hallo, ik wil graag weten wat presies de draaicircel van een voertuig is.
als u me dat zou kunne uitleggen is dat heel fijn , alvast bedank t
meiek
draaicircel
Moderator: Moderatorteam
De draaicirkel is het volgende:
Stel je voor een besneeuwd plein.
Vervolgens ga je met je voertuig het stuur zover mogelijk naar 1 kant draaien. Vervolgens rij je een rondje.
Het kleinste rondje dat je kan maken heet de draaicirkel.
Dus simpelweg een meetlint erbij en je weet of de draaicirkel 8 meter, of 12 meter is.
De draaicirkel is voor verschillende merken ook verschillend.
Je kunt je voorstellen dat een heel grote auto een grotere draaicirkel heeft dan een smart.
Vervolgens ga je met je voertuig het stuur zover mogelijk naar 1 kant draaien. Vervolgens rij je een rondje.
Dus simpelweg een meetlint erbij en je weet of de draaicirkel 8 meter, of 12 meter is.
Je kunt je voorstellen dat een heel grote auto een grotere draaicirkel heeft dan een smart.
-
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Nou vind ik alleen ook beschrijvingen waarbij de carrosserie ook bij de (meting van de) draaicirkel wordt geteld. Ik weet dus niet wat gebruikelijk is....of in verband met wat je het eea wilt weten.... 

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
-
- Infopolitie Gast
draaicirkel
Geldt dat ook als het plein niet besneeuwd is, Gijs???gvdbor schreef:De draaicirkel is het volgende:

-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
Je kunt het ook opzoeken in de technische specificaties van je voertuig. Op bijvoorbeeld staat het erbij.