schadevergoeding

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Simonem
Infopolitie Gast

schadevergoeding

Ongelezen bericht door Simonem »

Stel je bent inverzekering gesteld en na 7 dagen word je weer vrijgelaten wegens onvoldoende bewijs. Je bent niet tevreden met de gang van zaken ten aanzien van je inverzekeringstelling en vind dat je recht hebt op een schadevergoeding. Wat zijn de mogelijkheden om je schade vergoed te krijgen?
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht: Man

Ongelezen bericht door gvdbor »

Ik denk dat u dan het beste contact kunt leggen met het arrondisementsparket in uw regio.

Zover ik weet staat er geen schadevergoeding tegenover het onterecht in inverzekeringstelling zitten. Het kan zijn dat dat echter de laatste jaren veranderd zou zijn.
Bartikel
Superlid
Superlid
Roepnaam: Bart
Geslacht: Man
Leeftijd: 56

Ongelezen bericht door Bartikel »

Dag Simonem,

Als je in het kader van het onderzoek door de rechter-commissaris niet in bewaring bent genomen wil nog niet zeggen dat je "onterecht" hebt vastgezeten.

Er kan onvoldoende bewijs zijn om je langer vast te houden, maar de tijd die je vast hebt gezeten kan wel degelijk terecht zijn. Jij bent het niet eens met de gang van zaken !

Ik kan je vertellen dat negen van de tien verdachten die inverzekering zijn gesteld er zo over denken. Wacht even af of het onderzoek doorgang blijft vinden en jou zaak wel of niet voor de rechter komt. Is dit niet het geval ontvang je bericht waarom niet. Dit kan verschillende redenen hebben. Bespreek daarna deze uitkomst en je ontevredenheid met je advocaat en kijk of er reele openingen liggen voor een bezwaar/klacht met een vergoeding.

Groetjes Bartikel
Voorbereid op het onverwachte !!
Gesloten