Stewards
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Stewards
Hallo,
We hebben allemaal wel gehoord over de ophef v.w.b. de politie inzet rondom betaaldvoetbal wedstrijden. Als ik het goed begrepen heb word de veiligheid rondom die wedstrijden grotendeels in handen van de stewards gelegd. Nou ben ik heel benieuwd wat jullie hiervan vinden. Ik denk namelijk niet dat dit bevordelijk is voor de veiligheid van een ieder.
En is het geen goed idee om stewards op te leiden tot BOA.
Mvg. Martijn
We hebben allemaal wel gehoord over de ophef v.w.b. de politie inzet rondom betaaldvoetbal wedstrijden. Als ik het goed begrepen heb word de veiligheid rondom die wedstrijden grotendeels in handen van de stewards gelegd. Nou ben ik heel benieuwd wat jullie hiervan vinden. Ik denk namelijk niet dat dit bevordelijk is voor de veiligheid van een ieder.
En is het geen goed idee om stewards op te leiden tot BOA.
Mvg. Martijn
Nee, dat is geen goed idee.
Stewards moeten zich bezighouden als een soort huisvader over dat wedstrijdgebeuren.
Maak je ze Boa, heeft als enige effect dat ze kunnen bekeuren, aanhouden kan immers al op heterdaad. Boa heeft dus geen enkele meerwaarde.
Laat de politie nou maar de Boeman zijn, die is daar voor opgeleid, Dan kunnen de stewards zich bezig houden met "vriendelijker" zaken.
En verder vind ik dat de politie/gemeenschap genoeg heeft betaald aan die wedstrijden. Die stewards zullen betaald moeten gaan worden door de clubs zelf.
Als ze de spelers van hun miljoenencontracten een paar procent afsnoepen kunnen ze heel wat stewards aanstellen volgens mij.
Stewards moeten zich bezighouden als een soort huisvader over dat wedstrijdgebeuren.
Maak je ze Boa, heeft als enige effect dat ze kunnen bekeuren, aanhouden kan immers al op heterdaad. Boa heeft dus geen enkele meerwaarde.
Laat de politie nou maar de Boeman zijn, die is daar voor opgeleid, Dan kunnen de stewards zich bezig houden met "vriendelijker" zaken.
En verder vind ik dat de politie/gemeenschap genoeg heeft betaald aan die wedstrijden. Die stewards zullen betaald moeten gaan worden door de clubs zelf.
Als ze de spelers van hun miljoenencontracten een paar procent afsnoepen kunnen ze heel wat stewards aanstellen volgens mij.
-
- Infopolitie Gast
Ik zie die stewards geen "harde kern" in bedwang houden, daar heeft soms de ME het al moeilijk zat mee. Het idee om ze BOA te maken heeft meer te maken met dat die stewards, mits fatsoenlijk opgeleid, en ja, dit moet door de clubs betaald worden. Eventueel een wapenstok kunnen dragen. Ik zie ze zonder dwangmiddelen die gasten echt niet in bedwang houden.
-
- Infopolitie Gast
Ik heb inzet gehad tijdens Ado Den Haag - Ajax. Daarbij zijn 600 politiemensen ingezet. Dat vind ik al van de gekke, maar waar haal je zoveel stewards vandaan?
Tijdens deze wedstrijd zijn 2 stewards mishandeld en heeft 1 collega een ijsbal op haar oog gehad.
In plaats van de platte pet, moet de ME ingezet worden. Die hebben beschermende kleding en zijn veel beter op elkaar ingespeeld. Immers deze collega's werken vaker samen.
Tijdens deze wedstrijd zijn 2 stewards mishandeld en heeft 1 collega een ijsbal op haar oog gehad.
In plaats van de platte pet, moet de ME ingezet worden. Die hebben beschermende kleding en zijn veel beter op elkaar ingespeeld. Immers deze collega's werken vaker samen.
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Lijkt me ook geen goed idee, maar de discussie loopt al heel lang....en in mijn ogen een terechte discussie...
De politie is verantwoordelijk voor de openbare orde, dat lijkt me duidelijk... en dat er bij evenementen een paar blikken politie wordt opengetrokken, lijkt me ook totaal geen probleem...
Maar dat er, iedere week weer, honderden politieagenten door het land heen worden ingezet voor een spelletje in een stadion, vind ik van de gekke...
één enkele thuiswedstrijd van Ajax (inclusief ME) kostte de amsterdamse politie 5 jaar terug al €500.000,- aan mensen en materieel....Vandaar dat men met dit soort 'noodsprongen' komt...
Mijn oplossing is even simpel als hard:
Oplossing 1:
'Bij wanordelijkheden grote boete's opleggen, of meerdere wedstrijden zonder publiek laten spelen. Net zolang totdat de supporters zich gedragen of de club failliet is. En bij voorkeur het laatste, want dat jaagt de overige clubs wel schrik aan...
Er staat vanzelf wel weer een andere voetbalclub op die het ook eens in de Arena wil proberen...
Oplossing 2:
Bij het einde van de wedstrijd het desbetreffende vak dichthouden, kilo's traangas naar binnen schieten (net zolang totdat je geen 50 meter ver meer kan kijken), een paar extra bedden reserveren op de eerste hulp, en vervolgens het hele vak letterlijk 'leegslaan'... en zo grondig dat het aantal ziekmeldingen op maandagochtend schrikbarend toeneemt... Net zolang totdat je werkgever gaat vragen of je nogeens stopt met die 'voetbalonzin' omdat je anders naar een andere baan kan gaan uitkijken...
En diegenen die hier niet van willen genieten, die zorgen wel dat de rest van de harde kern zich de volgende keer koest houdt...
En inderdaad, ik ben geen voetballiefhebber....
De politie is verantwoordelijk voor de openbare orde, dat lijkt me duidelijk... en dat er bij evenementen een paar blikken politie wordt opengetrokken, lijkt me ook totaal geen probleem...
Maar dat er, iedere week weer, honderden politieagenten door het land heen worden ingezet voor een spelletje in een stadion, vind ik van de gekke...
één enkele thuiswedstrijd van Ajax (inclusief ME) kostte de amsterdamse politie 5 jaar terug al €500.000,- aan mensen en materieel....Vandaar dat men met dit soort 'noodsprongen' komt...
Mijn oplossing is even simpel als hard:
Oplossing 1:
'Bij wanordelijkheden grote boete's opleggen, of meerdere wedstrijden zonder publiek laten spelen. Net zolang totdat de supporters zich gedragen of de club failliet is. En bij voorkeur het laatste, want dat jaagt de overige clubs wel schrik aan...
Er staat vanzelf wel weer een andere voetbalclub op die het ook eens in de Arena wil proberen...
Oplossing 2:
Bij het einde van de wedstrijd het desbetreffende vak dichthouden, kilo's traangas naar binnen schieten (net zolang totdat je geen 50 meter ver meer kan kijken), een paar extra bedden reserveren op de eerste hulp, en vervolgens het hele vak letterlijk 'leegslaan'... en zo grondig dat het aantal ziekmeldingen op maandagochtend schrikbarend toeneemt... Net zolang totdat je werkgever gaat vragen of je nogeens stopt met die 'voetbalonzin' omdat je anders naar een andere baan kan gaan uitkijken...
En diegenen die hier niet van willen genieten, die zorgen wel dat de rest van de harde kern zich de volgende keer koest houdt...

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
-
- Infopolitie Gast
22 volwassen miljonairs die even achter een bal aanlopen en zodra ze hem hebben schieten ze hem weer weg.zijlvaart67 schreef:

[juridische modus]
De term "balbezit" is onjuist omdat de bezitter zich niet als zodanig wenst te gedragen en ook geen eigendomsrechten heeft. Beter op zijn plaats zou zijn de term "balhouderschap".
[/juridische modus]
Het volk wil nu eenmaal brood en spelen. De tijd van voor de leeuwen werpen in de arena hebben we achter ons gelaten, hoewel er wel een permanente oplossing mee werd bereikt.

Maar een "harde kern" met stewards in toom houden is een papieren tijger.
- donmarcello
- Stamgast
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
voetbal wedstrijden zonder publiek
1 levert niets op voor de clubs
2 worden salarissen van spelers naar beneden gegooid
3 gaat club failliet
4 vinden de mensen er niets meer aan
of ...... supporters van verschillende clubs in een vak stoppen en na de wedstrijd de rommel opruimen (wel stevig hek eromheen)
ps: ik hou niet van voetbal
1 levert niets op voor de clubs
2 worden salarissen van spelers naar beneden gegooid
3 gaat club failliet
4 vinden de mensen er niets meer aan
of ...... supporters van verschillende clubs in een vak stoppen en na de wedstrijd de rommel opruimen (wel stevig hek eromheen)
ps: ik hou niet van voetbal

Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
-
- Infopolitie Gast
100% mee eens.2cv schreef:Waarom zo ingewikkeld ? Gewoon verbieden die hap. Per direct.
als ik nu lees wat zo'n voetbalwedstrijd kost , echt niet normaal, mijn mening is dan ook : verbieden.
en dan heb je nog de winkeleigenaren in op de route van stadion naar station, die kunnen weer nieuw glas laten zetten.
ik vind dat hier geen geld in gestoken moet worden, nederland kan best zonder voetbal, is geen noodzaak.
en dan nog het belachelijke salaris van de spelers, die doen gewoon wat ze leuk vinden, hun hobby en verdienen hier miljoenen mee, ik zit graag achter de pc, maar ik ben geen miljonair.
en als zo'n club failliet gaat, nou en? ik lig er niet wakker van, moeten ze die relschoppers maar niet toelaten. en een steward boa maken, ik denk niet dat velen daarvan onder de indruk zijn, en een wapenstok? wat doe je met een paar wapenstokken tegen zo'n menigte, niet veel dus.
-
- Infopolitie Gast
Ik vindt het niet erg dat die voetballers miljoenen verdienen, zolang de voetbalclub maar geen overheidssteun krijgt (want dan wordt de voetballer indirect door de regering (oftewel: van onze belastingcenten) betaald en de nodige belastingen maar netjes afgedragen worden. Wat mij stoort zijn de kosten door de hooligans.
- rich
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 50
Kijk ook eens wat het oplevert.als ik nu lees wat zo'n voetbalwedstrijd kost
Persoonlijk vind ik het belachelijk dat de samenleving veel nadelen ondervindt door het voetbalgebeuren maar er zijn naast deze zaken ook voordelen te noemen. Horeca ondernemers varen er wel bij, het creert werkgelegenheid etc etc.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
- Infopolitie Gast
maar weegt dit op tegen de nadelen die burgers en winkeleigenaren hebben?rich schreef:Kijk ook eens wat het oplevert.als ik nu lees wat zo'n voetbalwedstrijd kost
Persoonlijk vind ik het belachelijk dat de samenleving veel nadelen ondervindt door het voetbalgebeuren maar er zijn naast deze zaken ook voordelen te noemen. Horeca ondernemers varen er wel bij, het creert werkgelegenheid etc etc.
als voetbalclubs die hooligans niet meer toelaten dan zijn ze goed bezig.
misschien een idee om in aanmerking te komen voor een seizoenskaart een bewijs van goed gedrag?
oke het gaat heel ver, maar hoeveel me eraan te pas moet komen vind ik belachelijk, of de overheid moet deze kosten geheel verhalen op de voetbalclub, want als die wedstrijd er niet is dan is zo'n grote politieinzet ook niet nodig.
-
- Infopolitie Gast
Wat momenteel ook wederom een trend is zijn de vechtpartijen de avond voor de wedstrijden.
De vraag is dan, kan de club dan ook verantwoordelijk worden gehouden voor deze ongeregeldheden die nog niets eens in de buurt van het stadion afspelen.
Een oplossing is er niet voor de groep die steeds maar weer overlast veroorzaakt. De enigste oplossing blijft inzet van ME.
Hellaas gaat dit ten koste van overige politiezaken maar ja dan maar meer politie erbij.
De vraag is dan, kan de club dan ook verantwoordelijk worden gehouden voor deze ongeregeldheden die nog niets eens in de buurt van het stadion afspelen.
Een oplossing is er niet voor de groep die steeds maar weer overlast veroorzaakt. De enigste oplossing blijft inzet van ME.
Hellaas gaat dit ten koste van overige politiezaken maar ja dan maar meer politie erbij.

-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
Verbieden lijkt me geen optie, anders wordt het weer de goede lijden onder de slechte. (als er in de arena 50.000 mensen zitten en er zitten 300 relschoppers tussen, dan vind ik het niet proportioneel om dan de wedstrijden te verbieden). Betere vraag is:" Hoe filter je in vredesnaam die relschoppers eruit".