GSM blokkers

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Carel
Infopolitie Gast

GSM blokkers

Ongelezen bericht door Carel »

Zijn er op dit moment goede gsmblokkers in de handel ( legaal) waarmee je het gsm-gebruik kunt stoppen in bepaalde geddelten van een gebouw. Wordt dit al toegepast?

Mogen blokkers gebruikt worden of is gebruik van blokkers niet toegestaan, aangezien providers licenties hebben voor de GSM frequenties en wordt zenden of storen op deze frequenties dan gezien als "broodroof"?
Ferry
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Ferry »

Ik weet wel dat er in toen de gsm in opkomst was, er verschillende horeca gelegenheden gsm blokkers hadden aangebracht.
Onyx
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Ik zou me zo voorstellen dat dit wel mag, MITS het duidelijk wordt aangegeven bij het betreden van de winkel, bioscoop oid.
"Broodroof" gaat een beetje ver vrees ik, en anders ga ik alle ondergrondse parkeergarages laten aanklagen wegens geen bereik! :wink:
Bouwe
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe »

Meen ergens gelezen te hebben dat het alarmnummer ten alle tijden bereikbaar moet wezen? Als je gsm wordt geblokkeerd in bijvoorbeeld een biosoop of museum, dan kun je 112 niet meer bellen.
r0n.
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: Ron
Geslacht: Man
Leeftijd: 72

Ongelezen bericht door r0n. »

Een GSM blokker is eigenlijk een breedbandige zender, die het GSM signaal wegdruk (simpel voorgesteld).
Een zender zonder vergunning in bedrijf (kunnen) hebben is strafbaar !

Bellende groeten;
Ron
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

Ongelezen bericht door gvdbor »

Bouwe schreef:Meen ergens gelezen te hebben dat het alarmnummer ten alle tijden bereikbaar moet wezen? Als je gsm wordt geblokkeerd in bijvoorbeeld een biosoop of museum, dan kun je 112 niet meer bellen.
Hoe ben ik de eerste dertig jaar van mijn leven doorgekomen toen GSM nog niet dat was wat het nu is. Hoe hebben we toen kunnen overleven.

Als toen iemand in de bioscoop niet goed werd rende iemand naar de portier die de ambulance belde.

Ik zou het een verademing vinden als op veel locaties zo'n GSM blocker gebruikt zou worden.
Erger me mateloos aan die sjappies die je in de supermarkt ziet naar huis bellen met de vraag of ze nou DIT merk babydoekjes moesten hebben of DAT merk want die ene is nu in de aanbieding en 3 cent goedkoper dan die andere.
Ik heb dan de neiging om ze te melden dat ze dat voordeel nu 10 keer om zeep hebben geholpen door daarover te gaan bellen.
Bouwe1
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

[quote="gvdborErger me mateloos aan die sjappies die je in de supermarkt ziet naar huis bellen met de vraag of ze nou DIT merk babydoekjes moesten hebben of DAT merk want die ene is nu in de aanbieding en 3 cent goedkoper dan die andere.
Ik heb dan de neiging om ze te melden dat ze dat voordeel nu 10 keer om zeep hebben geholpen door daarover te gaan bellen.[/quote]

Valt reuze mee met een telefoon van de baas. :D

Zonder gekheid. Ook ik heb regelmatig gebeld als ik bij de Aldi weer een leuke aanbieding zag, en dan ging het niet over babydoekjes.
Bouwe
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe »

gvdbor schreef:
Bouwe schreef:Meen ergens gelezen te hebben dat het alarmnummer ten alle tijden bereikbaar moet wezen? Als je gsm wordt geblokkeerd in bijvoorbeeld een biosoop of museum, dan kun je 112 niet meer bellen.
Hoe ben ik de eerste dertig jaar van mijn leven doorgekomen toen GSM nog niet dat was wat het nu is. Hoe hebben we toen kunnen overleven.

Als toen iemand in de bioscoop niet goed werd rende iemand naar de portier die de ambulance belde.
De GSM is nu volledig ingeburgerd. Dik 90% van de pechmeldingen bij de WW komen binnen via de GSM. Als mensen 112 willen bellen, dan moeten ze dat ook kunnen vind ik. Desalnietemin vind ik de GSM ook irritant in de filmzaal, en in de Aldi bij de pakjes roomboter.
Bouwe1
Infopolitie Gast

Maar niet irritant in de carkit
Fido Dido
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Fido Dido »

Bouwe1 schreef:Maar niet irritant in de carkit
Wel als deze gebruikt wordt in de Aldi of Bios :wink:
Ferry
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Ferry »

Ook het gebruik van een telefoon in een carkit is verkeersonveiligheid verhogend.

Zie

http://www.paauwen.nl/DaviWB/Pagina5.html
BB
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door BB »

Kortom,

:idea: Volgend jaar verplicht in iedere nieuwe auto.

Een GSM blokker, is het telefoneren ook in 1 keer over. :idea:
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

Ongelezen bericht door gvdbor »

En dan graag een nieuw soort blokker, eentje die het toestel doet exploderen als er toch handheld gebeld wordt.
Bouwe1
Infopolitie Gast

En Nokia zich maar zorgen maken over exploderende batterijen.
CrashDuck
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

gvdbor schreef:En dan graag een nieuw soort blokker, eentje die het toestel doet exploderen als er toch handheld gebeld wordt.
Jij wou graag EHBO verlenen aan mensen wiens halve gezicht er af geblazen is door een telefoon ?
Gesloten