.

Dat sommige regio's een coulanceregeling hebben bij een overtreding voor de tweede keer is sympathiek maar geen regel dus.
T-nus
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door T-nus »

Bij ons nemen we zelfs niet meer in beslag. Boven een bepaalde snelheid nemen we de scooter (brommer) plus de bestuurder mee naar het bureau. Betrokkene mag dan ZELF alle onderdelen eraf halen die te maken hebben met de te hoge constrctiesnelheid (volgens mij mogen wij van de ARBO niet meer zelf sleutelen??!!)

Hierna gaat de scooter wederom op de testbank. Is de constructiesnelheid goed, dan mag betrokkene zijn scooter (zonder onderdelen) mee naar huis nemen (vaak betekend dit lopen naar huis) :wink:
DaV
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door DaV »

Even voor de duidelijkheid. Op een rollentestbank wordt niet het aantal KW gemeten maar de constructiesnelheid.
Ik kan me vergissen hoor maar op een rollerbank geeft men toch echt het vermogen in KW aan en niet de snelheid.

Bij een overtreding word er dan gekeken hoeveel KW bij welke snelheid hoort en daar krijg je een bekeuring voor.
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Komt dat dan niet op hetzelfde neer?
DaV
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door DaV »

thijeleo schreef:Komt dat dan niet op hetzelfde neer?
Op een rollentestbank wordt niet het aantal KW gemeten
Het aantal KW word dan toch wel gemeten? :roll:
TheLightEd
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

Aantal kW wordt gemeten en via omrekentabel in voordeel van de verdachte/betrokkene naar beneden afgerond in gehele aantal kilometers per uur.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

DaV schreef:
Ik kan me vergissen hoor maar op een rollerbank geeft men toch echt het vermogen in KW aan en niet de snelheid.

Bij een overtreding word er dan gekeken hoeveel KW bij welke snelheid hoort en daar krijg je een bekeuring voor.
Oftewel de snelheid wordt gemeten.

Als ik achter mijn kilometerteller de plaat met km weg haal en vervang door een willekeurige plaat die Volts aangeeft en verder niks aan het mechanisme verander; wijst de meter wel bijv 110 Volt aan. Als ik vervolgens een tabel heb die zegt dat 110 volt overeen komt met 50 km/u dan rijd ik dus 50 km/u.

Een landbouwtrekker heeft heel wat meer KWatt dan een bromfiets. Toch zal hij op de rollentestbank niet hoger dan zo'n 2 komen.
simpelweg omdat de rollentestbanken zijn omgebouwd naar constructiesnelheid. Echter is wel de schaal van KW blijven zitten.
Dick
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Dick »

basas schreef:Ik bedoel er is tog een nieuwe regel, wanneer je op een opgevoerde of niet originele scooter rijdt dat de scooter dan wordt ingenomen?
Maar wanneer is die regel van toepassing , bij hogere snelheid of bij een niet orginele scooter, bv met 70 cc.
Er is geen nieuwe regel ingevoerd :)
Er zijn er veel die dat dachten door een proefballonnetje van minister Peijs. Maar er is geen nieuwe landelijke regel ingevoerd.
gelderblom
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: Jan
Geslacht:
Leeftijd: 70

Ongelezen bericht door gelderblom »

Gijs heeft helemaal gelijk.
De teller geeft de omtreksnelheid van de rol van de rollenbank weer. Die is even hoog als de omtreksnelheid van het achterwiel van de bromfiets.
Dat wordt ook wel genoemd het "vermogen"aan het achterwiel.
Dat is heel wat anders dan het vermogen van een bromfiets. Dat wordt gemeten aan de krukas.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

gelderblom schreef:Gijs heeft helemaal gelijk..
Dank je Jan, ik wist dat ik op je kon bouwen
Gesloten