homosexualiteit
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
homosexualiteit
Ik had een vraag over homosexuelen politie agenten? Worden deze het zelfde behandelt als alle andere en hoe reageerd een korps erop. Zijn hier nog specialen aan spreek punten voor??
-
- Infopolitie Gast
Ik ken een groot aantal lesbische vrouwen binnen mijn korps. Ik zou echter geen homoseksuele man kunnen bedenken.
Hoe wordt daar mee omgegaan?
Hetzelfde als in de maatschappij denk ik.
Het heeft zo zijn voordelen om met een lesbische collega te surveilleren.
We genieten beiden van het vrouwelijk schoon op straat
Hoe wordt daar mee omgegaan?
Hetzelfde als in de maatschappij denk ik.
Het heeft zo zijn voordelen om met een lesbische collega te surveilleren.
We genieten beiden van het vrouwelijk schoon op straat

- rich
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 50
Ik zou niet weten waarom homosexuelen anders behandelt zouden worden. In alle eerlijkheid moet ik wel zeggen dat (voor zover bekend) er niet heel veel homosexuele mannen bij de politie werken. Voor vrouwen is het wat anders want er zijn redelijk wat homosexuele vrouwen werkzaam bij de diverse korpsen.
Er zijn bij bepaalde korpsen ook wel wat verenigingen speciaal voor homosexuelen. Persoonlijk ben ik daar op tegen want je vervult een bepaalde functie en daarbij mag de geaardheid geen rol spelen.
Ik heb echter nog niet meegemaakt dat homosexuele collega's anders werden behandelt dan hetero's. Het zou ook kolder zijn als men homosexuelen anders zou behandelen.
Er zijn bij bepaalde korpsen ook wel wat verenigingen speciaal voor homosexuelen. Persoonlijk ben ik daar op tegen want je vervult een bepaalde functie en daarbij mag de geaardheid geen rol spelen.
Ik heb echter nog niet meegemaakt dat homosexuele collega's anders werden behandelt dan hetero's. Het zou ook kolder zijn als men homosexuelen anders zou behandelen.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
- Infopolitie Gast
Ik heb het meegemaakt dat een homoseksuele collega anders behandeld werd als een hetero.
Hij had een jaarcontract, na negen maanden tijdens een personeelsfeest neemt hij zijn vriend mee en stelt deze voor aan zijn baas en collega's.
De daarop volgende maanden werd hij genegeerd en zijn collega's liepen weg als hij binnenkwam en vertrokken uit de kantine. Uiteindelijk heeft hij binnen een jaar zijn BOA-diploma niet behaald, wat voor de Regiokorps de aanleiding was om hem op straat te zetten.
Het was zelfs zo erg dat deze collega uiteindelijk in een andere regio is gaan werken.
Op dit moment werkt hij in een andere regio en daar heeft hij zijn BOA alsnog kunnen halen.
Hij werkt bij een speciaal onderdeel van de Politie.
Daar is hij geaccepteerd hoe hij is als mens, persoon en collega. Zijn keuze voor een bepaalde sexe is hier nooit te sprake gekomen.
Hij had een jaarcontract, na negen maanden tijdens een personeelsfeest neemt hij zijn vriend mee en stelt deze voor aan zijn baas en collega's.
De daarop volgende maanden werd hij genegeerd en zijn collega's liepen weg als hij binnenkwam en vertrokken uit de kantine. Uiteindelijk heeft hij binnen een jaar zijn BOA-diploma niet behaald, wat voor de Regiokorps de aanleiding was om hem op straat te zetten.
Het was zelfs zo erg dat deze collega uiteindelijk in een andere regio is gaan werken.
Op dit moment werkt hij in een andere regio en daar heeft hij zijn BOA alsnog kunnen halen.
Hij werkt bij een speciaal onderdeel van de Politie.
Daar is hij geaccepteerd hoe hij is als mens, persoon en collega. Zijn keuze voor een bepaalde sexe is hier nooit te sprake gekomen.
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
Bij mij in de klas zat een jongen die er ook eerlijk voor uitkwam dat hij homo was. Wij hebben hier nooit een probleem van gemaakt. In tegendeel hij werd heel goed geaccepteerd. Dit klinkt raar want ik vind dat iedereen gewoon normaal met elkaar om moet gaan. ik merk echter wel dat er minder "moelijk" wordt gedaan over lesbische vrouwen. De jongen uit mijn klas heeft door zijn geaardheid een conflict gehad met zijn ploegchef. Die overigens ook homo was maar hier niet voor uit wilde komen. Deze jongen is nu "vrijwillig" naar een ander bureau gegaan en daardoor een rang lager gaan werken.
groetjes Kale
groetjes Kale

-
- Infopolitie Gast
Ik heb trouwens betreffende collega geadviseerd om een aanklacht in te dienen tegen zijn ontslag en hetgeen wat zich heeft afgespeeld.
Toen ik van hem hoorde wat zich daar allemaal had afgespeeld kon ik van verdriet wel door de grond zakken.
Waar zijn wij toch allemaal mee bezig je bent toch een bedrijf dat respect, integriteit en normen en waarden hoog in het vaandel heeft staan.
Maar ja de keuze was aan mijn collega en niet aan mij.
In het Regiokorps waar hij nu werkt heeft men een belangengroep voor homoseksuelen opgericht en deze komen meerdere keren per jaar bij elkaar.
Ik denk dat je het zeker bespreekbaar moet maken bij het Korps als je bepaalde gevoelens hebt en niet bang moet zijn om voor je gevoel uit te komen.
Toen ik van hem hoorde wat zich daar allemaal had afgespeeld kon ik van verdriet wel door de grond zakken.
Waar zijn wij toch allemaal mee bezig je bent toch een bedrijf dat respect, integriteit en normen en waarden hoog in het vaandel heeft staan.
Maar ja de keuze was aan mijn collega en niet aan mij.
In het Regiokorps waar hij nu werkt heeft men een belangengroep voor homoseksuelen opgericht en deze komen meerdere keren per jaar bij elkaar.
Ik denk dat je het zeker bespreekbaar moet maken bij het Korps als je bepaalde gevoelens hebt en niet bang moet zijn om voor je gevoel uit te komen.
-
- Infopolitie Gast
Ik ken diverse collegaas die homoseksueel zijn en er openlijk voor uitkomen. Geen enkel onoverkomenlijk probleem. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je er zelf mee omgaat als je homo/lesbisch bent. Mijn dochter is met een vrouw getrouwd, ook dat weten heel veel mensen. Niemand doet daar echt moeilijk over, alhoewel er overal mensen zijn die er niet voor openstaan. Ik moets er toen we het net wisten ook even aan wennen, maar daarna geen enkel probleem. En politiemensen lijken net een afspiegeling van de maatschappij en daar leef je toch ook mee samen.
Laatst gewijzigd door Martin op 01 mar 2005, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Infopolitie Gast
Re: homosexualiteit
Nog een nabrander.dieuw schreef: Zijn hier nog specialen aan spreek punten voor??
Nee die hebben we niet, trouwens ook niet voor heteroseksuelen. Ik zou me ook hevig verzetten tegen dergelijk figuren. Op die manier zouden ze in een hokje worden geplaatst, waar ze niet thuis horen.
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Ik ben het helemaal met Martin eens. Door heterosexuelen, allochtonen, vrouwen etc etc... van de dienst uit een eigen praatclubje te verschaffen, plaats je ze op een 'voetstuk' en daardoor onstaat er onbedoeld juist een onderscheid en dat krijgen ze dan op de werkvloer weer voor de voeten geworpen...
Je bent 'blauw' en verder ben je niets.... Ik zie de politie (ik stel het uiteraard wat extreem) het liefst als een ME-korps... Iedereen is een uniform en iedereen staat op dezelfde lijn...zonder ook maar 1 uitzondering....
Je bent 'blauw' en verder ben je niets.... Ik zie de politie (ik stel het uiteraard wat extreem) het liefst als een ME-korps... Iedereen is een uniform en iedereen staat op dezelfde lijn...zonder ook maar 1 uitzondering....
'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Ik zou de stelling van Rich niet durven onderschrijven. Feit is wel dat de homosexuele vrouwen er kennelijk veel minder moeite mee hebben om voor hun geaardheid uit te komen dan de homosexuele mannen.rich schreef:Ik zou niet weten waarom homosexuelen anders behandelt zouden worden. In alle eerlijkheid moet ik wel zeggen dat (voor zover bekend) er niet heel veel homosexuele mannen bij de politie werken. Voor vrouwen is het wat anders want er zijn redelijk wat homosexuele vrouwen werkzaam bij de diverse korpsen.
De politie was vroeger natuurlijk een mannenjob bij uitstek met als gevolg dat mannen binnen de politie toch een beetje macho moeten zijn. Daarbij past het (gevoelsmatig) kennelijk niet om (voor een man althans) voor zijn geaardheid uit te komen.