meertoning claxon
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
meertoning claxon
ik heb twee weken geleden een verbaal gekregen voor mijn meertonig claxon de boete was een niet vaststaand bedrag volgens de heren politie. nu heb ik op een site van justitie gevonden dat hier een bedrag van €30,- voor staat. krijg ik vanmiddag de boete is ie €50,- waarom die €20,- meer, ik heb nog nooit een waarschuwing of een andere verkeers overtreding begaan dus daar kan het niet aan liggen.
mvg
jeroen
mvg
jeroen
Indien je bent bekeurd voor feit nummer N710E (Motorvoertuigen voorzien van andere geluiddsignaalinrichtingen dan is toegestaan) is dat inderdaad een niet-transigabel bedrag (Is niet vantevoren vastgesteld) en wordt het dus bepaald door justitie. Daar heeft de agent dus niets mee te maken. We kunnen dus ook slechts wild gokken om welke reden u bent bekeurd voor 50,- in plaats van 30,-. Er is hier dus geenm antwoord te geven op uw vraag. Misschien is het verstandig om justitie te bellen of te schrijven om uitleg...
tekstenbundel Muldel: Voertuigreglement - Diversen
Waarschijnlijk is topicstarter dus bekeurd voor de laatste en bepaalt justitie dus de boete. Aangezien het voorhanden hebben van een meertonige hoorn zwaarder wordt aangerekend dan een hoorn, die het niet doet, is het bedrag in mijn ogen acceptabel.<ol><li>N 710a: het niet is voorzien van een goed werkende geluidssignaalinrichting € 30,-
<li>N 710b: het niet is voorzien van een goed werkende bel of hoorn met vaste toonhoogte € 30,-
<li>N 710c: het niet is voorzien van een goed werkende bel € 30,-
<li>N 710d: het niet is voorzien van een goed werkende hoorn met vaste toonhoogte: € 30,-
<li>N 710e: het is voorzien van andere geluidssignaalinrichtingen dan is toegestaan: € justitie bepaalt de boete.</li></ol>
-
- Infopolitie Gast
- ThunderSTreak
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Veel auto's hebben dat gewoon standaard (Ford, Mercedes, Volkswagen om maar eens wat stevige Duitsers te noemen2cv schreef:Even voor de zekerheid: mag je gewoon een andere of extra toeter in je auto schroeven ? Eentje die tegelijk werkt met de orginele toeter (dus geen melodietjes o.i.d.) of die een totaal ander geluid geeft (nog steeds geen melodietjes o.i.d.) ?

Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak

-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
Een maat van me heeft een fietsbel aan z'n buitenspiegel. Raam open en bellen maar.
Maar ik geloof niet dat de hoeveelheid stroom die een toeter, hoorn of wat dan ook veel doet met de constructie van de Eend. Misschien trilt er eens een schroefje los (ik moet nog steeds een paar schroefjes terugzetten), maar das alles.
Trouwens, ik kan ook een 2e accu monteren. Er zijn wel schakelingen zodat die ook opgeladen wordt en dat die 2e accu altijd als eerste 'leeggezogen' wordt waardoor je alijd een zekere reserve hebt.
Maar ik dwaal een klein beetje af ...
Maar ik geloof niet dat de hoeveelheid stroom die een toeter, hoorn of wat dan ook veel doet met de constructie van de Eend. Misschien trilt er eens een schroefje los (ik moet nog steeds een paar schroefjes terugzetten), maar das alles.
Trouwens, ik kan ook een 2e accu monteren. Er zijn wel schakelingen zodat die ook opgeladen wordt en dat die 2e accu altijd als eerste 'leeggezogen' wordt waardoor je alijd een zekere reserve hebt.
Maar ik dwaal een klein beetje af ...
- olle-griese
- Superlid
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Wat ook een mogelijkheid is , tenminste zo heb ik het gedaan,om je originele claxon gewoon werkend te laten zitten en een meertonige hoorn op een aparte schakelaar puur voor showdoeleinden te gebruiken.
En met showdoeleinden bedoel ik met meetings e.d. NIET op de openbare weg. Voor hetzelfde doel gebruik ik de showverlichting.
Alles werkt op afstandbediening zodat je met de APK keuring niet voor verrassingen komt te staan.
En met showdoeleinden bedoel ik met meetings e.d. NIET op de openbare weg. Voor hetzelfde doel gebruik ik de showverlichting.
Alles werkt op afstandbediening zodat je met de APK keuring niet voor verrassingen komt te staan.