Fietsendrager en mistachterlicht

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

LAMMERTK
Infopolitie Gast

Fietsendrager en mistachterlicht

Ongelezen bericht door LAMMERTK »

Moet je op je fietsendrager ook een mistachterlicht hebben?
Bouwe1
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

Lijkt mij van niet.

Het is geen aanhangwagen.
De auto hoeft het pas te hebben vanaf een bepaald bouwjaar.

Aangezien je onder bepaalde omstandigheden <50meter zicht, het mistachterlicht MAG voeren, mag je het mistachterlicht ook uit laten.

als je het wel aandoet dan zal er vast wel wat licht van je mistachterlicht door de open delen van de fiets schijnen.
Maurice930
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Maurice930 »

Wat mij logisch lijkt is dat als de lastdrager het mistlicht afdekt, je wel een mistachterlicht moet hebben.
Mofkap
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

VR 5.18.7.1.e:
indien de verlichting en retroreflectoren van het voertuig door de lastdrager of de goederen worden afgeschermd, moet de lastdrager aan de achterzijde zijn voorzien van twee rode achterlichten, twee rode remlichten, twee niet-driehoekige rode retroreflectoren en twee ambergele richtingaanwijzers, die moeten zijn aangebracht op een afstand van niet meer dan 0,40 m vanaf het punt van de grootste breedte van het voertuig met inbegrip van de lastdrager;
Bouwe1
Infopolitie Gast

Inderdaad, geen mistachterlicht.

Eh, en als mijn (goedgekeurde) fietsendargaer dan eens te smal blijkt te zijn voor mijn auto?
auto is zowat 2 meter en mijn fietsendrager ongeveer 1 meter.
derhalve is de buitenrand op pak em beet 45cm gelegen, de verlichting als bovengenoemd is dus nog verder van die 40cm vandaan.
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht: Man
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Als u over een zo smalle fietsdrager beschikt, gok ik dat de verlichting van de auto niet wordt afgeschermd en derhalve dus ook geen fietsdrager met aanvullende verlichting nodig heeft... :wink:

Overigens zit er nog een heel verschil tussen de wettelijke eisen en de daadwerkelijke handhaving... Ik ken bijzonder weinig politieagenten die deze kennis paraat hebben en nog veel minder dienders die er ook daadwerkelijk een boete voor uitdelen.... :wink:

Vooropgesteld dat u wel met een beetje knappe fietsdrager aan komt zetten, en niet met één of ander zelfgemaakt 'orgel'.... :lol:

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

CrashDuck
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Koen, hoe lang is een fiets ?
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Geen flauw idee, maar zolang die de achterlichten niet daadwerkelijk afschermt, is er niets aan de hand...

Nou jij weer!... :wink:

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

CrashDuck
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Wat is daadwerkelijk afschermen ? Is spaken ervoor afschermen ? Of is het pas afchermen als je er ook van die spaakbeschermers of fietstassen op hebt ?

(even gemeten: een fiets is ca 180 - 190 cm lang)
Bouwe1
Infopolitie Gast

zijlvaart67 schreef:Als u over een zo smalle fietsdrager beschikt, gok ik dat de verlichting van de auto niet wordt afgeschermd en derhalve dus ook geen fietsdrager met aanvullende verlichting nodig heeft... :wink:

Overigens zit er nog een heel verschil tussen de wettelijke eisen en de daadwerkelijke handhaving... Ik ken bijzonder weinig politieagenten die deze kennis paraat hebben en nog veel minder dienders die er ook daadwerkelijk een boete voor uitdelen.... :wink:

Vooropgesteld dat u wel met een beetje knappe fietsdrager aan komt zetten, en niet met één of ander zelfgemaakt 'orgel'.... :lol:
Nee, het is geen orgel.
Smal? ik heb het over de verlichtingsbalk ten opzichte van de breedte van de auto.

Het merk laat ik even achterwege, voor een 'slimme' diender er nu wel op getriggerd raakt.

De fiets steekt links en rechts van de auto niet uit...
Beamer
Infopolitie Gast

Hoe lang

Ongelezen bericht door Beamer »

2cv schreef:Koen, hoe lang is een fiets ?
Ik dacht altijd dat Hoe Lang een Chinees was...
Bouwe1
Infopolitie Gast

Weer een topic over Nederlands, voor de cursisten onder ons:

Hoe Lang is inderdaad een chinees

Hoe lang is hier in de betekenis van lengte, basisonderwijs groep 3.

Oftewel hoofdletter gebruik. :wink:
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

Ongelezen bericht door gvdbor »

Bouwe1 schreef: Hoe Lang is inderdaad een chinees
:
en Wie is zijn zus
Bouwe1
Infopolitie Gast

Correct,
zeker de wijsneus geweest in de klas. ;-)
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

Ongelezen bericht door gvdbor »

Niet alleen in de klas hoor, nog steeds.
Is een vereiste om hier moderator te zijn. :woow:
Gesloten