diefstal
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
diefstal
Ze hebben mij gepakt op winkeldiefstal bij kruitvat omdat ik een potje vitamine tabletten wilde meenemen. De politie kwam en kreeg een procesverbaal thuis gestuurt.
Ik ben nog nooit gepakt voor zoiets en zal het ook nooit meer doen ben echt geschrokken is nu al 3 weken gelden maar hoor niets.
Wie weet hoeveel zo'n boete is ? want dan kan ik vast wat gaan sparen/opzij zetten.
Ik ben nog nooit gepakt voor zoiets en zal het ook nooit meer doen ben echt geschrokken is nu al 3 weken gelden maar hoor niets.
Wie weet hoeveel zo'n boete is ? want dan kan ik vast wat gaan sparen/opzij zetten.
- rich
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 50
In theorie had je een bekeuring moeten krijgen als je inderdaad een first offender bent. Ik mag aannemen dat dit potje pillen niet overdreven duur was.
Ik heb de bedragen hier niet liggen maar volgens mij ligt de boete dan rond de 115 euro ( gokje).
Als je een minderjarige firstoffender bent dan lijkt het mij dat men even naar de mogelijkheden met HALT had moeten kijken.
Ik heb de bedragen hier niet liggen maar volgens mij ligt de boete dan rond de 115 euro ( gokje).
Als je een minderjarige firstoffender bent dan lijkt het mij dat men even naar de mogelijkheden met HALT had moeten kijken.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
- Infopolitie Gast
Dacht dat de waarde dan tussen de 2,50 en 50,- euo moest liggen Rich (dat is wel het geval) en dan was het volgens mij inderdaad 115,- of 125,- euro. Mits je first offender bent RobertDJ..... dus niet eerder met politie in aanraking bent geweest zal ik maar zeggen.
Heeft men het niet met je gehad over bureau HALT? Gijs vroeg het ook al, maar wat is je leeftijd?
Heeft men het niet met je gehad over bureau HALT? Gijs vroeg het ook al, maar wat is je leeftijd?

-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
diefstal
bedankt voor jullie antwoorden maar heb ik nu een strafblad en heeft dat gevolgen voor mijn MVV hier (machtiging tot voorlopig verblijf)
ben nog nooit met de polite in aanraking geweest en zal dat ook nooit meer laten gebeuren. alvast bedankt voor jullie antwoorden
ben nog nooit met de polite in aanraking geweest en zal dat ook nooit meer laten gebeuren. alvast bedankt voor jullie antwoorden
De justitiele documentatie beschrijft volgens mij alleen uitspraken van rechters. Als de rechter een geldboete heeft opgelegd, wordt deze wel opgenomen, als het een transactie-aanbod is ter voorkoming van verdere vervolging, wordt het volgens mij niet genoteerd.
Wet op de Justitiele documentatie
§ 2. De strafregisters
Artikel 4.
<ol><li>De strafregisters bestaan uit:
<ol><li>strafbladen van de tegen natuurlijke personen gewezen onherroepelijke veroordelingen, waarbij, al dan niet tezamen met maatregelen, een of meer straffen zijn opgelegd door Nederlandse rechters gewezen:
<ol><li>wegens misdrijven;
<li>wegens overtredingen, indien daarbij vrijheidsstraf – anders dan vervangende – is opgelegd.</li></ol>
<li>uittreksels van onherroepelijk geworden veroordelingen door andere dan Nederlandse rechters gewezen, voor zover Onze Minister van Justitie daartoe een voorschrift heeft gegeven. Deze uittreksels worden, voor de toepassing van deze wet, met strafbladen gelijkgesteld.</li></ol>
<li>Met een veroordeling wordt gelijkgesteld een rechterlijke beslissing waarbij een maatregel is opgelegd als bedoeld in de artikelen 37a of 77h, vierde lid, onder a, van het Wetboek van Strafrecht.
<li>Indien een veroordeling is gewezen waarbij de rechter recht heeft gedaan overeenkomstig de artikelen 77g tot en met 77gg van het Wetboek van Strafrecht, wordt een strafblad slechts opgemaakt, indien de veroordeelde ten tijde van het begaan van het strafbare feit de leeftijd van zestien jaren had bereikt, de veroordeling is gewezen wegens misdrijf en daarbij, al dan niet tezamen met andere straffen of maatregelen, zijn opgelegd:
<ol><li>jeugddetentie;
<li>geldboete van meer dan tweehonderdvijftig gulden;
<li>een alternatieve sanctie met een duur van meer dan veertig uren of
<li>plaatsing in een inrichting voor jeugdigen.</li></ol>
<li>Het derde lid is niet van toepassing, indien de rechter met toepassing van artikel 77x, eerste lid, van het Wetboek van Strafrecht heeft bepaald, dat de straf of maatregel geheel niet zal worden ten uitvoer gelegd en een last tot herroeping niet is gegeven.
<li>De strafregisters bestaan tevens uit de strafbladen van de omtrent natuurlijke personen gewezen onherroepelijke uitspraken of beslissingen krachtens welke tegen deze personen veroordelen door andere dan Nederlandse rechters gewezen in Nederland kunnen worden ten uitvoer gelegd, voor zover die veroordelingen zijn gewezen wegens feiten, die naar Nederlands recht misdrijven opleveren of ingevolge die uitspraken of beslissingen in Nederland vrijheidsstraf — anders dan vervangende — moet worden ondergaan. Betreft het een minderjarige, dan geldt het voorgaande eveneens wanneer ingevolge de bedoelde uitspraak of beslissing de in het derde lid genoemde straffen of maatregelen moeten worden ondergaan. </li></ol>