Mijn vriend heeft een lening afgesloten, ook op mijn naam, heel erg allemaal ja, er staat nu een negatieve codering achter mijn naam bij het BKR. Ze zeggend at ik aangifte moet doen maar wat gebeurd er dan?
Het is gebeurd in een periode waarin het heel slecht met hem ging.
Aangeven wil ik liever niet maar wat dan??
Weet iemand hier iets van?
Bedankt alvast.
Vriend heeft lening afgesloten op mijn naam, wat nu??
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Of dit nu echt een onderwerp is voor het politieforum, dat betwijfel ik.
Maar een financiële instelling die een lening verstrekt heeft een informatie- en onderzoeksplicht. De wet draagt op om de identiteit van de klant te onderzoeken en te verifieren. Kennelijk is dat in dit geval niet goed gebeurd. Dan zou ik me eerst tot de bank wenden om te zeggen dat u nooit een lening heeft opgenomen. Het is dan aan de bank om aangifte te doen.
Maar een financiële instelling die een lening verstrekt heeft een informatie- en onderzoeksplicht. De wet draagt op om de identiteit van de klant te onderzoeken en te verifieren. Kennelijk is dat in dit geval niet goed gebeurd. Dan zou ik me eerst tot de bank wenden om te zeggen dat u nooit een lening heeft opgenomen. Het is dan aan de bank om aangifte te doen.
-
- Infopolitie Gast
Oh, ik dacht dat dat wel een politiezaak zou zijn, sorry, bedankt voor het antwoord in ieder geval.
Mijn vriend heeft dus mijn spullen toegestuurd destijds en mijn handtekening gezet, het staat op onze beide namen, maar ik heb nooit iets getekend.
Bij de bank zeggen ze dat ik aangifte moet doen en zijn ze best bot (tja, ze zij nnatuurlijk zelf ook fout), maar aangifte doen vind ik nogal drastisch, want wat gebeurd er dan met hem?
Daarom vroeg ik me af of iemand iets wist.
Mijn vriend heeft dus mijn spullen toegestuurd destijds en mijn handtekening gezet, het staat op onze beide namen, maar ik heb nooit iets getekend.
Bij de bank zeggen ze dat ik aangifte moet doen en zijn ze best bot (tja, ze zij nnatuurlijk zelf ook fout), maar aangifte doen vind ik nogal drastisch, want wat gebeurd er dan met hem?
Daarom vroeg ik me af of iemand iets wist.