mp3 in de auto

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
joppe
Infopolitie Gast

mp3 in de auto

Ongelezen bericht door joppe »

Het is toegstaan om met een z.g. oortje te bellen met een mobiele telefoon in de auto.
Nu is mijn vraag of het ook toegestaan is om met een oortje naar muziek te luisteren via een MP3 speler.
Wie weet hier iets van?
Gebruikersavatar
Kale
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

Volgens mij is het niet verboden. Maar of het slim is is een tweede. Je bent namelijk afgeleid door de muziek in je oor en derhalve zal je jezelf minder kunnen concentreren op je omgeving. Dus indien er iets gebeurd een aanrijding of zo en er komt uit dat je met dat ding in je oor zat dan komt artikel 5 heel gauw om de hoek kijken indien dit eventueel van toepassing is op het ongeval.

groetjes Kale :wink:
Gebruikersavatar
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Berichten: 4808
Lid sinds: 31 mei 2003, 21:21
Locatie: Veluwe
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Kale schreef: Maar of het slim is is een tweede. Je bent namelijk afgeleid door de muziek in je oor en derhalve zal je jezelf minder kunnen concentreren op je omgeving. Dus indien er iets gebeurd een aanrijding of zo en er komt uit dat je met dat ding in je oor zat dan komt artikel 5 heel gauw om de hoek kijken indien dit eventueel van toepassing is op het ongeval.

groetjes Kale :wink:
Zijn daar al uitspraken over? ik geloof er namelijk niks van.
Gebruikersavatar
funkyduck
Toplid
Toplid
Agent
Berichten: 394
Lid sinds: 16 okt 2004, 13:51
Contact:

Ongelezen bericht door funkyduck »

Een autoradio is toch ook niet verboden of wordt als oorzaak van art. 5 gezien? Naar mijn inzien is dit hetzelfde.
Gebruikersavatar
j32
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door j32 »

de oplossing: in plaats van een oortje. kleine boxen aansluiten op de mp3 speler en je muziek klinkt hetzelfde als een radio.
Gebruikersavatar
Maaike
Superlid
Superlid
Berichten: 713
Lid sinds: 26 mei 2003, 22:57
Roepnaam: Maaike
Twitter: @mama_maaike
Facebook: MDJ1980
Locatie: Dieren
Geslacht:
Leeftijd: 43
Contact:

Ongelezen bericht door Maaike »

Of een autoradio aanschaffen met MP3 :wink:
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14562
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Zoek het in de eenvoud! :lol:

'Er zal altijd gekozen moeten worden tussen vrede en rechtvaardigheid..'

Gebruikersavatar
rfo00457
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rfo00457 »

Zelf zingen? :lol:
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14562
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

heb ik ook geprobeerd.... Ik was meteen weer vrijgezel! :lol: :lol: :lol:

'Er zal altijd gekozen moeten worden tussen vrede en rechtvaardigheid..'

Gebruikersavatar
rfo00457
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rfo00457 »

Lag dat aan de soort muziek of aan de manier waarop het er uit kwam?

Enne.......over gauw weer vrijgezel zijn gesproken:

Zou er niet hetzelfde gebeuren als je tijdens iedere autorit met je partner stug de mp3 oordopjes indoet?

Dat hoef ik weer niet te proberen. Daar ken ik mijn vriendin goed genoeg voor. Dus ik heb maar voor Maaike's oplossing gekozen!
Gebruikersavatar
Fido Dido
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Fido Dido »

Kale schreef:Volgens mij is het niet verboden. Maar of het slim is is een tweede. Je bent namelijk afgeleid door de muziek in je oor en derhalve zal je jezelf minder kunnen concentreren op je omgeving. Dus indien er iets gebeurd een aanrijding of zo en er komt uit dat je met dat ding in je oor zat dan komt artikel 5 heel gauw om de hoek kijken indien dit eventueel van toepassing is op het ongeval.

groetjes Kale :wink:

Ik ga met Kale mee. Met een mobiele telefoon heb je maar 1 oortje in. Met een mp3 speler heb je beide oren dichtgepropt met luidsprekers, waardoor je mogelijk niets meer hoort van het overige verkeer.
En de muziek is constant, terwijl als je met iemand belt er ook nog weleens stiltes vallen.
Behalve als je met mijn vrouw belt dan!!!


Groet,

Fido Dido
Gebruikersavatar
Kale
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

Fido Dido schreef:

Ik ga met Kale mee. Met een mobiele telefoon heb je maar 1 oortje in. Met een mp3 speler heb je beide oren dichtgepropt met luidsprekers, waardoor je mogelijk niets meer hoort van het overige verkeer.
En de muziek is constant, terwijl als je met iemand belt er ook nog weleens stiltes vallen.
Behalve als je met mijn vrouw belt dan!!!


Groet,

Fido Dido
Ik ben blij dat jij met mij mee gaat.

Ennuh de groeten van je vrouw :lol:
Gebruikersavatar
Fido Dido
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Fido Dido »

Jij ook al :oops:
Gebruikersavatar
rich
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 4203
Lid sinds: 30 mei 2003, 19:26
Locatie: omg leiden
Geslacht:
Leeftijd: 49
Contact:

Ongelezen bericht door rich »

Om strafbaar gesteld te worden voor een overtreding van art 5 WvW zal ook wel daadwerkelijk gevaar of hinder moeten worden waargenomen.

Ondanks het feit dat de omschrijving ook zegt : "kan veroorzaken", zal je niet snel een veroordeling krijgen omdat een agent vindt dat iets gevaarlijk is.

Als men in een auto een leuke installatie heeft en deze voluit zet dan hoor je ook niets van hetgeen er om je heen gebeurt en ook dan kan je niet zomaar schrijven voor artikel 5.

Dit zou betekenen dat mensen die doof of slechthorend zijn altijd in overtreding zijn.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gebruikersavatar
Beamer
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Beamer »

Ik zie liever dat ze een MP3 in de auto hebben dan een MP5...
Gesloten