Parkeren met camper

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Joop T
Infopolitie Gast

Parkeren met camper

Ongelezen bericht door Joop T »

Mag je met een camper, 5 meter lang 240 hoog het hele jaar op de openbareweg blijven en pakeren.
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16733
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Ongelezen bericht door Frans »

Ja, mits er andere bepalingen zijn binnen uw gemeente. De hoogtebeperking geldt (in een aantal gemeenten) pas vanaf 2.60 meter.... Voor de volledigheid moet ik u er wel op wijzen dat elke uitzondering de regel bevestigt. U kunt om het zeker te weten in de APV (Algemene plaatselijke verordening) van uw gemeente nakijken of deze regel ook bij u van kracht is en of dit inderdaad 2,60 meter is....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Berichten: 4808
Lid sinds: 31 mei 2003, 21:21
Locatie: Veluwe
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Een camper wordt daarentegen wel vaak genoemd als vakantievoertuig. Ik denk dat de APV dat ook wel ondervangen zal hebben (bij ons wel in elk geval) en dan mag het niet langer dan 3 dagen op de openbare weg staan.

Maar dat valt dus niet onder de nota "parkeren grote voertuigen" maar onder de nota "parkeren vakantievoertuigen"
Gebruikersavatar
r0n.
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1299
Lid sinds: 05 aug 2004, 23:47
Roepnaam: Ron
Locatie: Eiland Tholen
Geslacht:
Leeftijd: 71
Contact:

Ongelezen bericht door r0n. »

Volgens mij is er nog een andere regel:
Een voertuig dat op de openbare weg staat, wordt geacht dagelijks aan het verkeer deel te nemen.
Meestal geldt één keer per 3 dagen als "dagelijks".
Wanneer je het voertuig ook gebruikt voor b.v. boodschappen en/of woon-werk verkeer, dan zijn er geen belemmeringen anders dan gemeentelijke verordeningen.......

Bovenstaande is mij ooit uitgelegd n.a.v. een minicamper (Toyota Lite-Ace).

Rijdende groeten;
Ron
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16733
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Ongelezen bericht door Frans »

gvdbor schreef:Een camper wordt daarentegen wel vaak genoemd als vakantievoertuig. Ik denk dat de APV dat ook wel ondervangen zal hebben (bij ons wel in elk geval) en dan mag het niet langer dan 3 dagen op de openbare weg staan.

Maar dat valt dus niet onder de nota "parkeren grote voertuigen" maar onder de nota "parkeren vakantievoertuigen"
Je hebt gelijk gijs, ik heb het even opgezocht, maar hetzelfde artikel van de caravans noemt inderdaad expliciet ook de kampeerwagen.
APV 's-Hertogenbosch 1996/versie juli 2003

Artikel 96 Caravans e.d.
1. Het is verboden een kampeerwagen, caravan, magazijnwagen, aanhangwagen, keetwagen of
ander dergelijk voertuig dat voor de recreatie dan wel anderszins uitsluitend of mede voor
andere dan verkeersdoeleinden wordt gebezigd:
a. langer dan op drie achtereenvolgende dagen te doen of laten staan op een door
burgemeester en wethouder aangewezen weg, waar dit parkeren naar hun oordeel
buitensporig is met het oog op de verdeling van beschikbare parkeerruimte of
schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente;
b. op een door burgemeester en wethouders bij persoonlijke aanschrijving aangewezen
plaats te doen of laten staan, waar dit naar hun oordeel schadelijk is voor het uiterlijk
aanzien van de gemeente.
2. Burgemeester en wethouders kunnen ontheffing verlenen van het in het eerste lid, aanhef en
onder a, gestelde verbod.
3. Het in het eerste lid gestelde verbod geldt niet voor zover de Provinciale caravan- en
tentenverordening, het Provinciaal wegenreglement Noord-Brabant of de provinciale
landschapsverordening van toepassing is.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten