mp3 in de auto
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
mp3 in de auto
Het is toegstaan om met een z.g. oortje te bellen met een mobiele telefoon in de auto.
Nu is mijn vraag of het ook toegestaan is om met een oortje naar muziek te luisteren via een MP3 speler.
Wie weet hier iets van?
Nu is mijn vraag of het ook toegestaan is om met een oortje naar muziek te luisteren via een MP3 speler.
Wie weet hier iets van?
-
- Infopolitie Gast
Volgens mij is het niet verboden. Maar of het slim is is een tweede. Je bent namelijk afgeleid door de muziek in je oor en derhalve zal je jezelf minder kunnen concentreren op je omgeving. Dus indien er iets gebeurd een aanrijding of zo en er komt uit dat je met dat ding in je oor zat dan komt artikel 5 heel gauw om de hoek kijken indien dit eventueel van toepassing is op het ongeval.
groetjes Kale
groetjes Kale

Zijn daar al uitspraken over? ik geloof er namelijk niks van.Kale schreef: Maar of het slim is is een tweede. Je bent namelijk afgeleid door de muziek in je oor en derhalve zal je jezelf minder kunnen concentreren op je omgeving. Dus indien er iets gebeurd een aanrijding of zo en er komt uit dat je met dat ding in je oor zat dan komt artikel 5 heel gauw om de hoek kijken indien dit eventueel van toepassing is op het ongeval.
groetjes Kale
-
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
-
- Infopolitie Gast
Lag dat aan de soort muziek of aan de manier waarop het er uit kwam?
Enne.......over gauw weer vrijgezel zijn gesproken:
Zou er niet hetzelfde gebeuren als je tijdens iedere autorit met je partner stug de mp3 oordopjes indoet?
Dat hoef ik weer niet te proberen. Daar ken ik mijn vriendin goed genoeg voor. Dus ik heb maar voor Maaike's oplossing gekozen!
Enne.......over gauw weer vrijgezel zijn gesproken:
Zou er niet hetzelfde gebeuren als je tijdens iedere autorit met je partner stug de mp3 oordopjes indoet?
Dat hoef ik weer niet te proberen. Daar ken ik mijn vriendin goed genoeg voor. Dus ik heb maar voor Maaike's oplossing gekozen!
-
- Infopolitie Gast
Kale schreef:Volgens mij is het niet verboden. Maar of het slim is is een tweede. Je bent namelijk afgeleid door de muziek in je oor en derhalve zal je jezelf minder kunnen concentreren op je omgeving. Dus indien er iets gebeurd een aanrijding of zo en er komt uit dat je met dat ding in je oor zat dan komt artikel 5 heel gauw om de hoek kijken indien dit eventueel van toepassing is op het ongeval.
groetjes Kale
Ik ga met Kale mee. Met een mobiele telefoon heb je maar 1 oortje in. Met een mp3 speler heb je beide oren dichtgepropt met luidsprekers, waardoor je mogelijk niets meer hoort van het overige verkeer.
En de muziek is constant, terwijl als je met iemand belt er ook nog weleens stiltes vallen.
Behalve als je met mijn vrouw belt dan!!!
Groet,
Fido Dido
-
- Infopolitie Gast
Ik ben blij dat jij met mij mee gaat.Fido Dido schreef:
Ik ga met Kale mee. Met een mobiele telefoon heb je maar 1 oortje in. Met een mp3 speler heb je beide oren dichtgepropt met luidsprekers, waardoor je mogelijk niets meer hoort van het overige verkeer.
En de muziek is constant, terwijl als je met iemand belt er ook nog weleens stiltes vallen.
Behalve als je met mijn vrouw belt dan!!!
Groet,
Fido Dido
Ennuh de groeten van je vrouw

- rich
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 50
Om strafbaar gesteld te worden voor een overtreding van art 5 WvW zal ook wel daadwerkelijk gevaar of hinder moeten worden waargenomen.
Ondanks het feit dat de omschrijving ook zegt : "kan veroorzaken", zal je niet snel een veroordeling krijgen omdat een agent vindt dat iets gevaarlijk is.
Als men in een auto een leuke installatie heeft en deze voluit zet dan hoor je ook niets van hetgeen er om je heen gebeurt en ook dan kan je niet zomaar schrijven voor artikel 5.
Dit zou betekenen dat mensen die doof of slechthorend zijn altijd in overtreding zijn.
Ondanks het feit dat de omschrijving ook zegt : "kan veroorzaken", zal je niet snel een veroordeling krijgen omdat een agent vindt dat iets gevaarlijk is.
Als men in een auto een leuke installatie heeft en deze voluit zet dan hoor je ook niets van hetgeen er om je heen gebeurt en ook dan kan je niet zomaar schrijven voor artikel 5.
Dit zou betekenen dat mensen die doof of slechthorend zijn altijd in overtreding zijn.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.