omschrijving in een beschikking terzake snelheid.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast
Infopolitie Gast

omschrijving in een beschikking terzake snelheid.

Ongelezen bericht door Gast »

Geacht panel.

Onlangs van het C.J.I.B. een bechikking ontvangen terzake € 30.= voor te hard rijden op een autoweg.
Hier komt de omschrijving van de overtreding letterlijk:"Overschrijding van de maximumsnelheid op (auto)wegen buiten de bebouwde kom (gedragsregel); t/m/ 10 km per uur.
In het linkerkommetje pleegdatum tijdstip etc. Toegestane snelheid 80km/u.
Daaronder een regel de sanctie is gebaseerd op een snelheid van 89 km/u. Dit i.v.m. de verplichte correctie op de gemeten snelheid.
N.m.m. is de omschrijving van de overtreding niet juist. Gelet op het feit dat de snelheid op autowegen "100 km/uur is, kan ik de omschreven overtreding nimmer gepleegd hebben. Juridisch en feitelijk is dat onmogelijk.
Een bord A1 opschrift 80 nimmer gezien, maar het zal er wel gestaan hebben (ik mag niet zeggen onopvallend of achter een boom, maar denk het zachtjes).Indien dat bord er stond; dan heb ik geen gevolg gegeven aan een verkeersteken. Klopt dit of niet??
Een foute omschrijving, of ten laste legging heeft dat ook nog concequenties???Ik wacht uw bericht af. Met vr.grt. Jan Borst.
N.B via de site vernomen dat e.e.a op geheel vrijwillige basis gebeurt.

Derhalve vind ik, doch wie ben ik, dat er goede info verstrekt wordt.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Het lijkt er inderdaad op dat de omschrijving onjuist is als u op een autoweg gereden zou hebben. Dat staat er echter niet, er staat (auto)wegen. Dus zowel wegen buiten de beb.kom als autowegen buiten de bebouwde kom. Ik weet niet om welke weg het gaat en of dat is aangegeven als autoweg of niet.

Maar helemaal los daarvan. U kunt bezwaar aantekenen zoals op de achterzijde van de beschikking is beschreven. Indien uw bezwaar gegrond verklaard wordt zal de beschikking gewijzigd worden. Het enige voordeel wat u daaraan overhoudt is dat de beschikking op de juiste wijze omschreven is.
Het nadeel is dat het u tijd en een postzegel kost.
Gesloten