Hallo,
ik heb vanmiddag door de sneeuw een kleine aanrijding gehad waardoor het glas van mijn koplamp kapot is geraakt en ik wat blikschade aan de voorzijde heb. Nu is het zo dat ik voor mijn werk bij mij in de buurt langs verschillende mensen moet. De lampen van mijn auto werken nog wel normaal, alleen het ziet er natuurlijk wat vreemd uit zonder glas ervoor en een half ingedrukte koplampunit (en houder). Ik moet wachten op een andere koplampunit en ben niet in staat aan ander vervoer te komen momenteel.
Mag ik overdag met de auto rijden? Hoewel de lamp niet in het donker de functie vervult die ze zou moeten vervullen (zijnde schijnwerper), werkt ze in het daglicht en in het donker nog wel degelijk. Tegenliggers zullen mij dus wel goed kunnen zien en onderscheiden als auto.
Tis voor mij erg belangrijk om te weten of ik hier in de tussentijd overdag (of misschien zelfs wel 's avonds) wel mee mag rijden of niet. Als ik het niet kan doen ga ik op het moment zeer zeker een kostenpost tegemoet die waarschijnlijk mijn faillisement zal zijn.
Kapotte koplamp en rijden overdag?
Moderator: Moderatorteam
Uw verlichting moet ook overdag werken.
verder mag u geen scherpe delen hebben.
wat dat punt aangaat kan het mogelijk zijn dat u niet zou mogen rijden met die auto.
als het alternatief is een auto huren en mogelijk failliet gaan is er toch nog een ander alternatief.
Gewoon rijden en het risico op een bekeuring nemen. De bekeuring die u mogelijk tegen het lijf loopt zal niet zodanig zijn dat dat uw ondergang zou betekenen.
Maar; overleg even met de plaatselijke politie. Zij kunnen bekijken in hoeverre dit problemen kan geven.
verder mag u geen scherpe delen hebben.
wat dat punt aangaat kan het mogelijk zijn dat u niet zou mogen rijden met die auto.
als het alternatief is een auto huren en mogelijk failliet gaan is er toch nog een ander alternatief.
Gewoon rijden en het risico op een bekeuring nemen. De bekeuring die u mogelijk tegen het lijf loopt zal niet zodanig zijn dat dat uw ondergang zou betekenen.
Maar; overleg even met de plaatselijke politie. Zij kunnen bekijken in hoeverre dit problemen kan geven.
-
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
En een klein adviesje:
Zowel de lamp zelf, als het glas regelen een bepaalde 'spreiding' van het licht. Doordat het glas ontbreekt, kan het hinderlijk worden voor overige weggebruikers.
En ook voor het behoud, kan het wijs zijn om de koplamp gewoon af te plakken met (ietwat doorzichtig plastic).....
Zowel de lamp zelf, als het glas regelen een bepaalde 'spreiding' van het licht. Doordat het glas ontbreekt, kan het hinderlijk worden voor overige weggebruikers.
En ook voor het behoud, kan het wijs zijn om de koplamp gewoon af te plakken met (ietwat doorzichtig plastic).....

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
-
- Infopolitie Gast
Ik heb inderdaad wat doorschijnend plastic over de kap geplakt. Geen vocht naar binnen op die manierzijlvaart67 schreef:En een klein adviesje: