Stalking, bedreiging, laster.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Anoniem
Infopolitie Gast

Stalking, bedreiging, laster.

Ongelezen bericht door Anoniem »

Hallo,

Ik heb een serieus probleem met iemand die mijn leven moedwillig in gevaar aan het brengen is.

Ik zal bij het begin beginnen.

De eerste kennismaking met deze buurtgenoot van Turkse komaf is begonnen in 1984 toen deze jongen mijn fiets had gesloopt.

1984
Op feestjes was zijn hobby om mensen te prikken met een mes. Ik protesteerde daartegen nadat hij mij ook liep te prikken, en hij gooit mij op de grond met de mededeling moet ik je steken.
Ik ben zelf 3 koppen kleiner.

1985
Als buurtjongens hadden wij een clubje, en hij was daar ook onderdeel van.
Ik was getuige van aanranding, hij zet een mes op buurmeisje haar keel, en stopt zijn geslachtsdeel in haar gezicht.
Mensen zijn bang voor hem. Bedreigt iedereen, of gaat met zijn eeuwige mes er achteraan.


1986
Is duidelijk blij met mijn verkeersongeluk met zwaar trauma.
In deze tijd begint hij mensen tegen mij opzetten, en gaat verder met
dreigen baas spelen, sloopgedrag, intimidatie, en ziekelijk jaloers gedrag.

1988
Hierbij was ik getuige van zijn steekpartij in Raamsdonksveer hij steekt meerdere malen een portier, maar wordt niet opgepakt.

1989
Toen ik het huis uit gegooid was mede door hem, begon hij brieven overal te versturen waarin ik belachelijk wordt gemaakt omdat ik in een hooischuur moest slapen. Verteld dit tegen iedereen die hij maar tegenkomt.
En hij sloopt o.a stiekum een radio die ik daar had van een moeder van iemand die aandrong op voorzichtigheid op haar radio.

1990
Toen ik na een jaar een huisje had, mij meteen weer opzoeken en wil blijven logeren.
Minachting gaat verder altijd slecht geroddel tegen anderen over mij.


1991
Al mijn vriendschappen verpesten door ophitsing roddel
Toont zeer jaloers gedrag liegt overduidelijk, en bechuldigt mij van liegen, projectie-gedrag. Het wordt steeds doorzichtiger en duidelijk dat ik met een zeer dom persoon te maken heb.


1992 mij overhalen mee naar turkije te gaan samen met een goede vriend van mij. Toch maar meegegaan. waarom begrijp ik eigenlijk ook niet.

Paar dagen voor vertrek mij op de grond gegooit na woordenwisseling en met mes van 30 cm in mijn zij willen steken.

Ik heb mezelf toen doodstil gehouden, en wonder boven wonder stak hij niet.
Begin van mijn shock post traumatisch stress syndroom.

In Turkije de baas spelen, mag geen raam openzeten of foto's bekijken
kijkt met minachting naar mij op foto's.


1995
Steekt tientallen messteken in mijn nieuwe trainingsjasjes die in mijn gang hangt, verpest expres dingen die voor mij waarde hebben zoals boeken, huisraad.
Gooit joints bij mijn buurman in brievenbus en in portiek.

Bedreigt mijn bovenbuurman met pistool.
Is overdreven blij met hun keel doorgesneden Nederlandse vrouwen in Turkije. Dat vind hij geweldig.

1996
Zet steeds meer mensen tegen mij op
Dreigt en maakt maakt dreigende bewegingen langs zijn nek met zijn hand.
Zegt later dan weer gezellig langs te komen

Ik ben in deze tijd gaan lezen over dit soort mensen, en herkende daar deze zieke geest in, en heb toen besloten om hem uit mijn leven te bannen.


1997
Heb hem onder vier ogen duidelijk gemaakt dat hij niet meer gewenst is in mijn leven, en afscheid genomen.

Toen werd hij helemaal gek.
Achtervolgt mij dan in al mijn gangen, gaat zitten in cafe's en uitgaansgelegenheden waar ik ben gaat me aan zitten kijken.

Hem nogmaals duidelijk gezegt dat hij niet meer achter mij aan moet zitten.
Zet Marokanen tegen mij op in cafe waar ik altijd kwam, en ik word weer bijna aangevallen.

Zet dan een groep Turken tegen mij op die zeggen; een paar jongens willen jou helemaal de ***** schoppen

Dat is de zelfde tekst die ik als 14 jarige al te horen kreeg.

1998
Ik krijg pistool voor gehouden van groep Turken en bedreiging moest rennen voor mijn leven. Is ook zijn werk.

Hij heeft daarna weer voor mijn deur gestaan met zijn mes in mijn deur gestoken, schreeuwen voor mijn deur.
Ik heb toen de politie in een busje op straat midden in de nacht ingeschakeld. Die zijn toen langs gereden

2000
De gehele achterruit van mijn auto heeft hij toen s'nachts eruit gegooid.
Over de gehele zijkant een grote kras gemaakt in de lak.
Aangifte werdt niet aangenomen door politie.
Daarna kwam hij toeterend langsrijden

2001
Gaat bij mijn wederzijdse kennissen langs thuis om mij zwart te maken, en
vraagt of hun bij mij willen aanbellen om zelf bij mij binnen te kunnen stormen.

2002
Krijgt het voor elkaar mensen mensen tegen mij op te zetten op mijn werk, verzint van alles en nog wat.
Ik heb toen maar weer ontslag genomen van mijn werk, want er valt niet tegen laster te vechten.

2003
Mijn sociale leven is kapot gemaakt, en ik wordt continu bedreigt.

2005
Theo van Gogh is net vermoord, en ik zit op een chatbox van de televisie onder mijn eigen naam, die niet vaak voorkomt.

En daar was hij weer ineens, eveneens onder zijn niet veel voorkomende naam, en hij begint typend te zingen, liveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ohhh lllllllliiiiiiivvvvvvveeeeeeeeeee, (life o life) doodskop smilies erbij.
Ik heb niet gereageerd.


Dit is een kleine samenvatting van een groter geheel, maar ik ben niet zo goed in formuleren.

Dit is dus een structureel probleem die voor mij steeds gevaarlijker wordt. Als mij iets overkomt is hij de veroorzaker.

Wat kan ik doen?
Gebruikersavatar
Wess
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wess »

Dat is niet niks wat je allemaal beschrijft.
Aangifte doen lijkt mij in dit geval wel het minste. Ook een gesprek met een buurt of wijkagent zou kunnen helpen.
Het is denk ik, wel handig om te weten of er meer mensen zijn die aangifte tegen desbetreffend persoon willen doen, of die tegen hem willen getuigen. Dan sta je niet alleen.
Heel veel succes ermee.
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7648
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Ongelezen bericht door SWAT »

Aangifte/klacht van stalking en mogelijk bedreiging (afhankelijk van de preciese uitlatingen).
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt voor de antwoorden.
Ik had nog een vraag;
Is dit een Civiele zaak of kan ik hiervoor naar het politieburo?
Gebruikersavatar
Wess
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wess »

Dit is absoluut geen civiele zaak. Aangifte doen bij de politie dus.
Gebruikersavatar
Corrado
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Corrado »

Voor de duidelijkheid, hier de tekst uit het wetboek van strafrecht:

Artikel 285b

1. Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.

2. Vervolging vindt niet plaats dan op klacht van hem tegen wie het misdrijf is begaan
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Duidelijk. bedankt. :!:
Gesloten