valse kentekenplaten ?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
HenriC
Infopolitie Gast

valse kentekenplaten ?

Ongelezen bericht door HenriC »

Ik heb een bekeuring binnen, (70 eurotjes!!) geflitst met mijn kenteken met een datum en plaats, waar ik absoluut nog nooit geweest ben! Woon in het westen van Nederland en pleegplaats is Arnhem !! Dus er rijd iemand met mijn kenteken te hard rond in de rest van Nederland en ik mag betalen ?? :evil: Wie heeft dit ook meegemaakt en hoe kan ik bezwaar maken? Moet je trouwens eerst betalen of wachten op bericht van het Ministerie ? Alvast bedankt.
Julio
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Julio
Geslacht: Man
Leeftijd: 37

Ongelezen bericht door Julio »

U zal eerst gewoon moeten betalen en dan bezwaar aan kunnen tekenen.
Ze kunnen dan de foto opvragen en vergelijken met de auto van u.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

Re: valse kentekenplaten ?

Ongelezen bericht door gvdbor »

HenriC schreef:Dus er rijd iemand met mijn kenteken te hard rond in de rest van Nederland en ik mag betalen .
Dat is een iets te voorbarige conclusie. Het kenteken kan ook fout genoteerd zijn. Dus voordat u foto's daarvan heeft gezien zou ik nog even pas op de plaats maken wat dat betreft.
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Precies andersom, Julio.

U kunt, zoals aangegeven op de acceptgiro, gewoon bezwaar aantekenen. Wijst de Officier van Justitie uw bezwaar af, dan moet u eerst de boete voldoen voordat de zaak aan de kantonrechter wordt voorgelegd. :wink:

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

HenriC
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door HenriC »

Hartelijk dank voor jullie snelle antwoord. Ben benieuwd hoe men bij het Ministerie zal reageren (als ze reageren), en hoe en wie er op de foto staat. Zal proberen het resultaat weer te melden.
T-nus
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door T-nus »

Is er daadwerkelijk geflitst, of bent u op kenteken bekeurd door een verbalisant? In zo'n situatie kan het natuurlijk ook zijn dat betreffende verbalisant het kenteken verkeerd gelezen heeft.
FredS
Infopolitie Gast

Valse kentekekenplaten

Ongelezen bericht door FredS »

Kan goed een leesfoutje betreffen. Is mij ook overkomen. Even een telefoontje (via de plaatselijke politie) naar het verbaliserende korps en uitleggen. Met de juiste info kan men dit snel natrekken. Indien fout krijg je daar een schriftelijke bevestiging van en wordt bekeuring vernietigd. Niet betalen maar eerst informeren dus. :!:
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

De mogelijkheid (een soort onderhandse optie) die FredS aangeeft, kan ook wel, maar is een hele 'gevaarlijke' optie...

De bezwaartermijn loopt immers gewoon door en mocht het te lang duren voordat het desbetreffende korps actie onderneemt (en het wellicht niet met je eens is), dan heb je dus gewoon pech!

En dat risico moet je niet willen nemen... Ik zou de 'normale' weg volgen.. :wink:

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Leeftijd: 64

Ongelezen bericht door SWAT »

HenriC schreef:Hartelijk dank voor jullie snelle antwoord. Ben benieuwd hoe men bij het Ministerie zal reageren (als ze reageren), en hoe en wie er op de foto staat. Zal proberen het resultaat weer te melden.
Tenzij u het Openbaar Ministerie bedoelt zou ik de brief niet naar het Ministerie sturen want die doen daar niet zoveel mee.
Gesloten