camera`s

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
mada
Infopolitie Gast

camera`s

Ongelezen bericht door mada »

Hallo

Ik wil in mijn winkels camera`s plaatsen met geluid en dat ik thuis kan meekijken. hoe zit het met de rechten van mij en het personeel.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht: Man

Ongelezen bericht door gvdbor »

Ik denk dat we met het beantwoorden op die vraag even afwachten tot Martin de vraag gelezen heeft. Hij is onze expert op dat gebied.
Martin
Infopolitie Gast

cameratoezicht

Ongelezen bericht door Martin »

U mag camera's in uw winkel hangen, mits u dat duidelijk middels borden aangeeft. Daarnaast kan het zijn dat de camerabeelden, als u die opslaat vallen onder de werking van de Wet bescherming persoonsgegevens. In dat geval moet u een en ander aanmelden bij het college bescherming persoonsgegevens ([url]http://www.cbpweb.nl).[/url]. Als u ook opnamen maakt van uw personeelsleden dan moet u de werknemers vooraf op duidelijk wijze hebben gewezen op de mogelijke inzet van camera’s op de werkplek. Dit kan bijvoorbeeld via een personeelscirculaire of via een bepaling in het arbeidscontract. Daarnaast moet de werkgever zich uiteraard ook houden aan de bepalingen van de Wet op de ondernemingsraad. Dat betekent dat ingevolge artikel 27 van de Wet op de Ondernemingsraden de ondernemingsraad instemmingsrecht heeft
Bartikel
Superlid
Superlid
Roepnaam: Bart
Geslacht: Man
Leeftijd: 56

Ongelezen bericht door Bartikel »

Cool hé die Martin !
Voorbereid op het onverwachte !!
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam