parkeren motor

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Maurice930
Infopolitie Gast

parkeren motor

Ongelezen bericht door Maurice930 »

Nu rijd ik zelf motor en probeer de betalende automobilist genoeg ruimte voor zijn parkeerplek te geven. Hierom parkeer ik mijn motor " netjes" op het trottoir. Zelf woon ik in Breda en heb hier nooit problemen mee gehad. Het wordt hier namelijk gedoogd. Nu kan ik me voorstellen dat in de grote steden (doet me pijn om te zeggen dat Breda een dorp is :shock: ) hier toch problemen door kunnen ontstaan. Als ik in bijvoorbeeld A'dam mijn motor op een niet daartoe bestemde plaats parkeer waar ik betaald zou moeten parkeren op de wel daartoe bestemde plaatsen, kan ik dan toch een boete krijgen? Ik kan immers geen parkeerkaartje plaatsen of moet em vastplakken:? Of is dit hetzelfde probleem als ik met mijn motor met zijspan toch een parkeerschijf moet plaatsen en dus maar moet hopen dat ie niet gejat wordt?! Alvast bedankt...
Ferry
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Ferry »

Ik parkeer mijn motor al jarenlang op het trotoir in Amsterdam. Wat zeg ik, 1 motor.......wij geven motorrijles, dus er staan er hier wel een stuk of 8.
Als je de motor op een sociale manier parkeert heb je geen problemen,
Maurice930
Infopolitie Gast

Nee maar zou het (I)wettelijk(I) mogen? Die bekeuring dan...
Maurice930
Infopolitie Gast

Hmm, HTML is niet helemaal weer wat het is geweest :-) zo dan :? Als deze niet lukt stop ik ermee :-)
Maurice930
Infopolitie Gast

juist ja...zo dan? :?
Maar eh, iemand nog een antwoord op mijn vraag :-)
Maurice930
Infopolitie Gast

bedankt trouwens Venzent :-)
Ferry
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Ferry »

Wettelijk mag het niet..........

Maar ik rij bijna dagelijks en de motoren die op het trottoir geparkeerd staan zijn niet te tellen.

Ik denk dan ook dat als er één een boete krijgt, je ze allemaal een boete moet gaan geven.

Je moet hem natuurlijk ook wel zo parkeren dat er zo min mogelijk overlast ontstaat.

En ik meen dat ik ook weleens een stukje van de gemeente heb gelezen over het parkeren en gedogen.
Maurice930
Infopolitie Gast

Ja ok, maar als parkeerbeheer moeilijk wil doen, dan kunnen/mogen zij dat dus ook en kun je dus gewoon een boete krijgen?
Bouwe1
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

Maurice930
Infopolitie Gast

Tnx!
Maurice930
Infopolitie Gast

Woops, geen chattaal :-) Dankjewel Bouwe1 :-)
Maurice930
Infopolitie Gast

Ehm, ja... eigenlijk dus nog niks wijzer. Iedereen heeft het maar over dogen ed., maar ik wil weten of ik een boete KAN krijgen ook als ik niet asociaal parkeer. Staat parkeerbeheer dan in haar recht of ik omdat het gedoogd wordt! :?
Bouwe1
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

Ook ik krijg de indruk dat een motor alleen is op mee te rijden.
Parkeren schijn je nergens te mogen, al wordt het wel op veel plaatsen gedoogd.
Wellicht dat de diverse gemeentes in de dorpen en steden nog parkeerplaatsen voor motoren moeten maken.
Op het trottoir lijkt het mij zo wie zo fout, je bent daar namelijk rijdend/duwend gekomen en dat mag al niet... De stoep is geen parkeerplaats.

Wellicht dat ze hier en daar in den lande ruimte voor je hebben in een parkeergarage.
Maurice930
Infopolitie Gast

Nou...duwend mag je daar wel komen want als je een motorfiets aan de hand voortbeweegt ben je een voetganger. Dus dat mag SowieSo wel :-D Maar goed, ik ga er maar vanuit dat je wél een prent kan krijgen ook al is het onwaarschijnlijk.
Gesloten