meertoning claxon

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

jeroen
Infopolitie Gast

meertoning claxon

Ongelezen bericht door jeroen »

ik heb twee weken geleden een verbaal gekregen voor mijn meertonig claxon de boete was een niet vaststaand bedrag volgens de heren politie. nu heb ik op een site van justitie gevonden dat hier een bedrag van €30,- voor staat. krijg ik vanmiddag de boete is ie €50,- waarom die €20,- meer, ik heb nog nooit een waarschuwing of een andere verkeers overtreding begaan dus daar kan het niet aan liggen.

mvg
jeroen
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht: Man

Ongelezen bericht door gvdbor »

Waarschijnlijk staat ergens op die website dat je aan gegevens die daar staan geen rechten kunt ontlenen. En als het er niet staat dan is het evengoed zo. Klinkt wat lullig, zo is het niet bedoeld. Het is justitie die de hoogte van de boete bepaalt en dus kun je je nooit beroepen op een website.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

Indien je bent bekeurd voor feit nummer N710E (Motorvoertuigen voorzien van andere geluiddsignaalinrichtingen dan is toegestaan) is dat inderdaad een niet-transigabel bedrag (Is niet vantevoren vastgesteld) en wordt het dus bepaald door justitie. Daar heeft de agent dus niets mee te maken. We kunnen dus ook slechts wild gokken om welke reden u bent bekeurd voor 50,- in plaats van 30,-. Er is hier dus geenm antwoord te geven op uw vraag. Misschien is het verstandig om justitie te bellen of te schrijven om uitleg...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

tekstenbundel Muldel: Voertuigreglement - Diversen
<ol><li>N 710a: het niet is voorzien van een goed werkende geluidssignaalinrichting € 30,-
<li>N 710b: het niet is voorzien van een goed werkende bel of hoorn met vaste toonhoogte € 30,-
<li>N 710c: het niet is voorzien van een goed werkende bel € 30,-
<li>N 710d: het niet is voorzien van een goed werkende hoorn met vaste toonhoogte: € 30,-
<li>N 710e: het is voorzien van andere geluidssignaalinrichtingen dan is toegestaan: € justitie bepaalt de boete.</li></ol>
Waarschijnlijk is topicstarter dus bekeurd voor de laatste en bepaalt justitie dus de boete. Aangezien het voorhanden hebben van een meertonige hoorn zwaarder wordt aangerekend dan een hoorn, die het niet doet, is het bedrag in mijn ogen acceptabel.
CrashDuck
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Even voor de zekerheid: mag je gewoon een andere of extra toeter in je auto schroeven ? Eentje die tegelijk werkt met de orginele toeter (dus geen melodietjes o.i.d.) of die een totaal ander geluid geeft (nog steeds geen melodietjes o.i.d.) ?
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Leeftijd: 66

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

2cv schreef:Even voor de zekerheid: mag je gewoon een andere of extra toeter in je auto schroeven ? Eentje die tegelijk werkt met de orginele toeter (dus geen melodietjes o.i.d.) of die een totaal ander geluid geeft (nog steeds geen melodietjes o.i.d.) ?
Veel auto's hebben dat gewoon standaard (Ford, Mercedes, Volkswagen om maar eens wat stevige Duitsers te noemen :wink:). Ook mijn Japanse motor heeft twee claxons die gelijktijdig werken en zolang de twee claxon's gelijktijdig werken is er geen probleem.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Fido Dido
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Fido Dido »

In Amsterdam rijden zelfs taxi's rond met een trambel. :D

Is wel grappig, maar niet toegestaan
Maurice930
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Maurice930 »

Een personenauto mag een meertonige hoorn laten horen, alleen moeten de geluiden wel tegelijkertijd werken...
CrashDuck
Infopolitie Gast

Dat geldt ook voor een niet-orginele hoorn ?
Maurice930
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Maurice930 »

Eh...oei, daar vraag je me wat :?
Mofkap
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Ja, het geldt ook voor niet originele geluidssignaalinrichtingen.

VR 5.2.71

Een samenstel van meerdere hoorns mag, mits zij gelijktijdig werken.
CrashDuck
Infopolitie Gast

Ok. Ga ik op zoek naar een misthoorn of zo'n amerikaanse 'treintoeter' ;)
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

Ongelezen bericht door gvdbor »

dat mag dus niet want die hebben geen vaste toonhoogte maar hebben een soort "aanloop" in geval van de misthoorn en de treintyphoon trekt zoveel stroom dat de accu van de gemiddelde 2cv spontaan in mekaar zakt als je op je claxon drukt.

Ik zou zo'n trambel dan wel leuk hebben gevonden denk ik.
CrashDuck
Infopolitie Gast

Een maat van me heeft een fietsbel aan z'n buitenspiegel. Raam open en bellen maar.

Maar ik geloof niet dat de hoeveelheid stroom die een toeter, hoorn of wat dan ook veel doet met de constructie van de Eend. Misschien trilt er eens een schroefje los (ik moet nog steeds een paar schroefjes terugzetten), maar das alles.

Trouwens, ik kan ook een 2e accu monteren. Er zijn wel schakelingen zodat die ook opgeladen wordt en dat die 2e accu altijd als eerste 'leeggezogen' wordt waardoor je alijd een zekere reserve hebt.

Maar ik dwaal een klein beetje af ...
olle-griese
Superlid
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door olle-griese »

Wat ook een mogelijkheid is , tenminste zo heb ik het gedaan,om je originele claxon gewoon werkend te laten zitten en een meertonige hoorn op een aparte schakelaar puur voor showdoeleinden te gebruiken.
En met showdoeleinden bedoel ik met meetings e.d. NIET op de openbare weg. Voor hetzelfde doel gebruik ik de showverlichting.
Alles werkt op afstandbediening zodat je met de APK keuring niet voor verrassingen komt te staan.
Gesloten